Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 12:49 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 7:48 am 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Pe Marras 25, 2011 7:35 am
Viestit: 6
Heippa,

Olen nuori nainen Pohjanmaalta. Hurahdin kahvakuulaan tammikuussa 2010. Syyskuusta lähtien olen treenannut valmentajan ohjein. Vaikka kehitystä tapahtuu, huomaan että kk on laji, jossa ei tavallaan ikinä tule valmiiksi. Sehän tässä lajissa viehättääkin. Tammikuussa aloitin 6kg:n kuulalla ja nyt saan työnnössä nousemaan 16kg. Eli kehitystä on tapahtunut. Helmasyntini on edelleen liika puristaminen tempauksessa ja rv:ssä. Kovasti kiinnostaisi jo kisata ensimmäisen kerran. Nuo Haapajärven kisat kiinnostavat kovasti, mutta nyt kaipaisin teidän viisaampien ja kokeneempien neuvoja.

Eli: kuinka pian harjoittelun aloittamisesta uskaltauduitte ekoihin kisoihin? Pitääkö tekniikan olla täysin hallussa, vai uskaltaako lähteä vaan kokeilemaan? Ja milloin viimeistään kisoihin tarttee ilmoittautua? Jänskättää.

Kiitos vastauksista! :D

Kahvakuula on mullistanut mun elämäni kertaheitolla, se on kyllä ihan paras! Alkaa erilaiset ryhmäjumpat ja spinningit tuntua jotenkin hassuilta...

kahta en vaihda: toinen on kahvakuula ja toinen...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 8:36 am 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Mulla oli aloituksesta ehkä kolme-neljä viikkoa kun tein ekan videoidun LC-vedon joka tuomaroitiin. Ei siis tarvitse olla tekniikka kunnossa tai tulokset HOF luokkaa. [smilie=14.gif] Kisoihin vaan!

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 9:46 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
kuulatar kirjoitti:
Eli: kuinka pian harjoittelun aloittamisesta uskaltauduitte ekoihin kisoihin? Pitääkö tekniikan olla täysin hallussa, vai uskaltaako lähteä vaan kokeilemaan? Ja milloin viimeistään kisoihin tarttee ilmoittautua? Jänskättää.

Kiitos vastauksista! :D

Kahvakuula on mullistanut mun elämäni kertaheitolla, se on kyllä ihan paras! Alkaa erilaiset ryhmäjumpat ja spinningit tuntua jotenkin hassuilta...

kahta en vaihda: toinen on kahvakuula ja toinen...

Itse jumppailun GS tyyppisesti vain pari-kolme kuukautta ennen kuin osallistuin vuosi sitten maraton kisoihin. Ei kannata nostaa rimaa liian korkealle osallistumiseen. Eka kerta jännittää mutta mitä nopeammin se on ohi sitä helpommaksi kisaileminen tulee. Tekniikka ei ole koskaan täysin hallussa :D

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 10:55 am 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Tätä minäkin olen miettinyt, joten hienoa että kuulatar otti asian puheeksi :D

Miten kisoissa menee eri luokat? Eli minkä painoisella kuulalla voi kisata? Jos siis jaksan vaikka 10 minuuttia putkeen tehdä tempausta 8kg kuulalla niin joko se riittää siihen että voin kisoihin osallistua vai pitääkö mun pystyä samaan 12 kilosella kuulalla? Varmaan työntö olis kans hyvä opetella ennen kisoja kanssa. Minä kun en oikein hahmota työnnänkö minä kuulaa vai punnerranko :oops:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 11:29 am 
Poissa
Virtuaali-CMS

Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 11:33 am
Viestit: 109
Paikkakunta: Tampere
Tervetuloa kuulatar (ja kaikki muutkin) Tampereelle salikisoihin 21.1.! Lajina on työntö, painon saa valita itse, naiset voi tehdä yhdellä tai kahdella kuulalla. Hyvä tilaisuus harjoitella kisaamista!

Ja mitä tulee kuulan painoon, niin mun mielestä kisaaminen kannattaa aloittaa suht kevyellä kuulalla (ei toki ihan liian kevyellä). Mielummin menee ekoihin kisoihin turvallisin mielin, kuin jännittää sitä, onko kuula liian painava.

_________________
Long Cycle and Bicycle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 12:54 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kisoihin vain heti kun siltä tuntuu!!!
tanju kirjoitti:
Jos siis jaksan vaikka 10 minuuttia putkeen tehdä tempausta 8kg kuulalla niin joko se riittää siihen että voin kisoihin osallistua vai pitääkö mun pystyä samaan 12 kilosella kuulalla? Varmaan työntö olis kans hyvä opetella ennen kisoja kanssa. Minä kun en oikein hahmota työnnänkö minä kuulaa vai punnerranko

Eihän SM kisoissakaan kaikki tee 10min!!! Se on Maximi aika, ei edellytys!

