Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 10:22 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kisadietti
ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2011 1:20 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Laitoin tämän tarkoituksella tänne GS-osion alle... Onhan lajissamme painoluokat...

Kuinka moni on joutunut vetämään läpi diettiä kisoja varten?

Itselläni on viikko MM-kisoihin ja kuusi ja puoli viikkoa takana kisadiettiä. Välillä on ollut helpompaa, välillä vähän raskaampaa henkisesti. Kun tein päätöksen lähteä diettaamaan painoluokkaan -68kg oli pudotettavaa 9.4kg (77,4kg) ja aikaa siis 7,5 viikkoa. Kovat tavoitteet siis. Vielä ei olla ihan siellä, mutta aika tyytyväinen ja luottavainen olen.

Tässä avaus, jatketaan mikäli kiinnostusta löytyy...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kisadietti
ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2011 4:19 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Tallinnassa taitaa olla aika ohut Rouva vastassa :)
Tämä on kolmas kerta kun pudotan GS-kisoihin painoa. Tosin pudotettavaa ei ole ollut kuin max 5 kg.
Ruoka-annosten pienentämisellä tippuu jo muutama kilo parissa vkossa.
Nyt kun vkon päästä pe punnistuksessa lukema -85 kg niin 1-2 saan nesteenä helposti pois.
To pv vähällä ruualla ja illalla pekonia ja pe vettä pari litraa sekä vauhtia aineenvaihduntaan mobbaanalla ja riittävästi vaatetta.
Mun touhua ei voi verratakaan Rouvan pudotukseen pudotuksen jälkeen.
Pitää olla tarkkana että energia varastoja on kilpailuun, vuorokaudessa saa vain osan ladattua :!:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kisadietti
ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2011 5:27 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Painajainen muistuu yhä mieleeni :shock: 2008 Baltic kisoissa laihdutin viimeiset 3 päivää.Olin saanut lievän krampin selkääni ja en uskaltanut enää treenata.Metabolismini hidastui ja paino ei oikein lähtenytkään :evil: Kisa aamuna jäi aamupala väliin ja aikaa kulutin ravistelemalla(lymfan aktivointi) jumppaamalla ja kylmillä suihkuilla(verenkierron aktivointi). Illalla ennen kisoja tosi nälkäisenä ylipainoa 1,4kg. Punnituksessa 94,1 kg ja mahduin sarjaani :!: Kisoja ennen ei voinut sydä paljoa ja jerkissä loppui virta sarjan loppu-osassa :oops: Kerkesin syödä ennen snatchia ja se menikin paremmin(uusi record 115 ja täysi 10 min).Sen jälkeen EN ole suostunut pudottamaan painoa kisoihin :wink:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kisadietti
ViestiLähetetty: La Loka 15, 2011 11:35 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Tähän asti ollaan menty vielä aika maltilla ja mennään vielä muutama päivä. Tänä aamuna 69,6 eli ei tässä kauhea paniikki ole. :P Me ollaan periaatteessa syöty puolisentoista vuotta aikalailla hiilaritietoisesti. Nyt olen dietillä lisännyt hiilareita ja vähentänyt proteiinia, pitäen päivittäisen vajauksen 1000-1200kcal. Mulla on onneksi ammattilainen neuvomassa, itselläni meni vähän jo herne nenään, kun paino jumitti. 8) Pudottaminen on selkeästi vaikeampaa nyt kun ikää on enemmän, alle kolmekymppisenä oli helpompaa ja keho toimi paremmin.

Itselleni on niin suuri saavutusta päästä alle 68:iin, etten kauheasti ole stressannut tulosta. Mä olen muuttanut tempaustekniikkani aivan täysin ja se tietty vähän mietityttää kuinka tuomarit siihen reakoi. Mutta tällä hetkellä näyttäisi siltä, jos nostot on hyväksyttyjä, että PR pitäisi paukkua. Onhan se selvä, että tämmöinen yli 10% pudotus tuntuu voimatasoissa, mutta mun pelastus on ehkä siinä, että olen treenannut raskaammilla LC SM-kisoja varten ja nyt saan kisata kevyemmällä.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kisadietti
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2012 7:03 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
Piti tätä aihetta jo aikanaan syksyllä kommentoida, kun keskustelu oli aktiivisempi. Mietin silloin ja edelleen, että voisi hiukan pudottaa painoa. Mulla tosin onnistuisi varmaan suhteellisen helposti, kun vain katsoisin paremmin mitä suuhuni laitan. Harkinnassa on noudattaa FitFarmin Go Fat Go-haasteen ruokavaliota, jossa on runsaasti proteiinia ja vähän hiilihydraatteja. Muutama kysymys askarruttaa noin yleisesti.

1. Vaikuttiko painonpudotus jotenkin negatiivisesti tuloskehitykseen tai kehitykseen yleensä?
2. Jaksoitteko treenata samalla tavalla painonpudotuksen aikana kuin normaalisti? Riittikö voimat treenaamiseen?
3. Huomasitteko jotain vaikutuksia, joihin ehkä olisi syytä kiinnittää huomiota?

Käsitin, että Rouva pudotti painoa useamman kilon melko lyhyessä ajassa. Kiinnostaisi kokemukset. Painonpudotuksen syynä olleiden kisojen tulokset on varmaan puitu jossain muualla täällä, mutta laiskana en niitä jaksanut etsiä. Kiinnostaisi arvio myös kisadieetin näkökulmasta.

