Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 8:16 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Touko 20, 2012 7:39 am 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ti Loka 12, 2010 11:24 am
Viestit: 63
Paikkakunta: Seinäjoki
artot kirjoitti:
rsm kirjoitti:
tuomi kirjoitti:
Älkää ainakan ihan vielä viekö meiltä aloittelevilta kisaajilta kuntosarjaa pois. Musta tuntuu että jos kuntosarjat otettaisiin nyt pois, voisi jäädä kovemmat kilpasarjat joksikin aikaa melko pienelle piirille. Ehkä voisi alkuun miettiä jotain sellaista, että kuntosarjaan saa osallistua sm-tasolla vain kerran (kerran biathlon, kerran lc). Näin olisi pakko edetä seuraavaan kisapainoon, ja uusille nostajille jäisi "tilaa".



Tähän tyyliin itsekkin ajattelen näitä sarjajakoja. Itsellä ei mitään kiinnostusta tahkota vuosikausia "harrastesarjaa" vaan pyrkiä isompiin kuuliin ja muutenkin eteenpäin,kuten elämässä yleensäkkin.Jos 16kg sarja jää pois niin on aika iso hyppäys suoraan kaksnelosiin.Ja itsestäni tuntuisi aika hölmöltä vaan seistä lavalla räkissä kun ei paljon muuta pystyisi tekemään...Nyt joku tietysti sanoo että voihan sitä nostaa salikisoissa kevyemmillä,mutta onhan se fiiliksen ja motivaation kannalta täysin eri kuin arvokisoissa.
Ja kaikki me harrastesarjalaiset kuitenkin tajutaan että ollaan ravintoketjun pohjalla ja ihaillaan "isoja poikia",joten meidän pikku kisailut ei varmaan ole kenenkään kunniasta pois...



Ei kait tässä kuntosarjassa kisaajan tarvitse ajatella, että ollaan "ravintoketjun pohjalla". Aika karkea kuvaus... :?
On kyllä totta, että harppaus 16 kilosta 24 kiloon on iso ja näkyy varsinkin työnnöissä...
Itse olen tässä kisaillut 16 kilosilla 4 kisaa ja kokeillut yhdessä salikisassa tempausta 20kilolla. Kertaakaan ei ole tarvinnut ajatella, että tässä vaan nostelen näitä pikkupalloja lämmittelyks. Eikä pidäkään hypätä tuosta vaan seuraavaan luokkaan. 16 kilosilla on hyvä treenailla tekniikkaa kunnolla, jotta joskus voisi olla valmis nostelemaan painavammillakin kuulilla.

Ajatus mulla hypätä seuraavaan, eli 24 kilosiin on edessä, ehkä jo syksyn LC SMissä.... tosin pitää vielä treenata, ja jos ei kulje treeneissä toivotulla tavalla, niin sitten vedetään 16 kilosilla vanhaa ennätystä paremmaksi. Kun oman ennätyksen rikkoo, niin tietää menneen eteenpäin...

Aikaa on!!


Nyt ollaan mielestäni menossa metsään, jos jo tässä vaiheessa pohditaan pienempien kuulakokojen karsimista SM-kisoista. Kahvakuulaurheilu on kuitenkin marginaalipuuhastelua. Kisojen pienentämisessä en näe mitään ideaa. Tässä vaiheessa en vaikeuttaisi millään säännöillä tai määräyksillä uusien kisaajien mukaan tuloa. Ainut mikä on järkeenkäypä on se, että kisaaja ei voisi suoraan aloittaa SM:stä, vaan alla pitäisi olla edes yksi salikisa.

Kaikki, kuten minä, ei välttämättä panosta pelkästään kuulaurheiluun ja silloin se tarkoittaa hinkkaamista pienillä kuulilla. Kokisin sen huonona, ellei edelleen voisi mitellä SM-kisoissa pienilläkin kuulilla. Tiedän toki myös paikkani ketjussa. Kovat nostajat nostaa isoilla kuulilla, eikä pikkukuulien omat mittelöt ole heiltä pois. Itselläni ei tässä vaiheessa mitään asiaa isompiin kuuliin.

_________________
http://www.sportbull.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 20, 2012 10:57 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Lainaa:
Ja kaikki me harrastesarjalaiset kuitenkin tajutaan että ollaan ravintoketjun pohjalla ja ihaillaan "isoja poikia",joten meidän pikku kisailut ei varmaan ole kenenkään kunniasta pois...

