Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 1:35 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Polvivamma
ViestiLähetetty: Ma Helmi 13, 2012 12:57 pm 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Su Helmi 12, 2012 10:17 pm
Viestit: 6
Hei kaipailisin vinkkejä polvivammaiselle. Itse treenaan kuulalla,ja olen tehnyt vaimokkeelle myös treeniohjelman, mutta hänellä on titaaniruuvit toisessa polvessa polvikierukka poistettu sekä osa jänteistä, eikä hän pysty kaikkia liikkeitä tekemään tästä syystä.Olen tehnyt hänelle itse seuraavanlaisen ohjelman: Heilautus,Pystysoutu,vasarakääntö,vatsarutistus, sekä maastaveto, kaikki vinkit ovat tarpeen :)
Tarkoitus olisi vahvistaa leikattua polvea ja painoa pudotettua hänellä on 8 kg kuula.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvivamma
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2012 12:26 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
En ole tarpeeksi pätevä neuvomaan polvivammaista, itselläni polvivaivat johtuvat rustovaurioista ja ilmeisesti kohtalaisen lievistä semmoisista.
Painon pudotuksesta tiedän aika paljonkin oman kokemuksen kautta. Painon pudotukseen auttaa parhaiten ruokavalio muutokset. Mulla kahvakuulakisat motivoivat pitämään yllä oikeanlaista ruokavaliota ja paino on tippunu 35 kg siitä kun aloitin kahvakuulailun. En siis koe, että muutos johtuisi niinkään kahvakuulan heiluttamisesta, vaan motivaatiosta mennä kisapuntarille.

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvivamma
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2012 2:58 pm 
Poissa
Mobilisaation Mestari ja IMALS
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 4:16 pm
Viestit: 4445
Itsellä 3 kertaa leikattu polvi [smilie=11.gif] 1 tähystys ja 2 joissa poistettu kierukka ,kiristetty sivuside,ja eturistiside korvattu patellan(polven) jänteellä ja porattu reikä,johon nivelside kiinnitetty.
Hyvin yksilöllistä mitä polvi kestää :idea: Mulla polvi EI tykkää mennä syväkyykkyyn lisäpainon kanssa.Omankehon painolla rauhallisesti tehtynä ,yleensä ookoo :!: Viimeviikolla välipäivänä yritin tehdä 100 kehonpaino kyykkyä,mutta tälläkertaa polvi suuttui :evil: Suosittelisin rajoittamaan hypyt ja kovat syväkyykyt sekä askelkyykyt. Työnnössä tulee noin neljänneskyykky ja sen on polvi kohtalaisesti kestänyt :idea: Kyykkyjä on hyvä tehdä syvälle liikkuvuuden takia :idea: Isot kokokehon liikkeet ovat hyviä ja kuluttavat kaloreita eniten. Työntö,tempaus,heiluri ja rinnalleveto parhaita :idea: Jos ei ole tekniikka hallussa niin: heiluri,mave ja vauhti punnerrus voisivat olla pääliikkeinä :?: Painon pudotuksessa ruokailu ratkaisee n.80%. Lyhyet (n 20-30 min) intensiiviset treenit aiheuttavat kiihtyneen aineenvaihdunnan kautta hyvän "jälkipolton" :mrgreen:

_________________
"Lifting to much weight, no speed, useless prick!"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Polvivamma
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2012 4:30 pm 
Poissa
Pommin hyötykäyttäjä

Liittynyt: Su Helmi 12, 2012 10:17 pm
Viestit: 6
Kiitoksia vastauksista :) Kyykyt ei hällä onnistu paitsi nuo neljäsosakyykyt (liian suuri rasitus kehon painosta) ja mave ei myöskään... huono tasapaino ja koordinaatio ,mut tuo työntö ehkä mites tuo taas tehtiinkään ?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com