Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 6:41 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2016 9:12 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
Pitäis hankkia uusi nostovyö ja mietin raaskisko ostaa Zhernakovin kahvakuulan nostoon suunnitellun vyön. Onko kellään kokemusta kyseisestä kapineesta? Että viitsiikö/kannattaako sitä tilata, kun EU-alueen ulkopuolelta tuleville ostoksille lykätään vielä verot ja tullit päälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2016 11:40 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
kokemusta ei ole, mutta mietin vaan että miten tuo syö kyynärpäät auki tai jos läskimakkaraa jää väliin niin aika kivat haavaumat voi syntyä. Toki nuo on käyttäjästä kiinni.

Kun tuota ensikäyttäjän videota katsoo ja lukee meikäläisiä sääntöjä niin vähän harmaalla alueella mennään:

-nostovyötä ei saa laittaa kilpailuasun alle
-kyynärpäitä ei saa työntää nostovyön alle “taskuun”

Jos noita kikkoja, ja etenkään tuota jälkimmäistä, ei saa käyttää kisoissa niin onkohan tuosta vyöstä sitten hyötyäkään?

Leveydestä ei puhuta mitään minun nähdäkseni, mutta aika leveälle näyttää: ehkä jopa 15 senttiä?

Toki mielenkiintoista olisi tietää jos käyttäjäkokemuksia on että miten toimii ja onko kukaan kisoissa käyttänyt. Luulen että ei noista minun esille nostamista jutuista ole ongelmaa 99,99% tapauksista, vaikkei ne sääntöjen mukaan laillisia olisikaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2016 12:44 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
Mä katoin kans videon 32kg.pro sivulta ja ihmettelin sitä, että yhtenä plussana mainitaan kyynärpäiden tuki vyön avulla. Ja samalla mietin myös sitä, että eri kokoisilla ihmisillä se "tuki" tulee eri kohtaan riippuen vyötärön ympäryksestä. Itse tarvitsisin vyötä tukemaan alaselkää ja mietin olisiko tämän mallinen vyö parempi kuin peruspainonnostovyö juuri tuon selkeän kapenemisen takia. Että selästä olisi kyllin leveä ja edestä vastaavasti tarpeeksi matala. Nykyinen vyö on hankala, koska lukko tulee aavistuksen keskilinjan vasemmalle puolelle ja painaa ikävästi räkissä sitten toiselta puolelta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2016 12:46 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Ti Elo 18, 2015 2:35 pm
Viestit: 134
Paikkakunta: Haapajärvi
Itse olen myös miettinyt samaa ja kun pitää uusia kengätkin niin samalla nekin sieltä.
Järveläisen Tero osti tuon vyön. Terolla oli mukana se vetsku kisoissa, mutta ei sitä voinut kokeilla kun oli liian lyhyt minulle. Terolla ollut ongelmia, että nousee riven aikana se vyö ja tuo nirhautuminen myös kiusaa. Terolta kannattaa kysyä vielä tarkemmin tuntemuksia.
Norjassa näin muutamalla naisella myös tuon vyön ja kisanoston jälkeen kädet oli verellä kyynärtaipeesta. Näytti kyllä hurjalta !

Pitää vielä jahkailla molempien hankinnassa, kun pelottaa ainakin ne kengät. Kallis hankinta, jos ei passaakaan omaan jalkaan. Itsellä kun on niin erilainen jalkapohja ettei mikä tahansa passaa.

Ehdottomasti minäkin otan käyttäjä kokemuksia vastaan valinnassa ?

_________________
Lahjakkuus sinulla on luonnostaan. Taito kehittyy vain tuntien ja tuntien harjoittelusta !
http://teamnurmenniemi.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2016 1:09 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Syys 28, 2015 7:19 am
Viestit: 168
Tullia ei ole vöille Venäjältä. Veroa ei tartte maksaa alle 30 Euron arvoisista lahjoista. Tämän arvoiseksi vyö oli paketin lähetyksessä merkattu. Mie en oo vielä oppinu tätä vyötä käyttämään. Hoikalla vartalolla varustettu saa hyvän tuen räkissä.

_________________
Es ist immer zu früh, um aufzugeben.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2016 2:04 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
No hyvä että Terolla on käyttäjäkokemuksia. Mikä tuon vyön leveys on?