Mitä tulee työntämiseen/punnertamiseen, olisi hyvä päästä jonnekin kimppatreeneihin. Muutenkin niissä tulee paljon hyviä tekniikka vinkkejä!
kuulatar kirjoitti:
Syyskuusta lähtien olen treenannut valmentajan ohjein.
Kannattaisi varmaan keskustella tästä kisaamishalusta myös valmentajan kanssa.
kuulatar kirjoitti:
Jänskättää.

Kaikkia jänskättää! :P

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 2:35 pm 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
Minusta kannattaa mennä kisoihin mieluummin ennemmin kuin myöhemmin! Odotellessa saattaa kynnys kasvaa yllättävänkin isoksi! Eli kisoihin vaan rohkeasti mukaan!

Mä aloitin treenauksen toukokuun alussa ja elokuussa mun oli tarkoitus kisata Liedossa, vaikka tekniikka oli mitä oli. Silloin kuitenkin sairastin sen viikon ja kisaaminen jäi (mikä oli varmaan ihan hyvä ;) ). Lokakuun alussa meillä oli ekat salikisat ja oli mukava korkata kisaaminen pikkukisoissa, vaikka ei se kyllä kauheeta jännitystä Hyvinkäällä poistanut! :lol: Mulle ainakin oli hyvä saada Hyvinkäällä kisakokemusta ja palautetta tekniikasta (jo näin aikaisessa vaiheessa mun kuulailua) , kun ei se tekniikka vielä mikään hyvä ole. Tekemällä oppii se on jo huomattu! ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 2:54 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Mutta eikö lähtökohtaisesti pyritä siihen että sen 10 minuuttia jaksaa? Jos lähtötason ei tartte olla niin kova eikä tekniikka ikinä ole valmis niin voisin laittaa tavoitteekseni kisata ensi vuonna jonkun kisan :) Sitä ennen voisi käydä jotkut kisat ihan vaan katsomassa.

Meille on minusta opetettu punnerrus tuolla peruskurssilla, mutta välillä sitä on sanottu työnnöksi ja välillä punnerrukseksi, joten vaikea sanoa. Kyllä mie otan voimaa jaloista mutta onko se nyt sitten vauhtipunnerrus vai työntö niin en osaa sanoa. Varmaan vauhtipunnerrus. Minusta on vaikea tiputtautua 8 kiloisen kuulan alle, kun saan sen nostettua ylös pelkillä käsivoimillakin. Mutta joo turhaan minä sitä tässä kirjottamalla yritän ratkaista. Pitää käydä jonkun osaavan luona näyttämässä tekniikkaa :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 4:12 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Tai kuvaa pätkä ja lähetä tänne videoraatiin. Sillä se selviää!

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 4:31 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
tanju kirjoitti:
Mutta eikö lähtökohtaisesti pyritä siihen että sen 10 minuuttia jaksaa? Jos lähtötason ei tartte olla niin kova eikä tekniikka ikinä ole valmis niin voisin laittaa tavoitteekseni kisata ensi vuonna jonkun kisan :) Sitä ennen voisi käydä jotkut kisat ihan vaan katsomassa.

Meille on minusta opetettu punnerrus tuolla peruskurssilla, mutta välillä sitä on sanottu työnnöksi ja välillä punnerrukseksi, joten vaikea sanoa. Kyllä mie otan voimaa jaloista mutta onko se nyt sitten vauhtipunnerrus vai työntö niin en osaa sanoa. Varmaan vauhtipunnerrus. Minusta on vaikea tiputtautua 8 kiloisen kuulan alle, kun saan sen nostettua ylös pelkillä käsivoimillakin. Mutta joo turhaan minä sitä tässä kirjottamalla yritän ratkaista. Pitää käydä jonkun osaavan luona näyttämässä tekniikkaa :)

Ei sitä täyttä aikaa liikaa kannata miettiä, se on niin monesta asiasta kiinni meneekö loppuun saakka. Se on jo paljon jos olet tehnyt 8kg kympin niin tiedät mistä on kysymys :idea:

Vauhtipunnerruksessa ei tule sitä "allemenoa" ja työnnössä tulee :!: liian kevyellä kuulalla tosiaan helposti "kakkosdippi" jää tekemättä. Kokeile isompaa kuulaa niin allemeno rupee tulemaan helpommin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ensimmäiset kisat?
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 7:18 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Elo 11, 2011 6:04 am
Viestit: 364
Mä oon alottanu kesällä 2011 "reenaamisen" ja niin sitä vaan oltiin marraskuussa ekoissa kisoissa tempaamassa (Tampereen salikisat). Ei sitä kymppiminsaa kannata kauheesti tuijottaa, tekee sen verran ku pystyy :).

Kisoihin vaan, se on kivaa!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 99 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com