Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Kesä 16, 2024 7:08 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Su Heinä 15, 2012 5:30 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Muistelen että kun itse tein muistaakseni viime kesällä sen 1100 heiluria putkeen 20kg guugelilla niin aikaa olis mennyt jotain n.30-35min. Toki ihan noin reippaalla tahdilla ei ehkä kuitenkaan jaksais tehdä tota 10t settiä vaikka miten pätkis..

Mut kyl toi niin kovasti kiinnostaa että pitää tehdä jossain kohtaa kun vaan löytyy sopiva päivä (lue: esim muksut hoidossa ja vaimo töissä:) ) ja tosiaan joku seuraa pitämään ainakin osan ajasta.

Itse kyllä näkisin että jos ton 10t tekis yhen päivän aikana niin se olis ihan rapea suoritus jo 16kg kuulallakin miehillekin?

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ma Heinä 16, 2012 9:08 am 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Heinä 21, 2011 5:01 pm
Viestit: 80
Vaikka ketjun nimi on 10000 heilautusta ja arvatenkin keskustelu liittyy siihen, niin lähden vähän sivuraiteille. Enemmän ei ole parempi. Parempi on parempi. Aion todennäköisesti itsekin kokeilla ainakin jokusen päivän putkeen tuota 1000 heiluria ihan vain kokeilun halun vuoksi. Onko parempia harjoituksia olemassa? Varmasti, mutta niin on huonompiakin.

Dan John on joskus sanonut hyvin, että jos voin saada saman vaikutuksen kahdella tai kolmella kymmenellä etuheilautuksella, niin miksi tehdä sata? Jos tekee 1000 heiluria päivässä, niin jokaisella toistolla lantionojennus ei ole varmasti mahdollisimman terävä jne. Toistoja toki tulee, mikä on hyvä. Kunhan väärää liikemallia ei vain tule vahvistettua. Tänään tein treenin päätteeksi etuheilautuksia (20s työ / 10s lepo) x 8, minuutti lepoa ja toinen samanlainen kierros perään. Kuula oli 32kg. Varsin riittävä rypistys tälle kertaa ja enemmälle ei tuntunut olevan tarvetta.

Ilmeisesti monilla on ainakin jossakin määrin kehonkoostumuksen muutos kiikarissa kun kokeillaan tehdä 1000 heikuria päivässä? Toinen syy taitaa olla vain kokeilunhalu, mihin ryhmään itsekin lukeudun. :) Ainakin alkuperäinen T-nationin artikkeli tähtäsi ensinnä mainittuun. Samaten Pakkotoiston puolella on innostuttu tekemään samaa ja muutamat ovat käyneet jo kehonkoostumuksen mittauksissa yms. Mielenkiintoinen vertailukohta olisi, että saako samanlaisen tai paremman vaikutuksen aikaan 10-20min kestävällä rankemmalla treenillä.

"Intensity trumps duration when it comes to fat loss." :roll: Tosin tässä tarkoitetaan ehkä pitkän aerobisen suorituksen vertaamista esimerkiksi intervalleihin tai sitten vaikkapa ketjun mukaiseen 1000 heiluriin päivässä.

Tällaista pärinää tällä kertaa..

_________________
super-sets.com
rumbleroller.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ma Heinä 16, 2012 12:07 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Itse ainakin näen ton enempi sellasena haasteena itselle, vähän kuin maraton.

Kyl sitä itsekin mieluummin yleensä tekee niitä heilureita vähän isommalla järkevän määrän kuin tuhat toistoa kevyellä tms.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ma Heinä 16, 2012 2:01 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Tosta heilurista ja lantion ojennuksesta.RKC tyyppinen heiluri on täysin erillainen kuin GS systeemissä käytetty :idea: GS heiluri on tempauksen "alaosa". Voisi olla aika vaikeaa tehdä Pavelin oppien mukaisesti 10000 heiluria 10 päivässä :?:Toisaalta,jos haasteen saa tehtyä siten niin sehän on OK. Kaverilla rive ei toiminut ,koska takana oli RKC tyyppinen lantion käyttö.Vaikea muuttaa lantion käyttö oikeaksi tempauksessa tai rivessä jos heilurissa erillainen voiman tuotto :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ma Heinä 16, 2012 3:21 pm 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 6:29 pm
Viestit: 13
Minäkin lukeudun siihen porukkaan,että pitäis saada vähä rasvaa pois+menttaali pualen haaste.
En juurikaan välitä niistä lantion ojennuksista ym hengityksistä.
Kunhan 24kg kuula nousee silmien korkeudelle 1000kertaa päivässä se riittää ainakin mulle.
Ulukomailla näyttävät juurikin suosivan näitä lantionytkytys heilautuksia tuos 10000 haastees,väittääsin ,notta helepompia ovat teherä.
Minäkin innostuin haasteesta juuri pakkotoistolasiten ansiosta.
Aion yrittää 24kg kuulalla,32kg kuulaan pitäis saada jotain hyvitystä ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 4:53 am 
Poissa
Sekaisin kuulista