Naurettavaa tollanen itsensä dissaminen!
Jos nyt lähdetään suhteuttaan asioita, niin laittaisin vaikka laskien viime syksyn LC:ssä tehtyjen tulosten yhteiskilomäärät niin miesten kuntosarjan pronssitulos oli kovempi kuin kolmekakkosten voitto ja naisten kuntosarjan voittotulos kovempi kuin kolmekakkosten pronssi. Lisäksi me kuntoilijat jouduttiin tekeen koko kymppiminuuttinen töitä niiden mitskujen eteen.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 20, 2012 1:50 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
marks kirjoitti:
Onko tarpeen olla erikseen aputuomareita? Mitä jos olisi aina yksi per pöytä ja sitten vaikka pari erillistä päätuomaria, jotka seuraisivat koko ajan yleislinjaa ja tukisivat pöytätuomareita tiukoissa paikoissa? Tai vaihtoehtoisesti 2 samanarvoista tuomaria per pöytä, ja lisäksi se jatkuvasti partioiva päätuomari.

Eihän mikään nytkään estä yhdellä tuomarilla toimimista. Järjestäjä voi ajaa uusia tuomareita ns sisään tarpeen vaatiessa. Sillä on mataloitettu kynnystä, mutta ei mikkän sääntö.

Kuntosarjat pysyy mielestäni mukana niin kauan kuin kisat voidaan vetää kahden päivän sisällä läpi. Haaste järjestäjälle mutta onnistuu. Tietenkin voidaan harkita uudestaan jos osanottaja määrät paisuu kahdelle päivälle hankalaksi.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2012 5:22 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
simo k kirjoitti:
marks kirjoitti:
Onko tarpeen olla erikseen aputuomareita? Mitä jos olisi aina yksi per pöytä ja sitten vaikka pari erillistä päätuomaria, jotka seuraisivat koko ajan yleislinjaa ja tukisivat pöytätuomareita tiukoissa paikoissa? Tai vaihtoehtoisesti 2 samanarvoista tuomaria per pöytä, ja lisäksi se jatkuvasti partioiva päätuomari.

Eihän mikään nytkään estä yhdellä tuomarilla toimimista. Järjestäjä voi ajaa uusia tuomareita ns sisään tarpeen vaatiessa. Sillä on mataloitettu kynnystä, mutta ei mikkän sääntö.

Kuntosarjat pysyy mielestäni mukana niin kauan kuin kisat voidaan vetää kahden päivän sisällä läpi. Haaste järjestäjälle mutta onnistuu. Tietenkin voidaan harkita uudestaan jos osanottaja määrät paisuu kahdelle päivälle hankalaksi.

En ole valiokunnassa mutta kyllä se kaksi tuomaria on hyvä pöydässä. Siinä voi pohtia keskenään, että rupeaako tuo olemaan huono (tekniikka) yms. Helpottaa uusien tuomareiden saamista. Aputuomari nimikkeestä voisi ihan hyvin luopua ja kumpi tahansa pöydässä voi antaa äänipalautteen kilpailijalle.

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2012 3:05 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 4:29 pm
Viestit: 1469
Paikkakunta: Oulu
Mun mielestä vois kyllä kans kisat vetää ihan hyvin yhdelläkin tuomarilla. Tosin sitten on vähän hankalanpi kyllä käyttää sitä backuppi pokelaskuria. muuten ei mitään väliä. Ei siinä oikeasti pysty kuitenkaan mitään jutteleen tai analysoimaan. Mua ainakin vaan häiritsee jos pitää alkaa yksimielisyyttä etsimään siinä kesken kaiken. Menee keskittyminen itse hommasta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2012 4:35 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Su Syys 11, 2011 8:00 pm
Viestit: 133
marks kirjoitti:
Meneekö Ventspils Atlants -turnaukseen (Tampereen tai Latvian) ilmottautuminen valiokunnan kautta kootusti? Vai ilmoittavatko seurat omat nostajansa, vai jokainen yksilöllisesti? Siitä tuli mailiin tiedote ja tuli mieleen.

Turnaus eroaa arvokisoista siten että sinne ei ole mitään rajoituksia painoluokkien suhteen, eli samaan voi mennä useita.


Niin, infoa tästä Tampereen tapahtumasta tulossa ikinä? Aikaa on?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2012 4:54 pm 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
Ville O kirjoitti:
Mun mielestä vois kyllä kans kisat vetää ihan hyvin yhdelläkin tuomarilla. Tosin sitten on vähän hankalanpi kyllä käyttää sitä backuppi pokelaskuria. muuten ei mitään väliä. Ei siinä oikeasti pysty kuitenkaan mitään jutteleen tai analysoimaan. Mua ainakin vaan häiritsee jos pitää alkaa yksimielisyyttä etsimään siinä kesken kaiken. Menee keskittyminen itse hommasta.



