Tällä hetkellä oma voimaharjoitteluni perustuu seuraavista liikkeistä:
1. raskaat korkeat vedot yhdellä ja kahdella kuulalla ( 1 x 40-48kg, 2x 36-48kg)
2. etukyykky tangolla lyhyitä sarjoja, johon etukyykky mielestäni sopii. Sotilaskyykkyjä jos alan taas tekemään, niin silloin takakyykky
3. raskaat tempaukset yhdellä kuulalla 36- 48kg
4. raskaat työnnöt kahdella kuulalla 2 x 36-40kg
5. Rinnalleveto tangolla(Olympianostona, raakana maasta, sekä raakana polvien yläpuolelta, joka on ehkä hyödyllisin meidän lajiin nähden. Valitettavasti se on myös teknisesti mulla huonoin)
6. maastaveto apuliikkeenä rinnallevetoon, eli myötäotteella pyrkien pitämään asento rivemäisenä, teen myös high pulleja. Lähinnä crosstraining - harjoitusten yhteydessä.
7. tempaus tangolla opetteluvaiheessa, joten ei voi puhua voimaharjoittelusta. Tämän apuna OH- kyykyt tangolla.
Lisäksi teen paljon plyometrisiä harjoitteita, eli erilaisia hyppyharjoituksia, joista osa on lisäpainoilla. Esim. tänään tein 2 x 24kg kuulilla Box -hyppyjä 70-80 cm korokkeen päälle. Tuntui kovin raskaalta!
Muuta maksimivoimaa kehitän omien intressien vuoksi Gymnastic- jutuissa: käsilläseisontapunnerrukset renkailla, muscle upit, back- ja front leverit, sekä erilaiset yhdistelmät, jossa liikutaan renkailla esim. L-sit upista käsilläseisontaan ja sieltä vaikkapa kyynärvaakaan. Näistä toki olen hyötynyt suuresti, kun kehonhallinta on kehittynyt ja siitä ei varmaan ole koskaan haittaa, poisluettuna palautumisessa ja ajankäytössä. Ts. kuinka paljon on aikaa oppia uusia asioita. Kuitenkaan en voi sanoa, että opettele noi ja susta tulee parempi GS:ssä. Sen voin sanoa, että kaikkien pitäisi tehdä jonkin tason käsilläseisontaharjoituksia!
Itse koen, että kuulilla tehdyt raskaat harjoitukset ovat tärkeimpiä lajin suhteen ja niihin saa apua taas yllä mainituilla liikkeillä. Mitä liikkeitä kukin osaa, miten on aikaa opetella uusia ja miten nopeasti oppii uusia asioita. Mm. nuo asiat mielestäni vaikuttavat yksilötasolla.