Liittynyt: To Heinä 21, 2011 5:01 pm
Viestit: 80
riittastiina kirjoitti:
Minäkin lukeudun siihen porukkaan,että pitäis saada vähä rasvaa pois+menttaali pualen haaste.
En juurikaan välitä niistä lantion ojennuksista ym hengityksistä.
Kunhan 24kg kuula nousee silmien korkeudelle 1000kertaa päivässä se riittää ainakin mulle.
Ulukomailla näyttävät juurikin suosivan näitä lantionytkytys heilautuksia tuos 10000 haastees,väittääsin ,notta helepompia ovat teherä.
Minäkin innostuin haasteesta juuri pakkotoistolasiten ansiosta.
Aion yrittää 24kg kuulalla,32kg kuulaan pitäis saada jotain hyvitystä ;)


Kaunis ajatus. Kunhan vain pidät huolen, että kuula ei nosue silmien korkeudelle alaselän yliojennuksella tai millään muulla vähemmän toivottavalla vippaskonstilla. Eli tekniikka kuntoon ja sitten tekemään. Haasteesta selviää todennäköisesti tällöin paremmin ja ehjänä.

_________________
super-sets.com
rumbleroller.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 6:44 am 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 6:29 pm
Viestit: 13
Jukka_ kirjoitti:
riittastiina kirjoitti:
Minäkin lukeudun siihen porukkaan,että pitäis saada vähä rasvaa pois+menttaali pualen haaste.
En juurikaan välitä niistä lantion ojennuksista ym hengityksistä.
Kunhan 24kg kuula nousee silmien korkeudelle 1000kertaa päivässä se riittää ainakin mulle.
Ulukomailla näyttävät juurikin suosivan näitä lantionytkytys heilautuksia tuos 10000 haastees,väittääsin ,notta helepompia ovat teherä.
Minäkin innostuin haasteesta juuri pakkotoistolasiten ansiosta.
Aion yrittää 24kg kuulalla,32kg kuulaan pitäis saada jotain hyvitystä ;)


Kaunis ajatus. Kunhan vain pidät huolen, että kuula ei nosue silmien korkeudelle alaselän yliojennuksella tai millään muulla vähemmän toivottavalla vippaskonstilla. Eli tekniikka kuntoon ja sitten tekemään. Haasteesta selviää todennäköisesti tällöin paremmin ja ehjänä.


Juu..oon kuulaa heilutellu vuodesta 2008 lähtien,selässä ei muita kipuja ollu ,ku ne asiaan kuuluvat lihaskivut...siis vielä :wink: .Ei se mun tekniikkakaan ihan ole kait hukassa.
Tempauksia menee se "vaadittava"200kpl 10minuutissa 24kuulalla,tosin kädenvaihdot minuutin välein.
Varmasti tekniikassani olisi sanottavaa,mutta en kisoihin olekkaan suuntaamassa,vaan kuulailu on lisänä köyhän miehen"krosvitis".
Tavoite on pitää itsensä vain"konrikses"ja tehdä sarjat mahdollisimman raskaasti/epätaloudellisesti,toisin kun kahvakuula kilpailijoilla.
Pääasias reenailen kotona Consept2 soutukoneella+siihen taukojen aikana kuula sarjat.


Ihmettelin vain niitä"lantionytkyheilautuksia"mitä moni näyttää tekevän navan korkeudelle(joita juurikin näissä"jenkki10000haastevideoissa")näkee,ne siis näyttää huomattavasti helepommilta ku nua
silmien korkeurelle teheryt .Monesti teen heilautukset ylös pään päälle asti..siis ku olen ulkona.Pysyy "reenikämpän"katto paneelit ehejänä.
Siinä varmasti se ero josta jake heke tuossa jo tiesikin ? RKC vs GS...
Siksi varmaan nämä mun sepustuksetkin,sopisivat paremmin muille Foorumeille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 7:57 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kyllä tänne palstalle mahtuu muitakin kuin gs-sisäpiiriläisiä. Oikeastaan eri alan kirjoittajilla olis merkittävä rikastuttava vaikutus. Monet potentiaaliset kirjoittajat varmaan vaan äkkiä kauhistuvat, miten nopeasti kaikki säikeet kääntyvät gs vs muu universumi jankkaamiseen :)

Mutta itsehän tämäkin palsta (ja sen ilmapiiri/henki) luodaan.

Mutta vielä tohon haasteeseen. Tunti liikuntaa päivässä nyt ei vielä maalta merelle vie. Vanha sananlaskuhan sanoi että "You can't outrun a donut" eli mun nähdäkseni on turha odottaa ihmeitä kunnossa tai kehonkoostumuksessa vaikka tekisi tunnin päivässä niinkin myyttistä liikuntaa kuin heiluria :D

Rasvanpudotus kropastavtehdään pääosin ruokavaliolla, liikunnalla on sitten ne muut lukemattomat positiiviset "sivuvaikutukset".

