Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 8:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 5:25 pm 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
Mulla on ollu pohkeet jumissa jo pitemmän aikaa. Oisko kellään vinkkejä miten jumin sais parhaiten pois? Hierojalla aattelin käydä useamman kerran niitä hierotuttamassa. Sitten tietty voi itse hieroa ja venytellä. Mitä muuta voisin tehdä?

edit. muutin otsikkoa.


Viimeksi muokannut titta päivämäärä Ti Helmi 07, 2012 4:54 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 6:56 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
Mulla hieroja löysi pohjejumin syyn pakaroista, joten nykyisin muistan venytellä pakaroita useasti.

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 7:00 pm 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
Hmmmm, voiskohan mullakin pohkeiden jumituksen syy löytyä ihan überjumissa olevista takareisistä? :|


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 7:56 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Elo 11, 2011 6:04 am
Viestit: 364
Ehdotan myös pilatesrullan hankkimista. Toimii, kunhan muistaa asenteen "kivun yli ja siitä eteenpäin" :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 5:36 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
Kengätkin saattavat vaikuttaa pohjejumeihin. Kokeile vähän erilaista kantaa välillä. esim. keittiöhommia korkkareissa, on pohkeet, nilkat ja päkiät ihan ihmeissään... 8)
venyä, nilkkojen pyörittelyä...

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 7:00 am 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
Pitääkin tutustua pilatesrullaan. Ei oo nimittäin mitään hajua miten sellanen toimii! :mrgreen:

Luulen, että aika suuri syy (takareisien lisäksi) mun pohjejumiin on myös mun puoli vuotta joka päivä töissä käyttämäni vaelluskengät. No, nyt on hyvä hetki saada pohkeet toimimaan ennen seuraavan maastokauden alkua. :roll:

Kiitos vinkeistä! Niitä otetaan edelleen vastaan!
Ensi viikolla oon menossa jalkahierontaan, joten jospa tää tästä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 7:11 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Elo 11, 2011 6:04 am
Viestit: 364
titta kirjoitti:
Pitääkin tutustua pilatesrullaan. Ei oo nimittäin mitään hajua miten sellanen toimii! :mrgreen:


http://www.pilateskauppa.fi/product/107/comfy-pilates-rulla

Käyttöohje: pohje ton rullan päälle ja sitten vaan pientä edestakaisliikettä. Tekee gu-taa (lue: sattuu) :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2012 3:31 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Mistä tuo rulla on valmistettu? Toimisikohan jokin muu, esim rullattu retkipatja samalla tavalla vai pitääkö olla kovempi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2012 3:54 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Tuohon pohjejumiin piti vielä kommentoida että hieronta auttaa ainakin mulla. Mie sain viime talvena kahdesti pohkeet siihen kuntoon, että ne turpos koviksi vesipusseiksi ja mie en saanut polvia suoristettua. Tai sain, hitaasti ja kivualiaasti venyttäen, mutta jos istuin edes hetkisen niin taaskaan ei polvet suoristuneet. Molemmilla kerroilla kokeilin kaikkea kylmävoiteesta eri lämpöisiin suihkuihin ja varovaisiin venyttelyihin, mutta ainoa kotikonsti mikä pikkasen helpotti oli villasäärystimet. Hieronta lopulta laukaisi tilanteen. Molemmilla kerroille tein korokkeen päällä varpaille nousuja ihan vaan kehon omalla painolla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2012 4:00 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
pyykkonen kirjoitti:
tanju kirjoitti:
Mistä tuo rulla on valmistettu? Toimisikohan jokin muu, esim rullattu retkipatja samalla tavalla vai pitääkö olla kovempi?


En ole varma onko tuo sama kuin "foamroller", mutta itse tein oman ostamalla pätkän muovista viemäriputkea (~5€) lvi-liikkeestä ja päällystämällä sen vanhalla retkipatjalla.


Mulla olis tuolla pari semmoista 5 cm halaksijaltaan olevaan kovaa pahviputkea. Semmoisia siis joiden ympärille on kääritty kankaat kangasliikkeessä. Testasin äsken semmoista takareisiin ja kyllä tuntui hyvältä 8) Eli ehkä nuo ajaa asiansa :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2012 4:02 pm 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Elo 11, 2011 6:04 am
Viestit: 364
Joo siis rulla kun rulla (sama asia siis kun foamroller), sama toiminnallisuus :) Sellanen pehmustettu versio lienee vaan vähän käyttäjäystävällisempi, mutta jokainen tyylillään... :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2012 5:11 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Mobbaa calcaneus (kantaluut) päivittäin, niin pohkeet eivät mene enää jumiin :idea: Kun calcaneus liikkuu normaalisti,niin pohjelihas ja akillesjänne toimivat normaalilla "liike-akselilla" :!: Joskus syyllinen on fibula(pohjeluu).Siihenkin puree päivittäinen mobbaus :!: Omasta mielestä on parempi mobata nilkka auki ennen treenejä,kuin venytellä,rullata kipeää lihasta jälkikäteen :idea: :shock:
Jumissa oleva nilkka rasittaa pohkeita moninkertaisesti :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2012 6:06 pm 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
^ Miten mobataan kantaluita? :shock: Siis pyörittelenkö vaan nilkkoja joka suuntaan vai onko siihen jotain erityisniksejä? Sori, tyhmä kyselee. :roll:

Mullahan kävi niin hieronnassa, että jalkojen hieronta jäi tekemättä, kun mulla on sellanen pieni suonikohju vasemman reiden sisäpuolellä vähän polven yläpuolella. Nyt pitää selvittää lääkäriltä tms. että saako jalkaa hieroa silleen että suonikohjun kiertää. Tietääkö kukaan voiko jalkaa hieroa suonikohjusta huolimatta?

Niin ja takareidet mulla on tosiaan aivan jumissa, jonka luulen olevan kans osasyyllinen pohjejumiin. Niitä voi varmaan venytellä tai jollain pilatesrullalla aukoa? Jos jalkoja ei voi hieroa, niin en kyllä tiiä mitä tässä tekee. :?

Muuten tarttee nyt aloittaa sellainen kokovartalomobbaus, niin pääsis tästä kokovartalojumista eroon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 26, 2012 1:28 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
Ootko katsonut sen mobbausvideon missä Jake heke näyttää miten mobataan koko kroppa läpi? sen videon lopussa neuvotaan, miten kantaluita mobataan :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 26, 2012 3:04 pm 
Poissa
32kg avaimenperät ilmaan
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 31, 2011 1:59 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Tampere
^ Kiitti vinkistä! En ole katsonut eli nyt katsomaan se ja muutkin mobbausvideot mitä löytyy! [smilie=28.gif]

edit. Oon näköjään merkannu videon joskus suosikkeihin, mutta en ole sitä loppuun asti katsonut. Nyt korjataan se moka! :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com