Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Ke Kesä 05, 2024 4:38 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kahvakuulakisat ja rahat
ViestiLähetetty: Ke Syys 02, 2009 11:57 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Varmaan oli puhetta tästä aikaisemminkin, mutta mitä paperihommia näihin kisoihin osallistuminen sisältää? Entä maksuja? Vakuutuksia? Ja pitääkö olla Suomen Kahvakuula ry:n tai jonkun muun yhdistyksen jäsen?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 02, 2009 12:31 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Marks, kiitos tiedosta, nyt ymmärrän osittain. Koska ketjun alussa linkatuista säännöistä en löytänyt, ja IUKL:n sivustosta en saa selvää, kysyn vielä seuraavia asioita, keneltä tahansa joka tietää:

Tarkoittaako se, että vakuutus on jokaisen omalla vastuulla sitä, että vakuutuksen voi halutessaan hankkia tai olla hankkimatta, vai että jonkunlainen vakuutus on pakko hankkia?

Vaikka ei olisi Suomen Kahvakuula ry:n jäsen, pitääkö kuitenkin olla jonkun kahvakuulayhdistyksen jäsen osallistuakseen tähän kisaan?

Kuinka paljon on tämä osallistumismaksu ei-jäsenelle? Ja kattaako se koko vuoden, vai vain tämän kisan?


Viimeksi muokannut Kattilakelloilija päivämäärä Ke Syys 02, 2009 12:37 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 02, 2009 12:53 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
marks kirjoitti:
No, käytännössä tuonne ei ole juuri nyt edes teoriassa ehdolla ketään ei-jäsentä. Tämä on asia, joka tulee varmaan tarkemmin esille ensi vuonna, kun muistakin seuroista alkaa tulla enemmän halukkaita lähtemään arvokisoihin. Nyt siis ei edellytetä jäsenyyttä missään varsinaisesti.


Mä, joka en ole minkään seuran jäsen, harkitsen noihin kisoihin osallistumista. Vai tarkoitatko että jos menen, mun pitää tehdä se jonkun luvalla/johdolla/alaisena, ja olla ehdolla jossain vaikka painoluokassani ei olisi ketään muuta?

marks kirjoitti:
Silti, mielestäni kellään, joka ei ole ollut SM:ssä tai Ventspilsissä ei ole tuonne MM:iin oikein asiaakaan.


Miksi? Eikö sunkin eka virallinen GS-kisa ollut MM-kisat?

marks kirjoitti:
Tuo osallistumismaksu on vain tuon kisan maksu.


Eli kuinka paljon jäsenelle? Tiedän sitten tuplata hinnan omalta kohdaltani, jos ymmärsin oikein IUKL:n säännöt.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 02, 2009 1:10 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Kattilakelloilija kirjoitti:
marks kirjoitti:
No, käytännössä tuonne ei ole juuri nyt edes teoriassa ehdolla ketään ei-jäsentä. Tämä on asia, joka tulee varmaan tarkemmin esille ensi vuonna, kun muistakin seuroista alkaa tulla enemmän halukkaita lähtemään arvokisoihin. Nyt siis ei edellytetä jäsenyyttä missään varsinaisesti.


Mä, joka en ole minkään seuran jäsen, harkitsen noihin kisoihin osallistumista. Vai tarkoitatko että jos menen, mun pitää tehdä se jonkun luvalla/johdolla/alaisena, ja olla ehdolla jossain vaikka painoluokassani ei olisi ketään muuta?

marks kirjoitti:
Silti, mielestäni kellään, joka ei ole ollut SM:ssä tai Ventspilsissä ei ole tuonne MM:iin oikein asiaakaan.


Miksi? Eikö sunkin eka virallinen GS-kisa ollut MM-kisat?

marks kirjoitti:
Tuo osallistumismaksu on vain tuon kisan maksu.


Eli kuinka paljon jäsenelle? Tiedän sitten tuplata hinnan omalta kohdaltani, jos ymmärsin oikein IUKL:n säännöt.


