Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 3:49 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2013 1:47 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Nii just, toi nyt on päivänselvää, mut enempi viittaan siihen kun siitä usein puhutaan nimenomaan siihen tyyliin kuin se olis noita "luistelukyykky+hauiskääntö" liikkeitä.

Kukaan ei esim TGU:ta samalla tavalla "mollaa" ja mun mielestä ainakaan tuulimylly ei ole sen huonompi joskaan ei parempi liike kuin TGU.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2013 3:03 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
mun mielestä tuulimylly ei juurikaan eroa askelkyykystä kuulan kanssa. Mieluummin opetan sitä ihan trigonasanana ilman kuulaa.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2013 5:23 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: To Joulu 30, 2010 12:11 pm
Viestit: 956
Paikkakunta: Kotka
Siksi, että se on hyvä liike? Miksi ei?

Eihän se ole keneltäkään pois jos sitä ei tee, mutta en voi silti kuin ihmetellä miksi sitä niin paljon parjataan. Raskaalla painolla vaatii oikeasti jo keskikropasta sekä muutenkin kehonhallintaa ja esim hyvä liike yhdistää komboihin vaikka tempauksen tms. kanssa.

_________________
Punire Corpus, Firmo Animus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2013 6:13 pm 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: To Tammi 26, 2012 7:20 am
Viestit: 94
Paikkakunta: Pohjanmaa
L.K kirjoitti:
sariv kirjoitti:
Taidan taistella tuulimyllyjä vastaan


Miksi muuten esim tuulimylly just aina tunnutaan miellettävän siihen "jumppakategoriaan". Mun mielestä ainakin se on tosi hyvä perusliike, joka kehittää liikkuvuutta, keskikehon voimaa sekä myös hartia/olkapääseudulle hyvää treeniä.



Mulle se ei ollut kirosana tuossa, vaan tuli mieleen tuosta kliseisestä sanonnasta :D

_________________
Entinen jumppapirkko, nykyinen kisanostaja


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2013 1:30 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Marras 26, 2010 11:16 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kangasala
eveliina kirjoitti:
Joo, kaikkia ei voi millään miellyttää näissä hommissa. Alussa oisin kovasti halunnut, mutta sitten tajusin, ettei tule onnistumaan. Silti porukka lisääntyy koko ajan, ja vaikkei jengi edes käy säännöllisesti niin yhtäkkiä niitä aina tipahtelee paikalle pitkänkin tauon jälkeen.


Juuri näin se menee omissakin treeneissä. Joillakin treenit jää kertaa, osa käy harvakseltaa, ja jotkut tulevat aina kun mitenkään pääsevät.

eveliina kirjoitti:
Mun treeneissä käyneet tyypit on sitten niitä jotka tietää mitä eroa on kahvakuulailulla ja -urheilulla. Se on sitä tiedotus- ja valistustoimintaa.

Mun treeneissä jumpataan perusnostoilla, tahtoo sanoa, että kättä vaihdellaan useasti. En näe mitään syytä lähtee kilpaileen jumpparyhmien kanssa asiakkaista, vaikka meillä ois joka tapauksessa paras hinta-laatusuhde.


Mun treeneissä taas ei kukaan tiedä, tai ainakaan välitä GS:stä mitään. Käviät on varmaan kahta kategoriaa: niitä joista on aidosti kiva kun tehdään rankkaa treeniä ulkona, ja sitten on niitä jotka tulee kun on treenit lähellä, että tulis edes jotain tehtyä. Jälkimmäiset eivät välttämättä tee niin täysillä, mutta kansanterveydellisesti merkittävä juttu että tekevät edes jotain.

Joka treeneissä tehdään LC:tä, mutta sanoisin ettei siellä oikeastaan kukaan osaa oikeaa työntöä, tuskin minäkään kunnolla. Parhaimmat tekee sentään vauhtipunnerrusta siinä LC:ssä jatkuvan jankkaamisen ansiosta, mutta osalla se on tyylipuhdas sotilaspunnerrus. En pidä tuota sinänsä mitenkään kauheana, kyllä futistakin voi käydä pelaamassa vaikka ei osaisi potkaista kuin kärjellä.

Meillä treeneissä tehdään aika paljon muutakin kuin kuulatreeniä, kyykkyjä ja vatsoja ainakin. Pääasiassa tehdään kovalla tahdilla, mutta vaihtelee toki treenien pituuden mukaan. Esim viime torstaina treenattiin pari tuntia, ja varmaan puolet ajasta heiteltiin kuulia pitkin pihaa ties kuinka monella tyylillä.

Hinta munkin treeneissä on sama kuin Eveliinalla, siitä laadusta en lähde keulimaan :-)

_________________
Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko

Fitness kuulailija ja kahvakuulan väärinkäyttäjä vuodesta 2010
Suinulan kuulatreenit: http://harjulanhalla.fi/salivuorot.php


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 90 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com