Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Kesä 16, 2024 1:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 7:10 am 
Poissa
Villalangan mitalla
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:35 am
Viestit: 670
Paikkakunta: Lieto
köli (vatsa) ottaa mulla lattiaan kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 7:50 am 
Poissa
Hang-around Girevik
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 9:32 am
Viestit: 51
marks kirjoitti:
Teen niin että olen lähellä maata mutta en koske siihen.


Vastaavalla tavalla. Polvillaan tehtynä onnistuu hyvin, mutta pystystä onkin jo vaikeampaa. Tämän takia olen miettynyt, että mikä lasketaan voimapyöräsuoritukseksi, jos liike tehdään seisten.

Onko se:
-koko vartalo pitkäksi ja vartalo saa olla sentin maasta
-tietty prosenttiosuus pituudesta kädet suorana mikä pitää ylittää suorituksessa vai
-tietty matka punnerrusasennosta eteenpäin jne.

Periaatteessa esteenä voi olla jotkin fyysiset rajoitteet, kuten esim. olkapäät eivät vain taivu siihen mitä vaaditaan. Voimastahan se ei koskaan ole kiinni (näin tietenkin annan itseni ymmärtää, ettei vaan ole liian heikko tekemään oikeaa suoritusta) :D

Pohdintaa olen tehnyt sen takia, että olen kokeillut kahden käden rullalla sekä rullat molemmissa käsissä ja kahden käden rullalla tuntuu, että olkapäät ottaa vastaan enemmän liikkeen loppuvaiheessa kuin erillisillä rullilla tehtynä. Tuohan tietenkin vaikuttaa siihen kuinka pitkälle pääsee.

Mikä olisi hyvä tai oikea suoritus voimapyörässä (seisten), miten itse määrittelette sen?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 8:25 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
marks kirjoitti:
Kuinka syvälle menette kun teette voimapyörää polviltaan? Osuuko nenä maahan?

Itselläni ei aina osu vaikka tavoite onkin, yritän pitää koko ajan lantion kasassa ja nousen ylös kun tuntuu ettei pysy.

Teen niin että olen lähellä maata mutta en koske siihen.


Joidenkin mukaan on olemassa "oikea" suoritustapa tehdä voimapyörää, mutta ehkä tärkeämpää olisi kysyä mitä on liikeen tarkoitus?

Vastaus: JMO Vatsan/coren voimistaminen. Mun mielestä liikeen voi kukin vuorittaa miten haluaa kunhan tuo em. tarkoitus toteutuu ja teet sen turvallisesti loukaamataa selkää, olkapäitä, kyynärpäita ja ranteita (ja naamaa :lol: ) eli liikeradan pituun "uhrin" mukaan.

Itse pystyn tekemään joitakin toistoja naama lähes lattiaan samalla pitäen selän tiukkana jne.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 9:13 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Minun täytyy tunnustaa suoraan, että voimapyörä ei jotenkin nappaa.

Mitään mystistä keskivartalon lihasten "löytämistä" tai tehoa sinne en ole havainnut. Lukemattomilla muilla kehonpainoliikkeillä tai sitten vaikka renegade rowin eri versioilla rasitus kohdentuu paremmin, voimapyörällä tekee helposti liikaa käsillä.

Ei ole mun juttu tai sitten en vain osaa tehdä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 10:24 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 6:00 pm
Viestit: 449
Paikkakunta: Oulu
Mulla nokka hipoo maata kun sitä teen. Viikko sitten laitoin sen haasteen tuonne haastepalstalle, josta näkyy miten sen teen. Kun ensin sen kokeilin ja kuvasin niin toistoja tulikin jotain 130 luokkaa, joista haasteena se sata, niin nyt vasta on kunnolla siitä palautunut. Sinänsä yllättävä havainto tuli, että aika lailla siinä kuormittuu muutkin lihakset, rintalihakset jopa aika lailla. Tuleehan siinä miltei pull over - suoritus joka kesta, jos rullataan kädet suoraksi.
Tavoitteena ois joskus tehdä tuo suorilta jaloilta, muttei ainakaan vielä mene.

_________________
Last time. No more bullshit!

Uusi treenipäiväkirja täällä:

http://arikaiko.wordpress.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 9:00 am 
Poissa
Hang-around Girevik
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 9:32 am
Viestit: 51
Juha kirjoitti:
Vastaus: JMO Vatsan/coren voimistaminen. Mun mielestä liikeen voi kukin vuorittaa miten haluaa kunhan tuo em. tarkoitus toteutuu ja teet sen turvallisesti loukaamataa selkää, olkapäitä, kyynärpäita ja ranteita (ja naamaa :lol: ) eli liikeradan pituun "uhrin" mukaan.


Sillä periaatteella olen tehnytkin, että menen niin pitkälle kuin pystyn ja siinähän se suoritus sitten onkin :) Ajan myötä tuo suorin jaloin tehty voimapyörä (sjv) onkin sitten lattiaa hipovaa mallia...

Lainaa:
Tavoitteena ois joskus tehdä tuo suorilta jaloilta, muttei ainakaan vielä mene.


Sellainen variaatio on mielestäni toiminut, että laittaa polvien alle pienen korokkeen, jolloin vartalo on polviltaan tehdyssä suorituksessa aika lailla samanlaisessa asennossa kuin suorin jaloin tehdyssä versiossa.

Yleensä aloitan sjv:llä ja teen niin monta kuin saan hyvällä tekniikalla ja sitten siirryn polvivoimapyörään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 9:10 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
myx kirjoitti:
Sellainen variaatio on mielestäni toiminut, että laittaa polvien alle pienen korokkeen, jolloin vartalo on polviltaan tehdyssä suorituksessa aika lailla samanlaisessa asennossa kuin suorin jaloin tehdyssä versiossa.