Kahvakuula Ry:n jäsenmaksi on vain 20 € vuosi.

Aikusten (Ei veteraanisarjassa) nostettavat kuulat on sitten 32 kiloiset. :wink: :!: Oletko valmis?

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 09, 2009 1:55 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
IUKL:n (koneen kääntämät?) säännöt [smilie=2.gif] ja tämän ketjun uudestaan luettuna mulle on vieläkin epäselvää etenkin alla olevat seikat. Voisivatko paremmin tietävät valaista:

1. Kuinka monta euroa on mun osallistumismaksuni näihin MM-kisoihin, nyt kun olen GS Liedon jäsen?

2. Säännöissä listattiin työntö, tempaus ja biathlon erillisinä nostoina. Voinko siis valita osallistua pelkästään tempaukseen tai pelkästään työntöön? Ja jos voin niin saako näin tekemällä alennusta osallistumismaksusta?

Bonuskysymys: Säännöissä mainitaan että tasapelin sattuessa toinen ratkaiseva tekijä on se, kuka painaa vähiten nostojen jälkeisessä punnituksessa. Tarkoittaako tämä, että kaikkien pitää käydä vaa'alla myös nostojen jälkeen, vaikka mitään tasapeliä ei olisi tai tasapeli ei koskisi itseä?

Kiitos ja anteeksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 09, 2009 2:58 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
GS Liedon jäsenyys ei vaikuttane maksuun? En usko, että voi osallistua vain toiseen nostoon .. ei varmaankaan. Lisäksi, en usko että kaikkia punnitaan - jos mahdollinen tasapelitilanne tulisikin. Varmaan vain ne, joita se koskee. Mutta miksi punnita jälkeenpäin, kun painot on jo selvillä? Ellei nekin ole juuri tasan. :mrgreen:

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 09, 2009 4:20 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
marks kirjoitti:
Oletko tosissasi tuosta alennuksesta?


Kukka kirjoitti:
GS Liedon jäsenyys ei vaikuttane maksuun? En usko, että voi osallistua vain toiseen nostoon .. ei varmaankaan. Lisäksi, en usko että kaikkia punnitaan - jos mahdollinen tasapelitilanne tulisikin. Varmaan vain ne, joita se koskee. Mutta miksi punnita jälkeenpäin, kun painot on jo selvillä? Ellei nekin ole juuri tasan. :mrgreen:


Ok, muistinkin väärin sitten [smilie=10.gif] , säästöhän olikin siinä ettei GS Liedolla vielä ole jäsenmaksua.

Harmi jos ei voi osallistua vain yhteen nostoon. Mietin nimittäin että onko mun järkeä treenata 2x32kg työntöä, kun on sen verran voimieni rajoilla. Mutta katsotaan lähipäivien treenien fiiliksiä, ja ehkäpä ilmenee että voi sittenkin ilmoittautua kisaamaan pelkässä tempauksessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 09, 2009 6:04 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Miksi ihmeessä nostaisit vain toisen noston? Jos jerkki liian painava,kannattaisiko sitten vaan treenata vaan lisää? Tai menet ja teet sisukkaan,vaikkakin lyhyen setin :idea:
Kokemustahan useimmat meistä sieltä vielä hakevat :!:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 5:30 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
JH, kyllähän mä nyt treenaankin 2x32 työntöä, mutta kun viikon aikana on vaikea saada edes muutamaan puhdasta ykköstä, onko kehittävää tai edes terveellistä? Kuten säkin treenipäivyrissäs totesit: huonosti tekemällä oppii tekemään huonosti ja väsyneenä (kuten mä usein olen) tekee vielä huonommin.

