Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 3:00 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2008 12:51 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 7:21 pm
Viestit: 290
Eroja löytyy liikkeiden suoritustavoista: siinä missä GS-kisaaja yrittää tehdä liikkeet mahdollisimman pienellä vaivalla, normikuntoilijan kannattaa etsiä suoritustapa, joka parhaiten aktivoi koko kropan mukaan. Esimerkkinä rive+työntö, jossa kunnon kannalta tehokkain tapa on mennä kunnolla kyykkyyn, kisoissa vastaava metodi ei ehkä ihan toimi :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2008 12:55 pm 
Poissa
Janimal
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:17 am
Viestit: 1785
Paikkakunta: Hämeenlinna
Ei kai kisatreenillä ja yleiskuntotreenillä ole muuta eroa kuin että kisoihin menevä saattaa muuttaa treeniänsä jotenkin kisojen lähestyessä optimoidakseen suorituskyvyn kisapäivänä. Eikä sitäkään ole pakko tehdä, jos vain huvikseen menee. Toisaalta kuntotreenaajakin pitää varmaan välillä testipäiviä, jotta näkee miten homma etenee, tavallaan nekin on kuntoilijan kisoja. Ainoa ero siis taitaa olla siinä mihin tavoitteensa asettaa ja miten treeninsä nimittää.

Mä nyt pääasiassa treenaan kuntoni tähden, koska tiedän, että mulla ei ole mahdollisuuksia ihmeemmin pärjätä missään kisoissa, ellen ole sarjan ainoa osallistuja. Silti valitsin vähän aikaa sitten treenitavaksi GS-tyyppisen harjoittelun ja nyt mulla on kutina, että yleiskunto on muutamassa kuukaudessa parantunut enemmän kuin edeltävien 6 kk aikana.. Hassua vai mitä? :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2008 5:04 pm 
Poissa
Pitkä sykkeli kahdella pommilla

Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:53 am
Viestit: 47
Paikkakunta: Hki
Suurin ero mun mielestä on räkin harjoittelu.

Jos meinaa kuulilla saada kisatulokset tosi ylös niin pitäs pystyä lepäämään räkissä niin että hapot vähenee sinä aikana käsistä. Staattinen kestävyys on aika spesifi ominaisuus joka tulee vuosien työllä, ja jos ei treenaa kisoja varten niin kannattaa miettiä kuinka paljon sen harjoitteluun kannattaa laittaa aikaa. Varsinkaan tollaiset "pistä kyynerpäät vyön päälle lepäämään-kikkailut" vois unohtaa jos treenaa perusvoimailua.

Kahden käden rinnalleveto ja työntö on kyllä kuningasliike oli tavote mikä tahansa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com