Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Touko 12, 2024 12:38 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kotona treenaaminen
ViestiLähetetty: Ti Loka 21, 2008 5:30 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Selaillessani "motivaatio nollilla"-ketjua huomasin aika monen treenaavan kuulilla ja muillakin vekottimilla kotosalla.

Itse olen yrittänyt pitää kiinni periaatteesta, että kotiin en mitään treenivälineitä hanki, se nimittäin on varmin tapa alkaa inhota kyseistä vehjettä. Mökki on toinen juttu, koska siellä käy harvakseltaan, mutta kotiini en varmasti hanki kuulaa, koska haluan pitää kuulailusta vielä vuodenkin päästä.

Ilmiö vaikuttaa niinkin pitkälle, että hiukan kauemmas lähinurkiltakin meno antaa treeniin usein enemmän puhtia kuin esim kotiovelta lenkkeily.

Itselleni homma on selvää kauraa: Kun treenaan, teen vähintään puolen tunnin treenin lajista riippumatta ja hiki lentää. Telkkarin katselun lomassa tehdyt heilurit eivät anna mitään ainakaan henkisesti. Miten muut kokevat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kotona treenaaminen
ViestiLähetetty: Ti Loka 21, 2008 5:35 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Kojak kirjoitti:
Itse olen yrittänyt pitää kiinni periaatteesta, että kotiin en mitään treenivälineitä hanki, se nimittäin on varmin tapa alkaa inhota kyseistä vehjettä. Mökki on toinen juttu, koska siellä käy harvakseltaan, mutta kotiini en varmasti hanki kuulaa, koska haluan pitää kuulailusta vielä vuodenkin päästä.


Kyllä, pitää osittain paikkaansa. Toisaalta kuulan etu on se, että pienessä tilassa ja vähin välinein on mahdollista treenata - eli ei ole pakko mennä jonnekin, jos se ei esim. elämäntilanteen kannalta ole mahdollista.

Pienen lapsen kanssa, kiireisenä äitinä, säännöliset "salilla käymiset" on oikeasti aika hankalia aikatauluttaa arkipäiviin. Jos ehtii, se on luksusta. Useimmiten ei vaan ehdi. :roll: Siinä mielessä on mahtavaa, että kotona on kasa kuulia, renkaat, vastuskumeja, jumppapallo jne - ainakin treenaaminen onnistuu koska vaan. Aamulla ennen töitä, Pikku Kakkosen aikana jne.

Mutta kuten sanottu, motivaatiota se ei liiemmin ruoki. :?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 21, 2008 6:14 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Komppaan Kukkaa,että 15 min saa kovan treenin kotona.5 min mobbausta ja 10 min 24kg kuulalla nonstop tempaus,jo hiki lentää ja keuhkot pihisee :twisted: Aikaisemmin koin välillä motivaatio vaikeuksia ,toisinaan :oops: Sitten kysyin itseltäni:Minkä takia treenaan?
Itseni vai muitten?? :roll: Tajusin että YKSIN ja MAHDOLLISIMMAN HELPOSTI,MAHDOLLISTAA TREENIT USEASTI :idea:
En ole riippuvainen ajasta,paikasta tai treenikavereista :wink:
Jos olisin poikamies ja asuisin yksin,menisin varmasti muualle treenaamaan :mrgreen: (ainakin ennen tein niin pääasiassa)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 22, 2008 2:36 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: La Heinä 05, 2008 12:02 pm
Viestit: 1385
Paikkakunta: Helsinki
Mullekin on pistänyt silmään, miten moni kuulailija tällä foorumilla on kirjoittanut treenaavansa kotona. Käsipainoilla ittekin treenasin aikoinaan kotona, mutta kädestä lipsuva, mahd. seinän kautta lattialla pomppiva kuula aiheuttaisi aivan eri tason tuhoa vastikää remontoimalleni kämpälle. Tee nyt sitten niitä viimeisiä uupuneita toistoja tämä mielessä. Plus em. hikitekijä: Kun treenaan, mun ympärillä melkein sataa ;) Ja ulkona on enemmän happea.

