Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Touko 23, 2024 5:34 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Loka 25, 2008 6:31 am 
Poissa
Hang-around Girevik

Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 3:39 pm
Viestit: 56
Paikkakunta: Nurmo
Löytyy kotoa 8kg,16kg,24kg kuulat.Työnnöissä nyt tarttis suurenpaa,tulikin nuukana miehenä mieleen jos tekisi työntöjä kahdella erikokoisella kuulalla?!?
Eli toisessa kädessä tuo 16kg ja toisessa 24kg.Kyllähän tuosta luulisi jotain apua olla kun vaan vaihtaa kuulia sarjojen välillä?

Onko kukaan kokeillut?

Flunssa sitkeästi päällä,ei pysty treenaamaan,tylsää!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 25, 2008 7:28 am 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Mitkä kuulat sulla on? Jos malli on pieni (lujateräs) saisiko nuo 8 ja 16 yhtäaikaa käteen?

Mä tein aluksi 8 ja 12 kilon kuulilla työntöjä, mutta kyllä se jonkun verran eri liike on kuin samanpainoisilla. Kevyilllä kuulilla tuossa ei varmaan ole ongelmaa, kun vaihtaa sarjojen välillä kädestä toiseen. Raskaammista en tiedä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 25, 2008 8:45 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 pm
Viestit: 942
Mä olen tehnyt aiemmin 20kg:lla ja 24kg:lla työntöjä. Ihan hyvin sujuu, vaatii vaan kropan hallintaa enemmän. Ja pitää muistaa laskea toistot, ettei tule toispuoleisuutta! 8)

_________________
Henkilökohtaista kuntovalmennusta, urheillijoiden fysiikkavalmennusta, harjoitusohjelmia, toiminnallisen harjoittelun leirejä ja seminaareja ym:
JR-Valmennus


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 25, 2008 11:35 am 
Poissa
Hang-around Girevik

Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 3:39 pm
Viestit: 56
Paikkakunta: Nurmo
Siis kuulia löytyy nuo 8,16,24 yksi jokaista.Täytyy kokeilla kunhan täs kunnolla ensin paranee saisko nuo kaksi pienenpää samaan käteen....no äsken kävin laittamassa saunan pesään valakian niin oli pakko tos pihalla työnnellä....Aika hyvin on kyllä kehitystä tullut työntöihin,kun muistelee nuoruuden aikoja punttisalilla niin kyllä kuulilla toistoihin tulee kehitystä melkeinpä paremmin kun salilla.
Siis varmasti puolet salilla tehdyistä vipunostoista,taljoista ym,ihan turhia.
Nyt leukoja,dippejä,soutua ja kuulaa niin paremmassa kunnossa kun koskaan ja kaikki tämä kotona ja"halvalla".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 06, 2008 3:06 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 8:32 am
Viestit: 142
Paikkakunta: Lohja
Mulla on myös samanlainen tilanne, että omistan useita kuulia mutta kaikki ovat eri kokoisia (ja lisäksi vielä eri mallisia). Itse olen myös tehnyt kahden käden liikkeitä siten että toisessa on 16 kg ja toisessa 24 kg. Painoero on aika iso, mutta pystyy tekemään. Sittemmin olen hankkinut lisää eri painoisia kuulia, jolloin painoero on pienempi, mikä helpottaa hommaa. Ja kuten Juha R totesi, eri painoisten kuulien käyttäminen kehittää myös keskivartaloa ja vartalon hallintaa enemmän kuin samanpainoisten kuulien käyttäminen.

Itse teen siten, että teen ensimmäisen sarjan aina siten että painavampi kuula on vasemmassa (=vähemmän vahvassa; ei kuitenkaan heikommassa) kädessä, ja vaihdan aina sarjojen välissä kädestä toiseen. Vähän on hankalaa kieltämättä, joten tavoitteena onkin hankkia saman painoisia ja mallisia kuulia, nyt kun mieleinen kuulamallikin on löytynyt...

_________________
Seppo Vesala


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 08, 2008 9:11 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
YJT kirjoitti:
Itse teen siten, että teen ensimmäisen sarjan aina siten että painavampi kuula on vasemmassa (=vähemmän vahvassa; ei kuitenkaan heikommassa) kädessä, ja vaihdan aina sarjojen välissä kädestä toiseen. Vähän on hankalaa kieltämättä, joten tavoitteena onkin hankkia saman painoisia ja mallisia kuulia, nyt kun mieleinen kuulamallikin on löytynyt...


Kuvittelisin, että satunnaisesti kahden eripainoisen kuulan käyttäminen työnnöissä on ihan jees. Mutta sitten jos treenaa GS:ää, eli tekee vaikka pitkiä sarjoja ja on tarkoitus harjoitella hyvää räkkiasentoa, rentoutumista jne - kannattaisi satsata hyvään kuulapariin.

Mutta perustreeninä (ilman GS-tavoitteita) käy varmasti, ja kehittänee myös tuota koordinaatiota kuten YJT mainitsikin. Itse olen kokeillut 2 käden työntöjä 12 ja 16-kiloisilla, ja se on oikeastaan aika ärsyttävää. Hyvää asentoa ei saa oikein millään, kun toinen puoli taipuu toisaalle ja toisella puolella ei tunnu mitään. :?

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 08, 2008 9:28 am 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Miksi olisi pakko olla 2 saman painoista kuulaa jos ei treenaa GS:sää :?:
Itse treenaisin yhdellä kuulalla koska se opettaa enemmän koordinaatioa,tasapainoa,liikkuvuutta ja nostossa tapahtuu enemmän oikean elämän kehon toimintaa :idea: Eli toinen puoli toimii stabiloivana ja toinen enemmän dynaamisena :roll: Jos haluaa "urheilla" niin sitä voi tehdä featseja :twisted: Tehdä omia rekordeja ja koittaa rikkoa niitä myöhemmin. Niitä voi tehdä missä tahansa nostossa 8)
Komppaan Kukkaa että jos nostaa eripainoisilla kuulilla,voi oppia huonoja tekniikoita! Toisaalta,ovathan ne kuitenkin motorisesti tosi haastavia.
Itse tein heilureita 32kg toisessa ja 40kg toisessa kädessä.Vatsa lihakset tulivat SIKA kipeiksi :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com