Yleensä aloitan sjv:llä ja teen niin monta kuin saan hyvällä tekniikalla ja sitten siirryn polvivoimapyörään.


Sitten voit myös siirtää sitä koroketta vähitellen sieltä polvien alta kohti varpaita :wink:

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 9:56 am 
Poissa
Hang-around Girevik
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 9:32 am
Viestit: 51
Juha kirjoitti:
Sitten voit myös siirtää sitä koroketta vähitellen sieltä polvien alta kohti varpaita :wink:


Tuollainen hienosäätö jäi itseltä väliin, kun ei tullut ajatelleeksi :D

Toinen mikä auttoi ainakin minua saaman sjv:n, oli pidot niin, että olin vain kämmenien ja päkiöiden varassa. Miksi tuota liikettä nyt sitten kutsutaankaan, eräänlainen lankkuvariaatio kuitenkin.

Tässä kuvaselvitys aiheesta:

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 11:10 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
myx kirjoitti:
Juha kirjoitti:
Sitten voit myös siirtää sitä koroketta vähitellen sieltä polvien alta kohti varpaita :wink:


Tuollainen hienosäätö jäi itseltä väliin, kun ei tullut ajatelleeksi :D

Toinen mikä auttoi ainakin minua saaman sjv:n, oli pidot niin, että olin vain kämmenien ja päkiöiden varassa. Miksi tuota liikettä nyt sitten kutsutaankaan, eräänlainen lankkuvariaatio kuitenkin.

Tässä kuvaselvitys aiheesta:

Kuva


Nuo pidot on hyviä ja helpompia kuin rullaukset. Pito onnistuu mulla (ehkä 10 sekkaa), mutta suorinjaloin rullaus on liian paha tällähetkellä. Tuon pidon voi myös tehdä niin että "käveleen" siihen käsillä ja jaloilla ja takaisin ylös. Helpompaa kuin rullalla. JMO

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 12:06 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Miten paljon voimapyörän koko ja laatu mahtaa vaikuttaa itse liikkeeseen? Mulla on yksi halpa rimpula, mikä toimii ihan hyvin. Mutta toisaalta noita on paljon erilaisiakin, isoja ja pieniä. Olen kokeillut vain tuota omaani, Anttila-versiota.

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2008 5:09 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Kukka kirjoitti:
Miten paljon voimapyörän koko ja laatu mahtaa vaikuttaa itse liikkeeseen? Mulla on yksi halpa rimpula, mikä toimii ihan hyvin. Mutta toisaalta noita on paljon erilaisiakin, isoja ja pieniä. Olen kokeillut vain tuota omaani, Anttila-versiota.


Mulla on ollut kolmea eri versiota: omatekemä (aikana ennen rullan uutta tulemista), yksipyörönen ja kaksipyöränen.

Omatekemän pyörä oli liian pieni ja rystyset raapi maata.

Yksipyränen oli ihan ok, mutta liian heikko ja hajosi.

Kaksipyöränen on kuin yksipyöränen, mutta vain kaksi samanlaista pyörää rinnakkain, joten se on kestävämpi ja hiukan tukevampi. tukevuus tekee siitä hiukan helpomman koska se kultee stabiilimmasti ja sun itse ei tarvitse stabiloida sitä niin paljon.

Lisäksi on olemassa niitä isopyöräisiä Power wheelejä, joita voidaan käyttää myös jalkoihin kiinnutettynä. Ei kokemusta, mutta voisi olla aika kiva. Nyt kun on lunta (ainakin toistaseksi) ideaa vois testata kävelemällä kottikärrykävelyä jalat liukurin päällä. On taas kohta naapureilla päivittelemistä :lol:

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 20, 2008 6:59 am 
Poissa
Hang-around Girevik
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 9:32 am
Viestit: 51
Kukka kirjoitti:
Miten paljon voimapyörän koko ja laatu mahtaa vaikuttaa itse liikkeeseen?


Mielestäni ei vaikuta kauheasti. Olen tehnyt voimapyörää:
-painonnostotangolla
-painonnostotangolla, jossa on painot päissä
-Citymarketista ostetulla kaksipyöräisellä ja
-itsetehdyillä voimapyörillä mallia Enamait (eli molemmissa käsissä omat pikkurullat).

Pääasia, että pyörä pyörii kunnolla, ettei tarvitse suorituksen aikana repiä tai sätkiä, että saa rullan liikkumaan. Varmaan tämäkin olisi mielenkiintoinen harjoitus, mutta sen voisi nimetä vaikka toisella nimellä kuin voimapyörä.

Itse suoritus ei oikeastaan eroa eri kapistuksilla, koska ainakin itsella vartalo tuppaa menemään samalla tavalla välineestä riippumatta. Kädet pyrkivät lähellä toisiaan, koska tuntuu, että ovat yhdessä lähekkäin voimakkaimmillaan.

Pikkurullilla (Enamaitin malli) on enemmän käyttöä muussakin treenissä kuin voimapyöräilyssä, koska niitä voi käyttää rintatreenissä tuon lisäksi.


Viimeksi muokannut myx päivämäärä Pe Marras 21, 2008 12:35 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 20, 2008 7:21 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Voimapyörän laatu ei kokemuksieni mukaan vaikuta paljon. Kuten MYX olen myös tehtynyt levytangolla ilman limppuja ja limppujen kanssa, ja sama vaikutus on.

Tein sunnuntaina Kukan painoliivihaasteen ja nyt vasta alkaa olemaan palautunut.

Mä epäilen että ne jotka eivät ole kokeneet voimapyörää tehokkaaksi harjoitukseksi, kärsivät lyhyen miehen syndroomasta :lol: Ainakin mun pituudella liike on järkyttävän tehokas.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com