Mun mielestä hauskinta tässä jutussa on just toi myyttien murtaminen ja henkisten esteiden/rajojen liikuttelu. Ja kuulla noita koekaniinien raportteja.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 10:13 am 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 6:29 pm
Viestit: 13
marks kirjoitti:
"tehdä sarjat mahdollisimman raskaasti/epätaloudellisesti,toisin kun kahvakuula kilpailijoilla."

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Itse lisään haastetta tarvittaessa tekemällä kovemmalla tahdilla, lisäämällä työaikaa tai intervallien määrää tai lisäämällä painoa. Tai pienentämällä taukoja. Tai jopa vaihtamalla raskaampaan liikkeeseen.


Siis kun esimerksi "hoikat"Venäläiset"pikkuflikat"nätisti tempaavat ynnä LC suurilla kuulilla ja kun minä teen liikkeet huonommalla tekniikalla runtaten,menee voimaa hukkaan...mutta ei sen väliä..vaikea selittää.
Juu kyllä mullakin gymbossit+aikasarjat käytössä on intesiteetin nostossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 3:44 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Tekniikkaa parantamalla tuloksetkin paranevat :idea: Pystyy treenaamaan ilman vammoja ja mahdollisia välttämään tekniikasta aiheutuvia jumeja :idea: Mahdollistaa pidemmät sarjat ja isommat kuulat= kehitys paranee :idea:
Alkuun kaikkien tekniikka on keskinkertaista ,mutta tekniikkaan keskittymällä ja opettelemalla se tietysti paranee :idea: Itse keskityn tekniikkaan :idea: Hiki,kunto,painonpudotus ja toistot ovat mukava lisäbonus :idea: Ei niitä kannata miettiä nostaessa :wink:
Joku sanoo että tekniikalla ei ole väliä :?: En usko että kukaan hiihtää mielellään väärät voiteet suksissa sen takia että se "kehittäisi" enemmän :!: Tai pyöräilisi "kunto" kapalla sen takia että se raskauden takia "kehittäisi" enemmän :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 5:49 pm 
Poissa
Kahvapommittaja

Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 6:29 pm
Viestit: 13
Minä keskityn hikeen.En hiihdä mutta ramppaan sauvojen kanssa umpihangessa,juuri sen takia kun en jaksa keskittyä voiteisiin.Tai vedän autonrengasta perässäni pururadalla.Pyöräilen mökille 65km vanhalla perinnöksi saadulla 3 vaihteisella.
Taitaa olla meillä kuitenkin vähän eri tavoitteet. :wink:
Mulle on tärkeää vain fiilis treenin jälkeen.
Poistun muutamaksi vuodeksi. [smilie=14.gif]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 6:27 pm 
Poissa
Ennen oli forkut rautaa

Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 5:13 pm
Viestit: 831
Paikkakunta: melkein Lieto, mut sit kuitenki Turku
Älä nyt poistu mihinkään, mun mielestä hiki on oiva treenimittari!

_________________
Ninni - muikea valkku
http://niinasalonen.com -- http://gslieto.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 6:28 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Minusta on myös mukava lukea muitakin kokemuksia kuin pelkästään gs:stä. Menee muuten yksitoikkoisesti ja ainakin avartaa meikäläisen kuulamaailmaa, kun en muusta tiedä kuin gs:stä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 6:53 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Ei mun mielestä kande "herneitä vetää nenään" ja poistua, sekaan vain. Kyllä täällä on muitakin ketkä ei ole niin "henkeen ja vereen GS-väkeä".

Itsekin treenaan varmasti valtaosan ajasta aika ei GS-henkisesti. Silti tykkään lukea tätä foorumia ja olen täältä saanut paljon hyviä vinkkejä moneen
asiaan. Itse pidän kyllä teknistä tekemistä tärkeänä. On kyse sitten tempauksesta, lekalla renkaan lyömisestä, kelkan vedosta, kehonpainojumpasta tai
mistä tahansa. Mullekin hyvä hikitreeni ja fiilis on tietyllä tapaa ykkösjuttu, mutta ei ns. millä tahansa kustannuksella.

Mun mielestä on hyvä ja hauska haastaa itseään erilaisilla haasteilla. Tietty jos treenaa tosi ammattimaisesti jotain varten niin ehkä silloin tälläset 10t
heiluria päivässä/vast. jutut voi olla liian hankalia ja haitata sitä päähommaa. Mutta muuten omasta mielestä melkein kaikkea voi kokeilla silloin tällöin,
onpahan sitten jotain mitä muistella ja voi sanoa tehneensä. Elämä on kuitenkin aika lyhyt:)

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 10000 heilautusta
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2012 6:54 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Mä kyllä luulen, että GS on mun juttu, mutta pitää sitä tietää muustakin eikä vaan katsoa maailmaa siitä omasta pienestä vinkkelistä. Tieto on valtaa 8)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 166 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com