Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 1:13 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Touko 06, 2011 11:25 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
marks kirjoitti:
Minulle tulee usein sähköpostiin tuollainen kysymys: "Olen siltä ja siltä kuntosalilta tai paikkakunnalta, ja haluaisin alkaa ohjaamaan täällä kahvakuulatreenejä. Tarvitsenko ohjaajakoulutuksen? Miten pääse alkuun?"

Mitä te vastaisitte?


Kaippa kuka tahansa voi ohjata, mutta ohjattavien saaminenhan se vaikeaa on. Kuulataidot eivät siinä yksin tai välttämättä juurikaan ratkaise vaan myyntimiehen taidot eli sosiaaliset verkostot ja supliikki. Toki jokin kova meriitti auttaa.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 06, 2011 11:42 am 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
Kojak kirjoitti:
Kaippa kuka tahansa voi ohjata, mutta ohjattavien saaminenhan se vaikeaa on. Kuulataidot eivät siinä yksin tai välttämättä juurikaan ratkaise vaan myyntimiehen taidot eli sosiaaliset verkostot ja supliikki. Toki jokin kova meriitti auttaa.

No itsellä meriitiksi riitti, että olin heilunut kuulan kanssa ala-asteen pihalla. Kysyttiin, että kiinostaisiko minua alkaa vetää yhteistreenejä. Itsellä vähän sellainen olo, että eipä yhtään haitaksi olisi jos enemmän tietäis ja osais, mutta katsotaan mitä tulee.
Asia erikseen tietysti jos hommasta pitäisi vielä rahaakin saada :o

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 06, 2011 12:51 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
No pitäiskö sitä liiton kuitenkin luoda sertifiointi-järjestelmä? Vaikka viikonloppuseminaari tai silleen.

Kukaanhan sitä vaivaa ei halua nähdä että tuon työn tekee, mutta kysyntää vissiin olis.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 06, 2011 1:30 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
Heikki kirjoitti:
No pitäiskö sitä liiton kuitenkin luoda sertifiointi-järjestelmä? Vaikka viikonloppuseminaari tai silleen.

Onhan noita kaupallisia kouluttajia, jotka tarjoavat sertifikaattia ja todistusta koulutuksista. CompactFit, Trainer4you ja Spartan ainakin tarjoavat koulutuksia, ja ainakin 2 ekaa puhuvat lisenssiohjaajista. Toki palettiin mahtuu noita lisääkin, mutta mikä on lisäarvo?

Jos sertifiointia tarjoaa painonnostoliiton alainen organisaatio, niin voisihan se tarjota 'sertifioitu GS-valmentaja' tai vastaavaa. Ilman mitään oikeaa tietoa veikkaan että nyt tarjolla olevat ohjaajakoulutukset painottuvat fitness-kuulailun ohjaamiseen, ei GS-valmentamiseen.

EDIT: Kysymyksellä lisäarvosta tarkoitin vielä yhden lisä-sertifikaatin lisäarvoa. Koulutukselle ja kouluttajille varmasti on tilaa & kysyntää.

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Viimeksi muokannut tavasti päivämäärä La Touko 07, 2011 3:45 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 06, 2011 5:04 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
marks kirjoitti:
Minulle tulee usein sähköpostiin tuollainen kysymys: "Olen siltä ja siltä kuntosalilta tai paikkakunnalta, ja haluaisin alkaa ohjaamaan täällä kahvakuulatreenejä. Tarvitsenko ohjaajakoulutuksen? Miten pääse alkuun?"

Mitä te vastaisitte?

Jos sinusta tuntuu, että osaat ohjata niin ole hyvä ja ohjaa :D
Opettamaan oppii opettamalla. Itse aloitin sukulaisten kiusaamisella ja siitä kohti suurinta haastetta on edetty eli Ryhdin ulkotreenejäkin on tullut vedettyä. Kunnia on mennyttä, maine sen kuin kasvaa...
Opettaminen on osaamisen ylin taso väittävät jotkut viisaat. Toisaalta yksi alani arvostettu henkilö sanoo aina, että ne jotka ei ymmärrä sitäkään vähään opettavat mutta tämä koskee varmasti vain terveydenhuoltoalaa. :lol:

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2011 8:35 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Diplomi/vast. on vain pala paperia, mutta toki se kertoo aina sen että olet käynyt ainakin täällä Suomessa asiantuntevan henkilön/henkilöiden
ohjauksessa ja saanut sieltä perusteet tai hiomista niihin.
Onhan se tietenkin tietyt asiat hyvä osata kun kuitenkin opetetaan ihmisiä harjoittelemaan välineillä joilla saa itsensä myös rikki..

