Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 3:55 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2011 3:40 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:30 pm
Viestit: 1148
Paikkakunta: Lieto
Sen että vanhaksi ei ole tulemista (eikä heikoksi)

_________________
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa.

"Rautaa on vihattava, se on lannistettava, se on nostettava!!" -Kaarlo Kangasniemi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2011 4:38 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
Mitä olen tänä vuonna oppinut treenistä? Kaiken mitä tällä hetkellä osaan, eli en juurikaan paljon :mrgreen: Aloitin 6.7.2011 8kg markettikuulalla ja nyt treenaan Haapajärven kisoja varten 12 kiloisella. Kiitos Eveliinan, olen oppinut rakastamaan kuulaa. Vielä en kuitenkaan vihaamaan.

Terveydestä opin valitettavasti jo vuonna 2010, kun sairastin vuoden verran liikuntakyvyttömänä sängynpohjalla, että sitä ei todellakaan osaa arvostaa ennen kuin sen menettää. Onneksi olen kuntoutunut ja tunnen itseni niin onnekkaaksi joka kerta kun tartun kuulaan, varsinkin painavampaan, vaikkakin vain siirtääkseni sen 20 kiloisen pois tieltä. Onnekkaaksi, koska vuoden 2010 heinäkuussa en nostanut kahvipannua yhdellä kädellä ja nyt jo sitä 16 kiloistä pääni päälle ja jopa sen 20 kiloisen jaloista pois :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2011 8:36 pm 
Poissa
Lujaterässydän
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 8:39 pm
Viestit: 234
RautaNeito kirjoitti:
Mitä olen tänä vuonna oppinut treenistä? Kaiken mitä tällä hetkellä osaan, eli en juurikaan paljon :mrgreen: Aloitin 6.7.2011 8kg markettikuulalla ja nyt treenaan Haapajärven kisoja varten 12 kiloisella. Kiitos Eveliinan, olen oppinut rakastamaan kuulaa. Vielä en kuitenkaan vihaamaan.

Terveydestä opin valitettavasti jo vuonna 2010, kun sairastin vuoden verran liikuntakyvyttömänä sängynpohjalla, että sitä ei todellakaan osaa arvostaa ennen kuin sen menettää. Onneksi olen kuntoutunut ja tunnen itseni niin onnekkaaksi joka kerta kun tartun kuulaan, varsinkin painavampaan, vaikkakin vain siirtääkseni sen 20 kiloisen pois tieltä. Onnekkaaksi, koska vuoden 2010 heinäkuussa en nostanut kahvipannua yhdellä kädellä ja nyt jo sitä 16 kiloistä pääni päälle ja jopa sen 20 kiloisen jaloista pois :wink:


Mitä sulle tapahtui että jouduit sairaalaan?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2011 6:25 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
Käpälä kirjoitti:
RautaNeito kirjoitti:
Mitä olen tänä vuonna oppinut treenistä? Kaiken mitä tällä hetkellä osaan, eli en juurikaan paljon :mrgreen: Aloitin 6.7.2011 8kg markettikuulalla ja nyt treenaan Haapajärven kisoja varten 12 kiloisella. Kiitos Eveliinan, olen oppinut rakastamaan kuulaa. Vielä en kuitenkaan vihaamaan.

Terveydestä opin valitettavasti jo vuonna 2010, kun sairastin vuoden verran liikuntakyvyttömänä sängynpohjalla, että sitä ei todellakaan osaa arvostaa ennen kuin sen menettää. Onneksi olen kuntoutunut ja tunnen itseni niin onnekkaaksi joka kerta kun tartun kuulaan, varsinkin painavampaan, vaikkakin vain siirtääkseni sen 20 kiloisen pois tieltä. Onnekkaaksi, koska vuoden 2010 heinäkuussa en nostanut kahvipannua yhdellä kädellä ja nyt jo sitä 16 kiloistä pääni päälle ja jopa sen 20 kiloisen jaloista pois :wink:


Mitä sulle tapahtui että jouduit sairaalaan?


Sairastuin sidekudossairauteen nimeltä SLE eli systeeminen lupus erythematosus. En onneksi joutunut sairaalaan, mutta kieltämättä omat nurkat kyllä tuli tutuiksi. Meni reilu puoli vuotta ennenkuin diagnoosi selvisi ja toinen mokoma kunnes lääkkeet ja fysioterapia alkoivat puremaan. SLE siis oireilee nivelissä, lihaksissa, ihossa, limakalvoilla ja muissa sidekudoksissa. Oireet vaihtelivat nivel- ja lihaskivuista ihottumaan ja yleiseen voimattomuuteen. Luulin kyllä välillä, ettei minusta enää tule kalua. Mutta niin vaan tässä kuulia nostellaan :mrgreen: Ja siksi odotan Haapajärven kisoja ihan älyttömästi, kun pääsen siellä näyttämään itselleni, läheisilleni ja muille SLE:tä sairastaville, että siitäkin voi kuntoutua ja kilpailla (ja toivottavasti vielä pärjätäkin) :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2011 7:18 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Tammi 06, 2011 8:33 pm
Viestit: 352
Paikkakunta: Turku
RautaNeito kirjoitti:


Luulin kyllä välillä, ettei minusta enää tule kalua. Mutta niin vaan tässä kuulia nostellaan :mrgreen: Ja siksi odotan Haapajärven kisoja ihan älyttömästi, kun pääsen siellä näyttämään itselleni, läheisilleni ja muille SLE:tä sairastaville, että siitäkin voi kuntoutua ja kilpailla (ja toivottavasti vielä pärjätäkin) :)[/quote]


[smilie=17.gif] Hienoa RautaNeito !!

