Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 5:19 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Maalis 03, 2012 7:01 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
rsm kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
kuinka moni harjoittelee soutulaitteella aktiivisesti? Minkälaisia harjoituksia teette ja koetteko, että parantuneesta soututuloksesta olisi millään muotoa hyötyä esim. juoksukuntoon, tai GS-kuntoon?

Itse olen aina kiertänyt kyseisen masiinan kaukaa, mutta koska en halua puhua pahaa asiasta, josta en tiedä mitään, otin tänään ensimmäiset soututreenit, tarkoituksena pikkuhiljaa hilata kuntoa(joka on muuten aivan surkea tällä hetkellä!!!) ylöspäin. Luotan Suomen mestaruudenkin juuri voittaneen Jukka Pekka Kaupin harjoittelumalliin, eli paljon intervallivetoja.

Kesällä annan sitten säälimättömän tuomioni asiasta! :)



Soutelin itse viime talvena 3-4 kertaa viikossa. Juoksemaan aloin joskus maaliskuun alussa ja toukokuun alkuun mennessä olin parantanut juoksutuloksiani "kaikilla" matkoilla"(cooper 3470m, 10km 38.09 21,1km 1.27.25). En koe että soutu olisi suoraan auttanut juoksuun mutta se antoi järkyttävät pohjat, siitä oli helppo jatkaa. Ja vaikka tehdään kestävyyttä niin nopeutta ei kannata unohtaa. Tein silloin melkein joka lenkin jälkeen esim 3x10 kyykkyhypyt tai muutaman terävän spurtin, eli ei paljon mutta vähän aina. Uskon että pitkälti noiden hyppyjen vuoksi "kovaa" juokseminen tuntui helpolta, askel oli kimmoisa.
Vähän karkasi aiheesta mutta siis mun mielestä kaikki monipuolinen tekeminen tukee pääläjia, kunhan se tehdään päälajin ehdoilla.


Hyviä tuloksia. Mites tuntuuko, että kuulat nousee keveämmin? Millä kuulilla nostat ja minkämoisia tuloksia on tullut jos saa kysyä? :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 03, 2012 8:21 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Kyllä kun on rsm:n pari kertaa livenä nähnyt treenaamassa ja näkee vielä noita kestävyysarvoja, niin voin ennustaa kovia tuloksia lähitulevaisuudessa!

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 04, 2012 9:08 am 
Poissa
Kahva-aktiivi

Liittynyt: La Kesä 19, 2010 9:08 pm
Viestit: 35
Paikkakunta: Turku
Aloin vasta marraskuussa 2011 nostelemaan kuulia joten en pysty vertaamaan soudun hyötyjä kuulailuun. Olen pääasiassa nostellut 16kg kuulilla, tulokset on vielä varsin vaatimattomat :)
Mutta voisin veikata että soutu verrattuna vaikkapa juoksuun on gs:ää ajatellen parempaa treeniä koska siinä keuhkojen lisäksi kaikki lihakset tekee työtä. Toisaalta samasta syystä voi olla aika haastavaa treenata molempia tehokkaasti...

_________________
pappabemaksia.blogspot.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 8:01 am 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 6:49 am
Viestit: 22
Soudin lauantaina intervalleja ja kapula pysyi hyvin käsissä, olisiko siis kahvakuulailusta tullut lisää voimaa käsivarsiin? Ainakin sain uuden lihasryhmän kipeäksi. Mikäli tutkin lihaskarttoja oikein niin nyt on nelikulmainen lannelihas hellänä (alaselässä lantioluun päällä).


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 93 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com