Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 9:41 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mave sarjan tekniikka
ViestiLähetetty: Pe Maalis 07, 2008 7:33 pm 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 3:59 pm
Viestit: 442
Paikkakunta: Jokioinen
Zak Dinglelta/muilta oliisn tiedustellut miten teette mave sarjan:

Itselläni on ollut hieman "mavekammoa", josta olen päässyt eroon lähinnä sillä, että käytän Pavelin kirjasta oppimaani tekniikkaa, eli pudotan tangon lantiolta suoraan maahan selkä suorana. Käyttämälläni salilla on tietty alusta tähän.

Olen hieman aprikoinut sitä, miten nuo mave sarjat sitten voisi tehdä, tänään tein 3 sarjaa 8 x 140 kg, jossa aina tipautin painot alas, siten nopea uusi keskittyminen ja romut ylös. Nostan kapealla tyylillä, en sumolla.

En uskalla laskea painoa pudottamatta, kun pelkään tekeväni sen liian hitaasti ja selkä pyöreänä.

_________________
Богатырь


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 10, 2008 5:52 pm 
Poissa
Pitkä sykkeli kahdella pommilla

Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:53 am
Viestit: 47
Paikkakunta: Hki
Käytän "Pavelin tekniikkaa" (mikä mielestäni on ainoa järkevä tekniikka jota varmasti kaikki nostajat käyttää) Isommat romut saatan maahan selkä suorana, en rupea hidastamaan mutta en toisaalta tiputa ylhäältäkään kuin jotain pommia.

Jos nyt GS:tä varten treenaa, niin hyvä idea ois tehdä myös paljon romanialaista mavea. Aika paljon lajinomaisempi liike ja järkevämpi tehdä pidempia sarjoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 10, 2008 8:49 pm 
Itse treenaan myös pääasiassa vetoja kapealta ja pyrin laskemaan tangon samalla tavalla, kuin ylösvetäessä. Käytännössä jalat ei mene yhtä paljon koukkuun, mutta kun pidät selän suorana,niin en usko, että se on sulle ongelma. Muistat vaan, että tanko kulkee ensin reisiä ja sitten sääriä pitkin.Sumotyylillä se tulee automaattisesti, menee vaan kyykkyyn selkä suorana.
Pitkässä sarjassa on huomattavasti parempi, kun pääsee vetämään suoraan "vauhdista". Ei tarvi ottaa uutta otetta joka kerta.
Kokeilepa joskus romanialaista mavea. http://www.voimaharjoittelu.net/romania ... -a-77.html
Siinä oppii pitämään selän suorana laskiessa ja se on pirun tehokas.
Toivottavasti tuli jotain tolkkua.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2008 3:23 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
No mä olen joskus maksimeja hakiessani vetänyt räkistä osatoistoja, esim niin että tanko lähtee noin polvista (mulla se on kapealla asennolla se kohta missä vaikuttais olevan huonoimmat välitykset) Pinneiltä kun vetää voi käyttää reilusti enemmän rautaa, jolloin ote ja itseluottamus vahvistuu.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 76 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com