Onko tuolle vyölle millaisia kokovaihtoehtoja? Ilmeisesti ainakin pituus vaihtelee?

Jani:
Lainaa:
Norjassa näin muutamalla naisella myös tuon vyön ja kisanoston jälkeen kädet oli verellä kyynärtaipeesta. Näytti kyllä hurjalta !


Auts :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2016 2:35 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
Minua myös mietityttää, kun en ole mikään hoikka, että miten se asettuisi... Kenkien kanssa kannattaa kyllä olla tarkkana. Itse tilasin muutama vuosi sitten jenkeistä Risto-merkkiset kengät. Nahkaa, käsityötä, laadultaan hyvät ja kalliit. Mutta jalassa 0,5cm liian isot. Ei tuntuneet hyvältä ja jouduin myymään pois.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2016 11:58 am 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ke Loka 02, 2013 8:09 pm
Viestit: 664
https://www.facebook.com/groups/1520508411539568/ Täällä on juuri käyty pitkä ja sekava keskustelu esim. siitä saako kyynärpäät levätä nostovyön päällä. Ilmeisesti sitä ei siis jenkeissä ole vielä säännöissä kielletty, mutta jotain keskustelua aiotaan käydä lähiaikoina siitä, että kielto kirjattaisiin sääntöihin.

"I just spoke with Yuri and he said that, True, it's a common sense rule and everyone knows it (and it wasn't allowed at the World Championships). BUT we have to go by the written rules this close to the Nationals....But, we will discuss this at the AKA Board Meeting this Fri. and this rule will be written in for further competitions !.....So BOTTOM LINE : Because it only 6 days before the Nationals we will go by the "written rules". and not penalize you for resting on your belt ! _Mike Sherman"

Eli ei ehkä kannata alkaa opetalla lepäämään nostovyön päällä. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2016 1:26 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Ti Elo 18, 2015 2:35 pm
Viestit: 134
Paikkakunta: Haapajärvi
Pitääpäs käydä katsomassa Kärkkäisellä tuota vyötä niin näkee minkälainen se on. Itse taidan kallistua ihan tavalliseen vyöhön, kerran tuntuu olevan kysymysmerkki sitä käyttää ja hintaa on.

_________________
Lahjakkuus sinulla on luonnostaan. Taito kehittyy vain tuntien ja tuntien harjoittelusta !
http://teamnurmenniemi.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2016 6:50 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
Lähinnä ajattelin että olisko mukavampi kun siinä on selkeä ja kulmikas se kohta mistä vyö kapenee. Ajattelin istuisiko paremmin ja nimenomaan alaselän tueksi... Mutta en mä kyllä sokkona lähde sitä venäjältä tilamaankaan


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2016 5:09 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Syys 28, 2015 7:19 am
Viestit: 168
Tuota miun vyötä voi kyllä tilanteen tullen testailla, se on miesten vyö kokoa M.

_________________
Es ist immer zu früh, um aufzugeben.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2016 9:19 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
Pitää katsoa kun tavataan seuraavan kerran. Tosin sä olet kyllä niin hoikka että ei välttämättä mahdu mulle :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2016 1:53 pm 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?

Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 10:35 am
Viestit: 16
Teron vyö oli tosi laadukkaan tuntuinen kun kokeilin sitä Kuusamossa. Nahka oli paksua ja silti todella pehmeää. Mun mielestä muotoilu oli hyvä, ja se tuntui tukevammalta kuin perinteisempi painonnostovyö mitä nyt käytän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2016 3:22 pm 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ma Syys 28, 2015 7:19 am
Viestit: 168
Vyön leveys on tönärillä mitattuna 12,30cm takaa ja 6,07cm edestä. Kokonaispituus on tällä miun miesten M koolla n. 110cm. Alle 100cm vyötärölle sen saa jotenkin kiinni, mutta hyvin istuu vähemmälle. Ero normi vyöhön on varmaan, että tuon saa tilata semmoisella leikkauksella, mitalla ja kuvioinnilla kun haluaa. Henkilökohtaisesti kaikista vöistä on ollu minulle vain haittaa pitkässä suorituksessa, mutta pitää vielä koittaa jos oppisi löytämään hyötyjäkin.

_________________
Es ist immer zu früh, um aufzugeben.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Nostovöistä
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2016 4:57 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Ok. Kiitos tiedosta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com