Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 8:27 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2015 11:44 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
jake heke kirjoitti:
Olisiko ehdotuksia, miten saisi kuntoa nousemaan,kun polvi ei ehkä kestä juoksua pitkään :evil: Pyöräily on niin boooooring :!: Uimahallia ei ole lähettyvillä :evil: Millä muulla kuin kuulilla voisi nostaa kuntoa :?:

Mites polvi soutukonetta kestää?

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2015 2:01 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Soutukonetta se vois kestää :?: Täytyisi kokeilla . Ovatko kyseiset masiinat kalliita :?:
Kickboxing muistoja taidoista on tullut muisteltua jo muutamia kertoja. Ne olivat melkoisen ruosteessa :oops: Onneksi ne alkavat parantua pikkuhiljaa :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2015 2:37 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
Onhan ne concept2 vehkeet mutta niitä aika ajoin myydään käytettyinäkin muita hyviä en tiedä. Tähän osaisi varmaan Heikki antaa paremman vastauksen. Tai pyykkönen.

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 08, 2015 3:50 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Soutupuolella tosiaan concept 2 tuntuu olevan minimi ja sehän maksaa uutena jo päälle 1000€

En sitten tiedä onko nuo halvemmatkin suotulaitteet toimivia pelejä. Minullakin on 400€ kettlerin crosstrainer jonka ostin käytettynä 200 eurolla ja se on palvellut jo 4-5 vuotta, toki hitsailla on saanut kun en ole kehdannut ostella uusia varaosia. Miksi soutulaitteet olisivat jotenkin poikkeus?

Toki tuossa concept 2:ssa on se että sillä saatuja tuloksia voi ilmeisesti verrata muihin concept 2 soutulaitteisiin. Jollakin halvemmalla tämmöinen vertailu on sitten vaikeaa/mahdotonta.

Crosstrainer on kyllä meikäläisen suosikki. Kohtuu hiljainen joten esim elokuvan katsominen on mukavaa ja harjoittelu onnistuu vaikka muut ovat nukkumassa, esim soutulaitteet taitaa olla selvästi äänekkäämpiä. En sitten tiedä onko sillä mitään merkitystä loppujen lopuksi. Toki noissa on sitten se että ne ei välttämättä kestä niin kovaa polkutahtia ja esimerkiksi jotkut HIIT-treenit on jo aika raakoja laitteen kestävyydelle. Toki tämä on varmaan ongelma lähes kaikilla halppisvehkeillä kuntopyöristä soutulaitteisiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 10, 2015 8:08 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Ida kirjoitti:
Juoksemisessa suunta on eteen-ylöspäin, työnnössä aikalailla vain ylöspäin. Käytettävissä lihaksissa kuitenkaan on tuskin paljon eroa? Työnnössä tosin juoksua enemmän ylävartalon lihaksetkin tekevät jotain. Koska jalat ovat kuitenkin pääroolissa työnnössä, tuskin mennään kovasti metsään, jos peruskestävyystreeniä tehdään juoksemalla?
..


Jotenkin veikkaisin, että GS:ssa tulee tapahtumaan sama kehitys kuin hiihdossa eli harjoittelu muuttuu yläkroppapainotteisemmaksi. Hiihdossa asiaan toki vaikutti välinekehitys, mutta erittäin paljon myös ajattelutapa, mikä siirtyi harjoitusmenetelmiin. Takavuosien hiihtäjät juoksivat paljon ja kun vaativien ylämäkien tasatyöntöä tai ylipäätään jatkuvaa tasatyöntöä pidettiin mahdottomana, ei ylävartalon aerobisiin ja kestovoimaominaisuuksiin satsattu kunnolla.

Amodio Mattia näytti punnertavan 62 toistoa 2x16kilolla kolmeen minuuttiin ja varmasti paljon enemmän menisi vaikka kympin pacella, mutta pystyykö joku punnertamaan niitä tai vaikka kakskymppisiä tunnin? En ole missään yhteydessä törmännyt todella pitkiin pystypunnerrussetteihin.