Opettamisen oppii vain opettamalla ja kaikista ei ole siihen koskaan,toiset on luonnostaan pirun hyviä, osa myös opettaa ja markkinoi todella hyvin vaikkei taidot ole juuri mitään luokkaa (tämä pätee moneenkin asiaan). Markkinointihan on myös aika oma alansa:)

Itsensä kehittämisen halu sekä halua hakea tietoa on minusta aika tärkeä.Eli ei jää siihen omaan kuplaansa vaan hakee oppia lisää sekä
juuri kuten marks sanoi, ottaa muualta niitä hyviä juttuja. Ei minusta ainakaan jokaisen pidä luoda joku oma konsepti tms. vaan jos vetää
ohjattuja tunteja, tavoitehan on vetää sellaisia tuntea joissa se OMA kohderyhmä tykkää käydä ja tuntee saavansa rahoilleen
vastinetta.

Huonojakin tuntejahan voi hyvä persoona paljon pelastaa, mutta hyviä tunteja ei pelasta huono persoona. Eli jos vetäjä ei osaa vetää,
opettaa (vaikka tietääkin tekniikan) tai muuten löydä yhteistä säveltä opetettavien kanssa niin aika nopeasti väki äänestää jaloillaan.

Hintakin tietty vaikuttaa, mutta hyvästä treenistä jengi maksaa paljonkin, huonosta ei edes vähää.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 16, 2011 7:07 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
marks kirjoitti:
Minulle tulee usein sähköpostiin tuollainen kysymys: "Olen siltä ja siltä kuntosalilta tai paikkakunnalta, ja haluaisin alkaa ohjaamaan täällä kahvakuulatreenejä. Tarvitsenko ohjaajakoulutuksen? Miten pääse alkuun?"

Mitä te vastaisitte?

Ohjaamaan oppii ohjaamalla, et tarvitse ohjaajakoulutusta.
Fitness tyylisiin liikkeisiin pääsee liikunnallinen ihminen nopeasti kiinni. Jos ryhmien ohjauskin on entuudestaan tuttua, niin äkkiä liikuttamaan ja innostamaan muita!!! :D
GS-liikkeet vaativat että osaa itse ne, ennenkuin niitä kykenee muille opettamaan. Mun mielestä ehdottomasti paras tapa oppia kisaliikkeet on tekniikka keskustelut muiden kisaajien kanssa ja YHTEISTREENIT! [smilie=14.gif]

Ohjaajakoulutukset ovat ihan ok, mutta päivän tai kahden kurssi ei yksin tee kenestäkään "pätevää". Lisäksi kurssit ovat kuitenkin kaupallisia ja sen paperipalan kurssiosallistumisestaan saa jokainen joka kurssin on maksanut. 8)
Täten en näe että kurssipaperilla olisi minkäänlaista arvoa. :|
Mutta jos itse kokee että saa varmuutta ohjaukseensa kursseista, tai löytää kurssilta lisävinkkejä osaamiseensa, niin mikä ettei.

Itse pidän esim. SM-kisoihin osallistumista PALJON suurempana meriittinä pätevyydestä kuin "helposti rahalla saatu" kurssitodistus.
Kaikki kilpailut ja niihin valmistautumiset kehittävät.

Kukaan ei ole koskaan valmis.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 16, 2011 3:20 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Ohjaajakoulutuksista saa kuitenkin ainakin osista aika hyvän tietopaketin kirjallisena josta on varmasti apua aloittelevalle ohjaajalle monenkin asian suhteen.

Sehän on totta ettei se tee kenestäkään pätevää mutta taas voitaneen myös olla siitä montaa mieltä että olisiko ohjattujen kuulatuntien vetäjänä automaattisesti parempi/pätevä joku joka on osallistunut GS:n SM-kisoihin. Tämähän ainakin minusta riippuu aika paljon siitä millaisia tuntien sisälöt ovat ja mitä siellä tehdään.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 16, 2011 3:30 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
L.K kirjoitti:
Sehän on totta ettei se tee kenestäkään pätevää mutta taas voitaneen myös olla siitä montaa mieltä että olisiko ohjattujen kuulatuntien vetäjänä automaattisesti parempi/pätevä joku joka on osallistunut GS:n SM-kisoihin. Tämähän ainakin minusta riippuu aika paljon siitä millaisia tuntien sisälöt ovat ja mitä siellä tehdään.

Totta sekin ettei esim. kisoihin osallistuminenkaan tee automaattisesti tyypistä pätevää ohjaajaa. :roll:
Vedin tuon vain (huonoksi)esimerkiksi, sillä mua vähän korpee tää "maksettujen kurssimeriittien" ihailu. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com