Omalla kohdalla on todettava, että jo pelkkä tekniikan hiominen ja parempi ruokavalio parantaisi varmasti tuloksia ja pudottaisi luultavasti myös painoa. Tota GFG:tä kokeilin viime talvena ja paino katosi aika rivakasti. Sen verran vähän aikaa olen vielä harrastanut kahvakuulia, etten ole varma omalla kohdalla tuon dieetin vaikutuksista suorituksiin.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kisadietti
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2012 2:11 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Ei tämä kauhean aktiivinen keskustelu ollut silloinkaan... :roll:
Käsittääkseni Fitfarmin Go fat Go dietissä punnitaan myös vihannekset?
JH75 kirjoitti:
1. Vaikuttiko painonpudotus jotenkin negatiivisesti tuloskehitykseen tai kehitykseen yleensä?
2. Jaksoitteko treenata samalla tavalla painonpudotuksen aikana kuin normaalisti? Riittikö voimat treenaamiseen?
3. Huomasitteko jotain vaikutuksia, joihin ehkä olisi syytä kiinnittää huomiota?
Silloin kun olin tuolla "maltillisella" dietillä eli noin -1kg /viikko jaksoin hyvin. Dietin lopussa vähensin hiilareita reilusti ja otin energiat nestemäisenä eli otin dietin loppuun aika rajun nesteiden vedon. (joka oli kisojen jälkeen aika helvetillinen, kun nesteet tuli takaisin...)

Kokeilemalla oikeastaan huomaa, mikä itselle toimii. Silloin kun energiat on vähissä, niin esim. kahvi ennen treeniä tuo siihen lisäpotkua. Jos olisi täytynyt pitää kisapaino (kuula) 20kg niin silloin olisi ollut eri tilanne. Mun pelastus oli, että sain keventää kisapainoa dietin aikana, joten treenitkin oli "kevyempiä". Itse en henkilökohtaisesti jaksaisi varmaan nostaa kuulan painoa dietillä, kunnon ylläpito onnistuisi varmaankin.

Noin rajua kuin tuo GFG dietti, ei voi pitää yllä kovin pitkään, joten ei siinä kuulailun kanssa tule takapakkia. Tekee kevyemmällä tekniikka sarjaa ja kun dietti on ohi, niin sitten raskaampaa treeniä.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kisadietti
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2012 8:46 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
Rouva kirjoitti:
Käsittääkseni Fitfarmin Go fat Go dietissä punnitaan myös vihannekset?


Joo. Fitfarmin GFG:ssä punnitaan vihanneksetkin. Olin mukana viime talvena ihan mielenkiinnosta. Mulle ei tuottanut suurempia vaikeuksia noudattaa tiukasti määrättyä ruokavaliota. Ei mun oikeastaan silloin edes pitänyt ihmeemmin pudottaa painoa, mutta silti kiloja lähti reippaasti.

Rouva kirjoitti:
Noin rajua kuin tuo GFG dietti, ei voi pitää yllä kovin pitkään, joten ei siinä kuulailun kanssa tule takapakkia. Tekee kevyemmällä tekniikka sarjaa ja kun dietti on ohi, niin sitten raskaampaa treeniä.


Olin viime talvena tuolla 5 viikkoa. Taitaa aika sama ruokavalio olla noissa joka kerralla. Mulla oli mielessä muutama juoksuprojekti kesäksi ja niitä varten voisi olla hyvä pudottaa painoa. Katsotaan mitä nyt tulee. :) Kahvakuulassa ajattelin vielä jonkin aikaa pysytellä 16 kg:n kuulissa.

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kisadietti
ViestiLähetetty: To Tammi 26, 2012 5:34 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Onko GFG dietissä erikseen miesten ja naisten ohjelma? Naisten dietti tuntuu ainakin aika niukalta.
JH75 kirjoitti:
Olin viime talvena tuolla 5 viikkoa. Taitaa aika sama ruokavalio olla noissa joka kerralla. Mulla oli mielessä muutama juoksuprojekti kesäksi ja niitä varten voisi olla hyvä pudottaa painoa.
Juoksu tuntu mullakin kulkevan ihan ok dietillä, siis semmoiset lyhyehköt lenkit. :P

Tsemppiä dietille, kyllä se sujuu, kun on motivoitunut ja tavoite kirkkaana mielessä!

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kisadietti
ViestiLähetetty: To Tammi 26, 2012 7:14 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen

Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 6:33 pm
Viestit: 380
^GFG:ssä on miehille ja naisille omat ruokavalionsa. Treeniohjelmia on kolme erilaista. Yhdellä voi treenata pelkästään kotona, jos salilla ei ole mahdollisuutta käydä. Kevyempi saliohjelma on kai tarkoitettu lähinnä naisille, jotka vierastavat kovempaa treenaamista. Toisella saliohjelmalla voi treenata sekä miehet että naiset.

Asetin viime kesänä mun ensi kesän juoksuprojektin tärkeimmät tavoitteet. Syksy meni hiukan toisella tapaa kuin olin ajatellut. Siinä sivussa tuli sitten saavutettua molemmat ensi kesän tavoitteet. :oops:

_________________
"Nosta eläkä inise!!!" -P. Virtanen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kisadietti
ViestiLähetetty: To Tammi 26, 2012 7:46 pm 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 6:24 pm
Viestit: 66
Asiaan liittyen,mistä löytyisi henkilövaaka,jonka tuloksiin voi luottaa?

_________________
Metalli- Työ, musiikki ja liikunta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kisadietti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 27, 2012 5:27 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Meillä on ainakin Tefalin digivaaka, joka on hyvin lähellä inBody vaakoja... Eli näyttää useinmiten aivan liikaa.... :twisted:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com