Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Kesä 02, 2024 2:23 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kuulatreenin perusteet
ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 1:18 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
marks kirjoitti:
Kukka jatkaa sitkeästi perustreenin ylistämisen kannalla:

http://kukkalaakso.com/2011/01/20/vaari ... ula-osa-i/

Mun mielestä, kuten kommentteihinkin jo avauduin, on kiva että yksittäinen treenaaja on luova ja keksii vaikka mitä kivaa kuulillaan. :)

MUTTA, liikunnan ammattilaisella ja kouluttajalla pitäisi olla ensinnäkin ymmärrys ja myös vastuu siitä mitä opettaa. Miksi mitäkin liikettä tehdään jne? Siis näin mun mielestä, voin olla väärässäkin. Ja pätee lajiin kuin lajiin.


Kyllähän se näin on, että ymmärrystä ja vastuuta pitää löytyä. Kunhan nyt vain ei mene touhu samaan, mitä peruskuntosaliharjoittelussa, eli että kaikille vaarista vauvoihin, riippumatta tavoitteista, laitetaan kaikki vetämään samaa ohjelmaa...

Tottahan se on, että kuula on tehokkaimmillaan niissä perusliikkeissä millä mekin nykypäivänä kisaillaan, mutta joskus tuntuu siltä, että sitä vain dissataan asioita mistä ei itse tykkää/ osaa tehdä. Jos ei osaa, niin silloinhan ei kannata opettaa, mutta jos kerran on käytössä niinkin helppo työkalu kuin kuula, niin miksi sillä ei opettaisi ihmisiä kyykkäämään oikein/ tekemään askelkyykkyjä? Minkä takia EI- klassisista kuulaliikkeistä on tullut paha asia? Totta se on, että ei ne ole niitä klassisia liikkeitä, eikä minunkaan mielestä tehokkain tapa kuulan käyttöön, mutta tehokkaita silti. Ja jos ihmiset saadaan nousemaan polvenojennus- ja reidenlähentäjälaitteista tekemään tehokkaita yleisliikkeitä kuulalla, niin itse näen sen pelkästään hyvänä asiana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kuulatreenin perusteet
ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 2:11 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
marks kirjoitti:
Mä en vastusta epäperinteisiä liikkeitä sinänsä vaan sellaista materiaalia, josta näkee jo kilometrin päästä että perusteiden kanssa ollaan hakoteillä.

Esim. tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=Oz0TY2A_F-E



Hahah, ymmärrän! :D Tällaiset "opetusvideot" on ehkä kaikkein pahimpia ja tässä on käynyt juuri niin, että opetetaan, vaikka ei osaa itsekään.

Kyllä mäkin joskus näen punaista tietyistä kuulilla tehtävistä jutuista, kun tiedän, että ajan voisi käyttää niin paljon tehokkaamminkin. Tällaisilla liikkeillä tarkoitan lähinnä sellaisia juttuja, jossa yritetään saada jotain ihmeellistä aikaiseksi ja se aikaansaa sen, että ei voida käyttää tyyliin 4 kiloista suurempaa painoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kuulatreenin perusteet
ViestiLähetetty: La Tammi 22, 2011 5:36 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
marks kirjoitti:
Luulen että yksi oleellinen juttu on se, mitä materiaalilla halutaan viestittää ja toisaalta mitä siltä hakee. Yksi ammattikouluttaja näytti tällaisen kaavion:

Kuva

http://www.flickr.com/photos/48434562@N00/5375631206

Eli, video voi tavoitella innostusta ja hengen nostatusta asenteen kautta, tai toisessa ääripäässä tarjota tarkkaa infoa ohjeistavaan sävyyn. Sitten jos viestin etsijällä ei tarpeet kohtaa, niin tavara on joko tylsää tai sekopäistä :) Ääripäiden välillä on toki paljon pelivaraa.


Hieno kuva. Ikävä kyllä innostava asenne myy paremmin! Ja monet (etenkin nuoret) jotka oikeasti tarvitsisi oheistavaa tarkaa infoa luulee tietävänsä kaiken tarvittavan kun kerran on u-tubessa nähnyt huonolaatuisen videonpätkän huonosta tekniikasta :evil:

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com