Muuten kyllä tykkäisin säilyttää kuulaa kämpässäni, ennen pidinkin kaunotarta aina näkyvällä paikalla. Mutta sitten jossain vaiheessa tajusin, että ennemmin tai myöhemmin tämä kuula tulee lipsumaan kädestäni ja pomppimaan alas kerrostaloni portaikkoa. Siispä nyt säilytän kuulaa kellarissa. Vaikka yksinäistähän sille tulee ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 22, 2008 5:36 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Mä en kyllä näe kotona treenaamisen mitenkään vähentävän motivaatiota. Päin vastoin treenin helppo saavutettavuus vähentää stressiä, koska kaikki ylimääräinen järjestelysäätö jää pois. Toki muutama asia pitää olla kunnossa, jotta homma toimii:
- treenirauha
- treenipaikka
Nämä vielä liittyvät toisiinsa niin, että sen paikan pitää olla tarpeeksi häiriötön ja rauhallinen.
Mä olen siitä onnellisessa asemassa, että saan kotijoukkojen kanssa helposti sovittua, että nyt isi menee puoleksi tunniksi treenaamaan. Homma vielä helpottuu, kun sopii hiukan etukäteen mihin aikaan menee. Sitten se treeniaika on täysin omaa ja rauhoitettua ja silloin tosiaan treenaan, enkä katso telkkaria tai roiku netissä.
Tiedän, että kaikille ei ylläolvan kaltainen juttu ole mahdollista ihan käytännön syistä, joten en tuputa tätä minään yleispätevänä asiana.
Mutta mulla/meillä homma toimii hyvin näin. (Ja vaimo pääsee myös samalla tavalla treenaamaan halutessaan)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 22, 2008 5:40 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Optimitilanteessa toki harjoittelupaikka olisi erillinen kuin koti, mutta...

...kun on työn vuoksi ~100 vrk/vuosi reissussa, kakaroilla 5 treenit viikossa yms niin aika on kyllä niiiiin kortilla että ei voi millään perustella arki-iltana salille lähtöä.

Eli sitten kun on kakrut nukkumassa niin Disturbed soimaan ja pommit heilumaan, ei silloin mikään optimi vireystila ole eikä tule vedettyä mitään tunnin treenejä, mutta on se tiukka 20min tyhjää parempi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 22, 2008 6:26 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Telkkarin katselun lomassa tehdyt puolihuolimattomat ei tosiaan ole hyvä juttu, ainakaan minulle. Jos treenaan kotona, niin se on sitten ihan oma juttunsa, vaikka vain se vartti, mutta silloin ei tehdä muuta samalla. Treeni sinänsä on ihan samaa kuin jos salilla tekisi.

Silti jos voin valita, niin treenaan mieluummin salilla. Minulla kun on nyt työt kotona, niin on välillä pakko päästä vähän tuulettamaan päätään. Kotona ei ole ole rauhaa treenata ennen kuin joskus puolen yön aikaan silloin kun on jo muutenkin ihan rättiväsy eli se on ehdottomasti se huonompi vaihtoehto. Vaihtoehto kuitenkin, eikä ollenkaan huono silloin jos se on ylipäätään ainoa mahdollisuus saada jotain treenattua.

Tuo Kojakin mainitsema kotinurilta pois menon treeniin antama puhti on enemmän kuin totta minullakin. Hyödynnän tuota ilmiötä usein esim. sillä, että kun vien lapsia harrastuksiin, nakkaan sauvakävelykepit autoon ja käyn sitten sillä aikaa keppilenkillä. Pienin lapsi on noilla reissuilla yleensä mukana ja matkustaa kantorepussa eli siitä tulee sitten lisävastusta menoon ja hoituu tuo lapsenvahtiosuuskin samalla. Ja kepittely maistuu mukavammalle kun on edes vähän eri maisemat kuin ihan kotoa lähtiessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 22, 2008 7:00 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Kotini on linnani :!:

Ei tartte kiire aikataululla raahautua minnekään, omaa rauhaa, omat painot, oma tahti, ei pullistelevia bodareita :lol: ei "väärin" treenaavia treenareita :lol: ei kisailua vuoroista ja painoista jne, jne

Kyllä sen treenimotivaation pitää löytyä oman pään sisältä . JMO

Ja jos sieltä kotoa pitää päästä tuulettumaan, niin kannattais ehkä hoitaa ne kotiasiat kuntoon :wink: (Anteeksi kaikilta, mutta mä rakastan olla kotona kun sinne pääsen)

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 22, 2008 10:41 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
Juha kirjoitti:
Ja jos sieltä kotoa pitää päästä tuulettumaan, niin kannattais ehkä hoitaa ne kotiasiat kuntoon :wink: (Anteeksi kaikilta, mutta mä rakastan olla kotona kun sinne pääsen)


Jep, jep, tuossa se pointti tulikin... kun sinne pääsen. Vaan jos sieltä ei ole aikoihin päässyt pois, niin kummasti tuo sanonta muuttuukin muotoon "Kotini on vankilani" :D Linnahan sekin tietty on, ei siinä mitään, mutta vähän eri juttu kumminkin. Ne vaan tuppaa ne kivankin kotilinnan seinät alkaa kaatumaan päälle, jos ei välillä tuuleta päätään niiden ulkopuolella. :wink:

