Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 10:13 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Loka 13, 2011 2:14 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
marks kirjoitti:
Mitä kokemuksia teillä on mokailusta ja uusien juttujen kokeilemisesta?


Mokalla kai tarkoitetaan useimmiten jotain hassua kommellusta pikkuasioissa, mutta tässä yhteydessä ilmeisesti myös vakavampien ja pitkäaikaisten projektien läskiksi menemistä.

Isänä olen mielestäni onnistunut hyvin, mutta muut rojektit ovat menneet niin perseelleen ettei mitään rajaa. Osa niistä ei ole ollut itselleni mitenkään tärkeitä mutta joukossa on myös sydänverellä tehtyjä juttuja.

Varsinkin miehille on tyypillistä keskittyä johonkin kapeaan juttuun, mihin itsellä on lahjoja, jolloin onnistumisia saattaa kertyä. Toinen tärkeä juttu on verkostoituminen. Elokuvien yksinäinen sankari on harvoin totta tosielämässä.

Joillakin on kyky tehdä heti asiat oikein, itse tajuan oikean tavan merkityksen vasta kun olen 10 vuotta hakannut päätä seinään. Ehkä sen kumminkin tajuaa jotenkin paremmin pitkän tien kautta, en ole varma.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 13, 2011 2:38 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Jos katsotaan epäonnistumiseksi sellaisen asian että tunnustaa osaamisensa rajallisuuden ja sen että kokeilee sellaisia asioita joiden onnistumisen todennäköisyys on pieni, niin mä olen mielestäni aika rohkea. Vaihtelevalla intensiteetillä yritän esim opetella joitain voimisteluliikkeitä ain likkaa voimisteluharkoista hakiessani (muut vanhemmat kattelee ihmeissään) ja duunissa reippaasti ohjaan kysymykset parhaille asiantuntijoille (samalla itse nakkeja väistellen).

Virheitä ei kannata pelätä, niistä oppii kuitenkin enemmän kuin onnistumisista. :)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 13, 2011 3:07 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:16 pm
Viestit: 2501
Jos joku homma menee kovasta yrittämisestä huolimatta aina vaan pieleen, kyse voi olla siitä, ettei sitä teekään oikein sydämellään vaikka niin itse luulisi. Ja ehkä onnistumisen tuloksen olisi jotain sellaista mitä ei halua tai mikä pelottaa.

Toisaalta ei kaikista ole kaikkeen. Shakkiuraltani jäi mieleen hiljainen kaveri, joka oli aina paikalla pelattiin sitten pikashakkia, viikolopputurnausta tai kevyitä pelejä. Shakki tuntui olevan hänelle koko elämä ja mies oli opiskellut avausteoriaa niin pitkälle, että pystyi rakentamaan jopa 15 siirron ajan ulkomuistin avulla mestaripelaajan aseman. Avausteorian opiskeluhan on vähän kuin puhelinluettelon pänttääminen eli jos vastustaja siirtää noin, niin siirrän itse näin jne ja vaihtoehtojen määrä kasvaa koko ajan räjähdysmäisesti.

Kun teoriasta mentiin ulos, miehen siirrot olivat yhtä huonoja kuin täysin umpimähkäiset puuntuuppaamiset. Kun kilpashakissa pidetään kardinaalimunauksena kevyen upseerin (lähetti, ratsu) syöttämistä, häneltä menivät kuningatar ja torni hetkessä ellei ollut jo matissa. Hän ei kai koskaan voittanut ainuttakaan peliä mutta kesti täysin ilmeettömänä jatkuvat nolot tappiot vaikka varmasti pahalta tuntui. Niitä matseja ei ollut kiva voittaa vaan itsellekin tuli kurja olo. Sisukas tyyppi kumminkin.

_________________
Näin käy kun saku ottaa liikaa punttia:
https://youtu.be/qBt3kk1pNTk

Myrskylän mies jyrää:
https://youtu.be/1H_JzBVqkuI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 13, 2011 4:17 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!
-Peppi Pitkätossu-

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 13, 2011 5:39 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

Liittynyt: La Tammi 01, 2011 12:04 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Vantaa
Ensimmäinen ryhmäliikuntatunnin veto oli kyllä aika surkea esitys, ensin meinasin "jäätyä" ja sitten mentiin niin kovalla tahdilla että oltiin valmiita melkein vartti etuajassa... sen jälkeen löyty oikea rytmi ja itseluottamuskin pikkuhiljaa palasi 8)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2011 5:08 am 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:31 pm
Viestit: 139
Viime vuonna aivan ensimmäisen zumba tunnin vetäminen korkealta lavalta käsin oli todella traumaattinen kokemus. :D Olihan se tosin ihan ensimmäinen ryhmätunnin vetäminenkin ikinä. Niin vaan siitäkin selvittiin ja nykyään hommasta ei voi kun nauttia.

Kyllä itseään pitää laittaa likoon ja siinä kun vähän mokailee, niin koko ajan myös kehittyy.

_________________
24 Blogi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com