Ja tsemppiä treeneihin ! [smilie=14.gif]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2011 9:12 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
^ kiitos :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2011 6:51 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
^kaiken lisäksi RautaNeidon tulos tulee olemaan kova jos ei mitään ihmeempää mutkaa tule matkaan. Ei oo mikään turha muija!

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2011 3:56 pm 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?

Liittynyt: Ke Huhti 27, 2011 9:05 am
Viestit: 21
Terveydellisestä näkökulmasta on pitänyt oppia kuuntelemaan omaa kroppaansa ja uskomaan, että joskus sellaiset asiat kuten lepo ja kevyempi treenaus oikeasti auttavat haluttuun lopputulokseen. Ja mikä on se haluttu lopputulos. Ei se miltä oma keho näyttää vaan mihin se kykenee. Kärsivällisyyttä on tullut opittua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2011 4:21 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Hitto, miten moni on oppinut kuuntelemaan roppaansa ja meikäläinen vaan takoo päätä karjalan mäntyyn. :)

Keventäen vaan tarkoitin, sitähän nuo monet oikeatkin urheilijat vaan sanovat, että se kropan kuuntelu on oikeasti aika vaikeata hommaa. Muun muassa Isometsä tätä yhdessä haastattelussa korosti ja se kuitenkin on jopa minua huomattavasti kovempi urheilija :D

Juu, jatketaan vaan rauhassa, mä en kai rehellisesti voi sanoa oppineeni oikein mitään. Generaattorin löysin ja sitä myöten uuden tavan päässä ylikuntoon. Mobbailua olen tehnyt ja joogannut, mutta en tiedä onko nekään mitään ratkaissut.

Huoh, pitkä tie edessä, mutta onneksi ei ole mihinkään kiire.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2011 4:45 pm 
Poissa
Olisiko käsipaino sittenkin parempi?

Liittynyt: Ke Huhti 27, 2011 9:05 am
Viestit: 21
Kropan kuuntelu on vaikeaa! :D Nytkin ollaan omakohtaisesti päästy vasta siihen miten tärkeää se todella on, missä suurinpiirtein menee järjettömyyden raja ja miten taivas ei tipukaan niskaan jos suunnitelmat muuttuvat kun kroppa sanoo seis. Ja se, että hidastetaan edes siinä kun vamma alkaa ilmoittamaan itsestään (raja ylitetty, epäonnistunut itsensä kuunteleminen), eikä jatketa itsepäisesti kohti vamman pahenemista. Edes yksi askel oikeaan suuntaan. :D Valaistuminen ei takaa aukotonta onnistumista. Ihminen on hidas.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2011 4:46 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Heikki kirjoitti:
Hitto, miten moni on oppinut kuuntelemaan roppaansa ja meikäläinen vaan takoo päätä karjalan mäntyyn. :)

Kehon poltto molemmista päistä yhtä aikaa on vaan niin kovin mielekästä, minkäs teet. Jotkut polttaa tupakkaa, jotkut treenaa ihan pirusti. :D No vitsi, mutta on tuossa totuuskin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2011 5:06 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Kehon kuuntelu on :essens of training :idea: Itselläni ollut ongelmana(munuais kivien lisäksi) se että vanhojen vammojen(ennen GS:sää) korjaantuminen vie paljon aikaa :evil: Toinen se että "tunne möykyt=apinat" nousevat toisinaan pintaan ja puolittavat treeni sarjat [smilie=11.gif] .
Eli keho-mieli akselilla paljon adjusteeraamista :roll: Ja sen olen oppinut ,että vängällä ei saa kuin ongelmia aikaiseksi :idea:
Ehkä tän-ensi vuoden teemana sopisi olla :used what is usefull,reject what is useless,make your own. Tai jotain :idea: [smilie=12.gif] (Bruce Lee)

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2011 6:53 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Terveydestä olen sen oppinut että siihen voi itse vaikuttaa ja vain ja ainoastaan itse loppupelissä :)
Kaikki se mitä tarvitsemme terveyden yllpitämiseksi löytyy itsestämme. Muu on tai PITÄISI olla luottamuksen rakentamisaineita :idea:
Näistä asioista olen oivaltanut muutamia juttuja joita ei tarvitse tai pidä tehdä sen vuoksi kun niin kuuluu tehdä :twisted:
Joskus se on raskasta ymmärtää mind-terveyden kautta mutta se joidenkin, asioiden tapahtumien yms on vaan käytävä läpi että se palkka tulee jos on tullakseen. Kaikilla se kuitenkin on mahdollista :!:

Ja tämä luottamus oman body-mind akselin asentoon määrää oleellisesti. Ja tästä tietenkin suora yhteys on treenaamiseen ja kehittymiseen. Mitä paremmin tämä akseli on tasapainossa sen enemmän rajoja, lukuja, rajotteita esim ikään tai yms postuu kokemuskentästämme määräämässä asioita.

Treenaminen on ollut palkitsevaa, teknisesti ja tietenkin tuloksellisesti. On silloin levättävä kun sen aika on ja mieluummin vähän ennen kuin väsy tulee juuri silloin kuin se tuntuu NIIN hyvältä :lol:
Ja jos edellä mainittu vastahakoisesti yllättää niin yleensä se nokka menee tukkoon, sairastuu tai joku paikka on hajoamispisteessä->viikkojen pakkolepo, siinä toisessa vaihtoehdossa on sitten tarjolla muutama lepopäivä, kumpikohan kävisi :?: :wink:
Tämä on ollut suurin oppi ja olen vilpittömästi ylpeä tästä vuoden annista kaikkien niiden satojen flunssien ja kymmienientuhansien yskimisten jälkeen :)

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2011 8:26 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Heh, oma kokemus on, että ylimääräinen lepopäivä siirtää tavoitteen täyttymistä korkeintaan yhdellä päivällä ja harvoin silläkään.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com