Minulla vielä tuppaa nuo työt olemaan sitä muotoa, että kotona ollessa olen vastuussa muutamasta muusta ihmisestä eli ei ole sitä vaihtoehtoa, että kotona olisi koskaan taattua rauhaa. Ei kai kukaan jaksa olla vuodesta toiseen töissä 24/7 ? Joskus sitä vaan on pakko saada hetki omaa aikaa, jolloin ei ole vastuussa kenestäkään muusta kuin itsestään. SE on just sitä kotiasioiden kuntoon laittamista, omasta jaksamisesta huolehtimista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 05, 2008 8:37 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Kysymys! Te, jotka treenaatte kotona, teettekö itse ohjelman jota noudatatte - vai treenaatteko mielivaltaisesti ja satunnaisesti vähän kaikkea. Koostatteko jokaisen treenin tietynlaiseksi, ts. noudatatteko jtain ohjelmaa, vai kuuluuko treeniin milloin mitäkin?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 05, 2008 9:08 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Mä yritän mennä ihan mietittyjen ja suunniteltujen ohjelmien avulla. Jopa tavoitetoistomäärät tai tavoiteaika on suunniteltuna. Joskus joutuu kuitenkin sitten hiukan poikkeamaan ohjelmasta jos tulee keskeytys, tai treenaan sisällä (ei levytankoa) tai treenaan muualla kuin kotona. Mutta pääasiassa siis suunnittelen etukäteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 05, 2008 10:56 am 
Poissa
Kahvakuulaholisti
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 1:34 pm
Viestit: 3348
Paikkakunta: Lappeenranta
Mulla on melko vakio ohjelma, joka myös vaihtuu ajoittain :lol: ja johon teen poikkeuksia päivän fiillareiden mukaan. Esim nykyään mun ohjelma on:

Aamulla aamumobba

ennen harkkoja sama mobba läpi lyhennettynä,
tankojumppaa
pääliike lämmittelysarjoilla : joko tempaus tai työntö
apuliike: jotain heiluria tai vastaavasti puolityöntöä, allemenoa jne. pääliikkeen mukaan.
voimaa ja vasta liikettä: kyykky, GM, punnerrukset, leuat ja vatsat
ja aerobisena hyppynarua jos jaksaa ja kerkeää.

Sarjojen määrät ja pituudet vaihtelee tuntuman mukaan. Joskun jätän myös liikkeitä pois on on ihan pas**a olo.

_________________
Koska sivistys on pinnallista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 05, 2008 6:46 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Yleensä ohjelman mukaan. Pois jätetään jotain jos on IHAN PAKKO :!:
Tällä hetkellä GPP ja aikasarjoja+voimaa isommilla kuulilla. Toisinaan peruskuntoa jossa aikasarjaa tai toistosarjaa käsiä useasti vaihdellen :idea:
Aamulla z-health ja ennen treeniä mobbaus. sitten treeni ja päälle reset hengitys ja ravistelu harjoitus :idea:
Gpp:ssä voidaan soveltaa jonkin verran, mutta perus runko treenissä aina selvillä ennen treeniä :!:
Ohjelma päämäärää myöten :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 06, 2008 2:55 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 8:32 am
Viestit: 142
Paikkakunta: Lohja
Kukka kirjoitti:
Te, jotka treenaatte kotona, teettekö itse ohjelman jota noudatatte


Tällä hetkellä treenaan Enter the Kettlebellissä esitettyä Rite of Passage -treeniä. Välipäivinä saatan tehdä DVD:n tahdissa jotain follow along -treeniä (esim. joku Art of Strength -treeni), tai sitten jotain muuta kuin kuulatreeniä.

Aikaisemmin olen treenannut enemmän fiiliksen mukaan; välillä vain ottanut muutaman eri liikkeen joita olen treenannut enemmän, tai yleensä vähemmän kyseisenä kertana. Joskus olen ottanut esim. netistä jonkun valmiin treenin (esim. Mahlerilta) joka on useimmiten vaihtunut joka kerta. Eli vaikka yksittäinen treeni on ollut valmiiksi rakennettu, se ei ole liittynyt mihinkään treeniohjelmaan.

Kyllä se vaan niin on, että jos treenaa fiiliksen mukaan, niin yleensä tulee treenattua vähemmän ja löysempää, kuin jos seuraa jotain valmiiksi määriteltyä, nousujohteista treenirunkoa.

_________________
Seppo Vesala


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 06, 2008 3:13 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 02, 2008 12:30 pm
Viestit: 1517
Paikkakunta: Helsinki
YJT kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on, että jos treenaa fiiliksen mukaan, niin yleensä tulee treenattua vähemmän ja löysempää, kuin jos seuraa jotain valmiiksi määriteltyä, nousujohteista treenirunkoa.


Minulla tuo homma tuppaa menemään just toisinpäin. Jos en suunnittele, niin överiksi menee niin että raikaa. Ei ole hyvä sekään.

Ehkä asiaan tietty vaikuttaa sekin, että aloittelijan innolla sitä mättää menemään, eikä vielä oikein tunne rajojaan. Tätä ongelmaa ei varmaan ikänsä liikkuneilla samalla tavalla olekaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com