Musta ainakin on hyvä, että on kaksi tuomaria. Ja kyllä siinä pystyy muutaman sanan vaihtamaan esim. siitä onko tekniikka menossa huonompaan suuntaan tms. Ei kai tarkoitus ole kuitenkaan alkaa väittelemään kesken tuomaroinnin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2012 5:17 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
titta kirjoitti:
Ville O kirjoitti:
Mun mielestä vois kyllä kans kisat vetää ihan hyvin yhdelläkin tuomarilla. Tosin sitten on vähän hankalanpi kyllä käyttää sitä backuppi pokelaskuria. muuten ei mitään väliä. Ei siinä oikeasti pysty kuitenkaan mitään jutteleen tai analysoimaan. Mua ainakin vaan häiritsee jos pitää alkaa yksimielisyyttä etsimään siinä kesken kaiken. Menee keskittyminen itse hommasta.


Musta ainakin on hyvä, että on kaksi tuomaria. Ja kyllä siinä pystyy muutaman sanan vaihtamaan esim. siitä onko tekniikka menossa huonompaan suuntaan tms. Ei kai tarkoitus ole kuitenkaan alkaa väittelemään kesken tuomaroinnin.

Kyllä siinä tosiaan pystyy nopean yksisanaisen keskustelun silloin tällöin käymään. Itse en ainakaan sitäpaitsi pysty käyttämään pokelaskuria ja tietokonetta samaan aikaan. Ihan varmasti olisi eri lukemat lopussa niissä.

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2012 6:40 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
SamiM kirjoitti:
titta kirjoitti:
Ville O kirjoitti:
Mun mielestä vois kyllä kans kisat vetää ihan hyvin yhdelläkin tuomarilla. Tosin sitten on vähän hankalanpi kyllä käyttää sitä backuppi pokelaskuria. muuten ei mitään väliä. Ei siinä oikeasti pysty kuitenkaan mitään jutteleen tai analysoimaan. Mua ainakin vaan häiritsee jos pitää alkaa yksimielisyyttä etsimään siinä kesken kaiken. Menee keskittyminen itse hommasta.

Musta ainakin on hyvä, että on kaksi tuomaria. Ja kyllä siinä pystyy muutaman sanan vaihtamaan esim. siitä onko tekniikka menossa huonompaan suuntaan tms. Ei kai tarkoitus ole kuitenkaan alkaa väittelemään kesken tuomaroinnin.

Kyllä siinä tosiaan pystyy nopean yksisanaisen keskustelun silloin tällöin käymään. Itse en ainakaan sitäpaitsi pysty käyttämään pokelaskuria ja tietokonetta samaan aikaan. Ihan varmasti olisi eri lukemat lopussa niissä.

Samaa mieltä Titan ja Samin kanssa. Pystyn sanomaan muutaman sanan kaverille, mutta en kanssa pysty käyttämään kahta laskuria yhtä aikaa.

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2012 5:28 pm 
Poissa
Mankun valkaisema

Liittynyt: La Marras 20, 2010 9:39 am
Viestit: 629
Olisikohan mitään ideaa yrittää järjestää ensi kevään Biathlon SM-kisoja hieman aikaisemmin keväällä kuin toukokuussa? Jos IUKL:n EM-kisat on toukokuussa niin SM:t toimisi samalla karsintana.

_________________
Punaviini ja suklaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 03, 2013 6:18 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Voi olla että tää on ollut jo jossain..mut varmistelen nyt..eli kun me järkätää tossa toukokuussa ne SOTUL.in kisat niin mikä niiden suhteen on se tuomarilinja? Eli pitääkö olla kuinka monta koulutettua paikalla? Ajatus olis että olis kolme nostolavaa/pistettä..

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 03, 2013 7:01 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
En kuulu valiokuntaan, mutta tarkennan vaan, että SotUL:n kisat ovat lähinnä salikisoihin verrattavat kisat. Aina on hyvä olla tuomaripari yhtä kisaajaa kohti, ja suosittelisin, että ainakin toinen niistä olisi tuomarikoulutettu. Ja mielellään niin, että jos kisaajat toimivat tuomareina, niin eivät tuomaroisi omia sarjojaan.

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 03, 2013 7:18 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
^Jep, ei lisättävää!

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 04, 2013 3:42 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Okei, näin kutakuinki oletinkin. Tuomaripolitiikka tulee olemaan ehkä vähän haasteellinen tuolla sitten, mutta kahtotaan mitä keksitään..

Onko valiokunnalla heittää vinkkeä mistä kannattaisi sitten kysellä jos tarvisi saada paikalle dumareita...eli lähinnä sellaisia ketkä pääsisivät arkipäivänä paikalle irtoamaa ja tietty siedettävä matkan päässä Haminasta ettei sitten esim matkakorvaukset tms muodostu liian isoiksi..

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 04, 2013 7:04 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Laita Kallelle viestiä ja kysy siltä. Hänellä on kaikkein ajantasaisin tieto kaikista tuomareista.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 98 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com