Mutta katotaan miten työntöni edistyy, jos edistyy. Joitakin mahdollisesti siihen auttavia jippoja on mulla vielä kokeilematta. Ja ainahan voi ruveta roinaamaan :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 6:41 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Kattilakelloilija kirjoitti:
JH, kyllähän mä nyt treenaankin 2x32 työntöä, mutta kun viikon aikana on vaikea saada edes muutamaan puhdasta ykköstä, onko kehittävää tai edes terveellistä? Kuten säkin treenipäivyrissäs totesit: huonosti tekemällä oppii tekemään huonosti ja väsyneenä (kuten mä usein olen) tekee vielä huonommin.

Mutta katotaan miten työntöni edistyy, jos edistyy. Joitakin mahdollisesti siihen auttavia jippoja on mulla vielä kokeilematta. Ja ainahan voi ruveta roinaamaan :mrgreen:

In Finland we call this thing "lääketieteellinen valmennus".

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 7:23 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
Aika harvassa urheilulajissa pääsee MM-kisoihin vain laittamalla nimen jonnekin listalle. MM-kisoja tulisi kuitenkin sen verran kunnioittaa, ettei mee sinne millään kyläkisa asenteella. Jos ei saa ku yhen toiston, kannattais reenata lisää tai nostaa pienemmillä kuulilla.

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 7:34 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Juha R kirjoitti:
Aika harvassa urheilulajissa pääsee MM-kisoihin vain laittamalla nimen jonnekin listalle. MM-kisoja tulisi kuitenkin sen verran kunnioittaa, ettei mee sinne millään kyläkisa asenteella. Jos ei saa ku yhen toiston, kannattais reenata lisää tai nostaa pienemmillä kuulilla.

Totta; ja taatusti tämä tulee meilläkin muuttumaan sitä mukaa, kun lajin suosio kasvaa ja suomalaisia nostajia tulee enemmän. Karsinnat kovenevat. Luonnollisesti myös meidän intressi on lähettää paikalle paras mahdollinen joukkue. En nyt sano, että tästä pitää ottaa lisästressiä - mutta muistaa kuitenkin, minkä tason kisasta on kyse. Tuo on ainakin omalla kohdallani ehdottomasti kovatasoisin ja arvostetuin kisa, johon olen koskaan ottanut osaa.

KK:n tapauksessa pienemmillä kuulilla nostaminen ei valitettavasti ole mahdollista; ja toisaalta treeniaikaa ei ole kauheasti. 6-7 viikkoa?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 8:07 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Itse en ainakaan ajatellut kisatessa yrittää vähempää kuin täysillä, en tiedä mistä tällainen käsitys tuli vai tuliko edes jollekulle. Ainoastaan kysyin mahdollisuudesta ilmoittautua pelkästään yhteen nostoon.

Joka tapauksessa näen yleisemmin että kaikki tekevät niin kuin parhaaksi katsovat, ja kenelläkään ei ole asiaa kyseenalaistaa toisen motiiveja, tyyliä tai keinoja, oli kyseessä sitten kellarissa nostelu tai MM-kisat. Poikkeuksena tietenkin tapaukset joissa selvästi rikotaan toista vastaan, kuten roinaus tai lahjonta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 04, 2009 6:10 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 8:28 am
Viestit: 182
Antti kirjoitti:
Ja vielä sellanen homma että tuo joukkueen kokoonpano käy vielä SPNL:n käsissä ja liitto nimeää sitten sen virallisen Suomen edustusjoukkueen. :twisted:



Onko spnl iukl:n alainen taho?

Aaltonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 04, 2009 4:06 pm 
Poissa
Normal Strength Level

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 9:03 am
Viestit: 1687
IUKL ei ole Suomessa missään asemassa mutta meidän seuralla on sen edustus ja seuramme on SPNL:n jäsenseura. SPNL kuuluu Suomen liikunta- ja urheilu ry:een ja edustaa maassamme kansainvälistä painonnostoliittoa. SPNL on kansallisesti tällä hetkellä tämän lajin kattojärjestö ja nimeää kilpailuihin lähtevät edustajat. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com