Ainakaan minulle hyppykyykky jollain 50-60 kilolla ei ole mitenkään raskasta, mutta saman painoisilla kuulilla noutaja tulee työntäessä alta aikayksikön. Miten paljon pystypunnerruskestävyyttä sitten voi kehittää, on minulle mysteeri. Liikehän on sikäli ainutlaatuinen, ettei missään kestävyyslajissa tuohon suuntaan tehdä töitä. Lapoja stabiloivat lihakset joutuvat tekemään todella paljon staattista työtä, mikä on yksi kompastuskivi. Jos joku kumminkin onnistuu kehittämään niin hirveän hartiapankin, että kohtalaisen painoiset kuulat nousevat pitkään jo punnertamalla, niin jalat mukaan ottamalla tulos on varmasti kova.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 10, 2015 4:27 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Mulle tuo Antin mainitsema hyppykyykky esim 50 kg on tosi raskasta. 30 toiston sarjoja nippanappa pystyy tekemään muutaman. Mutta ei puhettakaan 40-> yli sarjoja.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 13, 2015 8:39 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
^ voimaa alkaa varmaan riittävästi olla, nyt pitäisi vaan saada kuntoa kohotettua samalle tasolle. Onneks valkulla on siihen hyviä kikkoja, mutta juoksun jos saisin kulkemaan, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Se vaan, kun olen harrastanut ylipäätään minkäänlaista liikuntaa vasta viisi vuotta, enkä koskaan ole aikuisiällä juossut, niin onpahan kuulkaa hankalaa opetella!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 15, 2015 10:45 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Toisiin tarttuu voima ja toisiin kestävyys helpommin. Kompinaatio kroppa olis optimimi.
Muutoin haasteita on riittämiin mennä jonkun esim toisen ohjelman mukaan. Nostajan puutteet on tiedostettava ja toimittava niiden mukaan.

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 16, 2015 2:43 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ke Loka 02, 2013 8:09 pm
Viestit: 664
AnttiV kirjoitti:
Ida kirjoitti:
Juoksemisessa suunta on eteen-ylöspäin, työnnössä aikalailla vain ylöspäin. Käytettävissä lihaksissa kuitenkaan on tuskin paljon eroa? Työnnössä tosin juoksua enemmän ylävartalon lihaksetkin tekevät jotain. Koska jalat ovat kuitenkin pääroolissa työnnössä, tuskin mennään kovasti metsään, jos peruskestävyystreeniä tehdään juoksemalla?
..


Jotenkin veikkaisin, että GS:ssa tulee tapahtumaan sama kehitys kuin hiihdossa eli harjoittelu muuttuu yläkroppapainotteisemmaksi. Hiihdossa asiaan toki vaikutti välinekehitys, mutta erittäin paljon myös ajattelutapa, mikä siirtyi harjoitusmenetelmiin. Takavuosien hiihtäjät juoksivat paljon ja kun vaativien ylämäkien tasatyöntöä tai ylipäätään jatkuvaa tasatyöntöä pidettiin mahdottomana, ei ylävartalon aerobisiin ja kestovoimaominaisuuksiin satsattu kunnolla.

Amodio Mattia näytti punnertavan 62 toistoa 2x16kilolla kolmeen minuuttiin ja varmasti paljon enemmän menisi vaikka kympin pacella, mutta pystyykö joku punnertamaan niitä tai vaikka kakskymppisiä tunnin? En ole missään yhteydessä törmännyt todella pitkiin pystypunnerrussetteihin.

Ainakaan minulle hyppykyykky jollain 50-60 kilolla ei ole mitenkään raskasta, mutta saman painoisilla kuulilla noutaja tulee työntäessä alta aikayksikön. Miten paljon pystypunnerruskestävyyttä sitten voi kehittää, on minulle mysteeri. Liikehän on sikäli ainutlaatuinen, ettei missään kestävyyslajissa tuohon suuntaan tehdä töitä. Lapoja stabiloivat lihakset joutuvat tekemään todella paljon staattista työtä, mikä on yksi kompastuskivi. Jos joku kumminkin onnistuu kehittämään niin hirveän hartiapankin, että kohtalaisen painoiset kuulat nousevat pitkään jo punnertamalla, niin jalat mukaan ottamalla tulos on varmasti kova.


En ole kyllä huomannut, että työntötulos olisi ikinä jäänyt kiinni punnerruskyvystä, vaan etureidet on lähinnä ne jotka hyytyvät. Ajatuksenakin on aina ollut, että käsien tehtävänä ei ole kuin ohjata kuulat ylös ja jalat ovat ne, jotka saavat niille vauhdin.

En siis ihan niele tuota, että punnertamiskyvyllä olisi niin väliä :) Toisaalta ei siitä siis varmasti ole mitään haittaakaan...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 16, 2015 4:06 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
AnttiV kirjoitti:
Amodio Mattia näytti punnertavan 62 toistoa 2x16kilolla kolmeen minuuttiin ja varmasti paljon enemmän menisi vaikka kympin pacella, mutta pystyykö joku punnertamaan niitä tai vaikka kakskymppisiä tunnin? En ole missään yhteydessä törmännyt todella pitkiin pystypunnerrussetteihin.

Ainakaan minulle hyppykyykky jollain 50-60 kilolla ei ole mitenkään raskasta, mutta saman painoisilla kuulilla noutaja tulee työntäessä alta aikayksikön. Miten paljon pystypunnerruskestävyyttä sitten voi kehittää, on minulle mysteeri. Liikehän on sikäli ainutlaatuinen, ettei missään kestävyyslajissa tuohon suuntaan tehdä töitä. Lapoja stabiloivat lihakset joutuvat tekemään todella paljon staattista työtä, mikä on yksi kompastuskivi. Jos joku kumminkin onnistuu kehittämään niin hirveän hartiapankin, että kohtalaisen painoiset kuulat nousevat pitkään jo punnertamalla, niin jalat mukaan ottamalla tulos on varmasti kova.


