Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Maalis 28, 2024 8:49 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2012 8:46 pm 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 10:16 am
Viestit: 1
Olen lukenut aika paljon blogeja ja artikkeleita kuulatreenaamisesta, ja uskoakseni olen sisäistänyt treenifilosofian ja mihin tehokkuus perustuu. Kuuliin olen päässyt koskemaan vain muutaman kerran, mun salilla ei sellaisia ole.

Mietinkin, että eikö nämä samat liikkeet, pitemmät tai lyhyemmät sarjat ole ihan hyvin tehtävissä käsipainolla? Olen nyt jonkin aikaa tehnyt perusliikkeitä yksi käsi kerrallaan käsipainoilla, pidempiä sarjoja entiseen perus punttitreeniin verrattuna. Tempaus ja työntö sujuu käsipainolla paremmin kuin kuulalla, ei hakkaa ikävästi ranteeseen. Rinnallevetokin onnistuu ainakin tangolla. Käsipainolla ei oikein saa räkkiasentoa jossa voisi nojata omaan kylkeensä. Mutta olen tehnyt rinnallevetoja, missä käsipaino tulee hiukan ylemmäs olkapään päälle. Ei kai se riko paikkoja jos liike tuntuu luontevalta ja kivuttomalta.

Sanokaa nyt että voin jatkaa treeniä näin, kun liikkeet tuntuu luonnollisilta ja koko kroppaa väsyttäviltä :D Myös se hyvä puoli on että valikoimaa on parin kilon välein. Onko ero loppujen lopuksi vain siinä että kuulassa on yksi rautamöhkäle kun käsipainossa on kaksi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2012 4:55 am 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Komppaan edellistä. Mutta kannattaa treenata kuulalla ja alkuun hyvässä opissa säännöllisesti vuosi pari niin sitten kuulailun alkaa sisäistämään mitä se on ja miten se toimii. Kuulalla kehoon tulevat iskut menee kyllä äkkiä ohi ja ne just poissaamiseksi tarttee opastusta tekniikan nopeammin oppimisen suhteen.
Eka postauksesta ei tosin käy ilmi mitkä on tavoitteesi?

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2012 11:43 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
Jotenkin tulisi mieleen, että jos tekee tangolla ja käsipainoilla, niin ei kai siihen ole pakko yrittää kuulatreenin jokaista pilkkua ottaa mukaan. Jos ottaa perusidean kuulatreenistä (dynaamiset koko kropan liikkeet, pitkät sarjat), mutta liikkeet sellaisena että sopivat välineille. Asia erikseen on, että saattaa joutua keksimään paljon itse, ja riski keksiä uusia tapoja hajottaa itsensä on suuri.

Ei nyt satu olemaan 20 kg käsipainoa, mutta jotenkin kuvittelisin ettei onnistuisi tehdä kaikkia liikkeitä mitä teen kuulalla. Toki ei kuulallakaan voi tehdä kaikkea mitä käsipainolla. Fifty-sixty.

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 29, 2012 12:02 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Ke Maalis 24, 2010 8:48 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Helsinki
Voi tehdä mutta se on eri asia siinä vaiheessa jos tekee kahvakuulalla niinkuin sillä on tarkoitettu. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 03, 2013 5:27 am 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 10:45 am
Viestit: 99
Voihan tikkatauluunkin heitellä dartsia.
Sinnepäin mutta ei ole sama asia :)

Voit mainiosti kehittää niitä voima- ja kestävyysominaisuuksia käsipainoilla mitä kuulailussakin tarvitaan mutta nostoliikkeiden tekniikkaa kovin vähän jos ollenkaan. Sitten kun saat kuulan (jos GS:ää haluat harrastaa) voit jalostaa tekniikkaharjoittelulla motoriikkaasi niin kyllä se puntilla hommattu voima välittyy vielä kuulaankin! En suosi kovin tarkasti kuitenkaa "imitoimaan" GS-nostoja käsipainolla jos haluat vielä oppia tekemään liikkeet hyvin kuulalla siksi että liikeradoissa ja asennoissa (kuten räkki ja räkin avulla voiman välittäminen jaloista käsiin työnnössä) on ne pienet eronsa. Selkärankaan kuitenkin herkästi jää se malli millä on tehnyt eniten toistoja. Mitä pienemmästä erosta on kyse sitä suurempi on työ siitä pois oppimisessa.

Jos tavoitteesi on fyysisien ominaisuuksien kehittäminen niin anna palaa.
Jos tavoitteesi on GS-nostoissa niin käyttäisin käsipainoja ja tankoja voiman ja kestävyyden kehittämiseen, en niinkään lajinostojen harjoitteluun.

Tämmöisiä mietteitä täällä. Saa olla eri mieltä :)

_________________
Kisoissa ei voita vahvin vaan se joka nostaa eniten.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com