Onhan nuo venäläiset aikanaan punnertaneet aika hurjia tuloksia 32 kiloisella kun kehittivät sen ballistisen punnerruksen, siis silloin kun se vielä oli yksi kilpailunosto. En nyt jaksa tarkastaa mitä ne tulokset ovat mutta aika hurjia ja ne moninkertaistui tuon tekniikan kehittämisen myötä. Tosin ne taidettiin tehdä yhdellä kuulalla. Enkä muista oliko tuolloin aikarajaa vielä käytössä.

Minulla pystypunnerrus on ollut alusta asti mukana oikeastaan kokoajan ja voi sanoa että viimeiseen 2 vuoteen voimatasto siinä ei ole paljoa eteenpäin nytkähtäneet, kuten ei oikein muidenkaan voimaominaisuuksien kanssa. Jos olen koittanut hermottaa parempaa maksimivoimaa niin perusvoimatasot 8-10 toiston sarjoissa tippuu, kun noihin satsaa niin maksimivoima tulee alas. Jos alakorpassa voimaomisnaisuudet pysyy aika jämäkästi tietyllä tasolla niin yläkorppa reagoi kohtuu herkästi noihin treeniohjelman muutoksiin. Erittäin turhauttavaa kun yksi kehittyy niin toinen heikkenee mutta kokonaisuutena mikään ei etene. Ja ylipäätään mitään kovin dramaattista kehitystä en ole huomannut oikein missään suhteessa.

Toki on minulla painoa tullut alas joku 12 kiloa viimeisen vuoden aikana että kyllähän suhteellinen voima on kasvanut. Käytännössä siis olen pystynyt tekemään jonkin 2-3 vuotta 24 kiloisilla kuulilla 8-10 toiston sarjoja. Mutta nämä tehdään siis mahdollisimman puhtaalla tekniikalla, yhteen väliin yliojensin lantiosta noston alussa jolloin sain alkuun lisävoimaa vetäessä lantio takaisin suoraksi ja toki nivelkulmat oli noston kannalta paremmat, mutta nyttemmin olen tuosta luopunut.

En tiedä mitä johtopäätöksiä tuosta uskaltaa tehdä, jos mitään. Jotenkin itse otan tuon voimatasojen jämähtämisen paikoilleen sillä tavalla että enempää voimaa ei lajisuoritukseen tarvita koska ne ei lajitreenin ohella kehity. Tosin voin aivan hyvin olla väärässäkin ja kertoo sitä että meikäläisen voimaharjoittelu on hoidettu huonosti. :?: :| :?: (2 vuotta olen aiheen äärellä raaputtanut päätä, vielä en ole viisaammaksi tullut)

Itseasiassa minulla on tuntunut että kroppa pystyssä tehdyt dipit on tehneet hyvää, toki noita olen tehnyt nyt sen verran vähän aikaa että hankala sanoa varmaksi. Ja nimenomaan yläasennon lukitukseen panostaminen on tuntunut toimivan. Ojentajien ulkopuoleinen lihas väsyy tehokkaasti ja tuo lihas minulla yleensä työntäessä alkaa väsymään ensimmäisenä ja ylälukitukset alkaa käydä huteriksi. Renkaissa tehtynä hartiaseutua vakauttavat lihakset joutuu aika kovasti töihin myös, tiedä että onko samat lihaset pääpiirteissään jotka vakauttaa työnnön yläasennonkin.

Pystypunnerrus ottaa enemmän asennon pohjalla olkalihaksiin ja niillä ei noita ojentajia tai ylipäätään lukituslihaksia oikein väsytetä. Ranskalaista dippiä olen kokeillut ja on vähän ristiriitaiset tuntemuksen jättänyt, liike kuitenkin on samoin raskaimmillaan ala-asennossa ja keveimmillään ylhäällä. Tosin olen aika vakuuttunut siitä että pystypunnerrukset ovat hyvä liike olkapäiden terveyden kannalta koska ikinä ei tiedä jos pomppu menee perseelleen joten hyvä olisi että olkapäät jaksavat tuoda kuulat hallitusti alas tai viedä ylös.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 17, 2015 6:31 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Jos yläasento väsyy,niin mielestäni useimmiten on syynä liikkuvuuden puute :idea: Yläasennossa pitäisi pystyä olemaan niin,että isompaa lihasvoimaa ei tarvita.Eli kädet ovat ikään kuin lukossa :!: Yläasentoa voisi parhaiten kehittää liikkuvuuden lisäksi,tekemällä staattisia yläpitoja :idea: Jos kevyillä kuulilla on hankalaa pitää 1min yläasentoa,niin uskoisin että pääongelmana olisi huono liikkuvuus :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 111 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com