Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 6:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: To Huhti 05, 2012 5:23 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Tässä hieman esimakua CompactFit Bodyweight Training -konseptista. Nyt kun olen innostunut tästä videoeditoinnista, saatte jatkossa kärsiä laajemminkin näistä videoklipeistä! :wink:




http://www.youtube.com/watch?v=cZxMMVGIO2c


TERVETULOA LEIREILLE!!
http://www.compactfit.com/cgi-bin/webio ... aitti=mbn2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: To Huhti 05, 2012 5:54 pm 
Poissa
Vanhan koulun voimailija

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 2:54 pm
Viestit: 292
Paikkakunta: Varkaus
:shock: tää oli visuaalisesti todella kaunis video ja musiikkiin oli hypnoottista. Unohdin ihan seurata liikkeitä kun katsoin vaan kokonaisuutta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: To Huhti 05, 2012 6:41 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 8:23 am
Viestit: 315
Aika vaikuttavaa, varsinkin tuo renkailla tekeminen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: To Huhti 05, 2012 8:01 pm 
Poissa
Satku
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 6:05 pm
Viestit: 4324
Paikkakunta: Kuusamo
Jukka, aikamoinen kelleri olet :shock:
Hyvän näköistä toimintaa suomalaiselta Gs mieheltä :!:

_________________
Kev:n treenit ke ja su klo18-19 yu-kentällä

Osteopaatillekko ?
http://www.suomenosteopaattiliitto.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: To Huhti 05, 2012 8:47 pm 
Poissa
Keho, mieli ja rauta

Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 10:52 am
Viestit: 65
Paikkakunta: keski-suomi
Onpas hienon näköistä tekemistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 5:08 am 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Sen verran vääräleukaa Jukassa on, että on laittanut tuohon vielä tekstin: Basic ring training :D

Pikkasen aikaa kun olen itsekin renkailla harjoitellut, niin voin ainakin omasta puolesta sanoa, että osin nuo liikkeet on aika advanced.

Toisaalta tyhmälle on kaikki vaikeata ja heikolle kaikki raskasta :D Lisää treeniä vaan niin kyl se siitä.

Sika pelottava muuten tuo forward roll renkailla. Jotenkin luotto puuttuu otteen pitämiseen täysin. Mitähän siinä vois käyttää progressioina.

Edit:typo :)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Viimeksi muokannut Heikki päivämäärä Pe Huhti 06, 2012 6:34 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 5:55 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
Hienon näköistä.

Harmittaa kun oma olkapään etummainen lihas otti kuukausi sitten osumaa ja jostakin syystä sillä ei voi tehdä mitään raskaita liikkeitä kunnolla vieläkään, toipuu kyllä hitaanlaisesti. Eilen onnistui 90 asteen kulmaan jätetty dippi... Huh-huh... Planche progressiot on jääneet jäähylle aivan tyysin.

Minulla rengastyöskentely on vielä kaukana tuosta Jukan tasosta. Muscle-up kuuluu minulla pitkän linjan tavoitteisiin, mutta en tiedä pitääkö tuon olkapään vuoksi unohtaa koko juttu. No onhan noita front- ja backleveritä yms olkapäävapaita liikkeitä ja niissäkin kehittämistä on vielä paljon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 6:24 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Vääräleuka kiittää! :)

Ei noita rengasjuttuja varmaan ihan kylmiltään pysty veteleen ja vaikka rengasvoimistelussa noi laskettaisiin perusteisiin, niin itselle ne on kyllä very advanced!

Second, melkein suosittelen jättämään MU:n hetkeksi pois harjoittelusta, sillä mm. CrossFitissa on moni pilannu olkapäänsä, kun vääntävät kyseistä liikettä järkyttävällä tekniikalla. Jos sitä ei pysty tekemään repimättä, ei sitä kannattaisi tehdä lainkaan. Jos sulla on olkapää siinä kuosis, että dipitkin vaikeita, niin anna reilusti aikaa ja pyri parantamaan liikerataa hiljalleen kevennetyillä dipeillä yms. ja tee paljon leuanvetoja ja muita liikkeitä, joilla saat lavanaluetta vahvistettua. Ja tietenkin false grip -leukoja, jos MU tavoitteena.
Plachea ei kannata treenata alkuvaiheessa kenenkään kovin suurella intensiteetillä. On itselle yksi vaikeimmista liikkeistä ja vaikka olen sitä jossain määrin yrittänyt opetella, olen edelleen lähes lähtökuopissa. Vaatii järkyttävästi staattista voimaa!!

Heikki, itsellä se meni niin, että opettelin pitämällä renkaat suht matalalla ja puhtaasti vain rullata dipin ala-asennosta yli laskeutuen alas suorille käsille. Laita lattialle jokin patja, sillä alussa sinne saatetaan mennä aikamoisella vauhdilla. Älä siis yritä päästä heti takaisin ylös. Jos saat jollain lailla käytettyä kuminauhoja keventämään liikettä, niin kannattaa kokeilla. Saattaa tosin olla, että sotkeentuu vain jalkoihin...

Käsilläseisontaan on tulossa yksi vinkki tuossa seuraavassa videopätkässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: La Huhti 07, 2012 1:57 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Buahaahaa, mä pöljä menin vielä kysymään tuosta forward rollista tyttöni voimistelukoutsilta, selittelin siinä että olin nähnyt sellasen sikavaikeen näkösen forward rollin videolta yhden ninjan tekemänä, no se kuunteli pää kallellaan hetken ja sano etteihän se mikään paha ole, hyppäsi renkaille ja pyöräytti pari semmoista :)

No mä vielä ihmettelin, että miten tossa pääsis edes alkuun, niin se ketale teki siinä renkaissa takavaa'asta hitaita ylösvetoja ja kehoitti vaan harjoittelemaan liikkeen osissa... Olipa avuliasta:)

Ei vaan, on se hienoa nähdä läheltä tuollaista laadukasta kehonhallintaa ja noi voimisteluvalmentajat on aika kärsivällistä sorttia.

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: Ti Huhti 10, 2012 2:24 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
Heikki kirjoitti:
Buahaahaa, mä pöljä menin vielä kysymään tuosta forward rollista tyttöni voimistelukoutsilta, selittelin siinä että olin nähnyt sellasen sikavaikeen näkösen forward rollin videolta yhden ninjan tekemänä, no se kuunteli pää kallellaan hetken ja sano etteihän se mikään paha ole, hyppäsi renkaille ja pyöräytti pari semmoista :)

No mä vielä ihmettelin, että miten tossa pääsis edes alkuun, niin se ketale teki siinä renkaissa takavaa'asta hitaita ylösvetoja ja kehoitti vaan harjoittelemaan liikkeen osissa... Olipa avuliasta:)

Ei vaan, on se hienoa nähdä läheltä tuollaista laadukasta kehonhallintaa ja noi voimisteluvalmentajat on aika kärsivällistä sorttia.


Heikki teit perustavaa laatua olevan virheen ja menit kysymään lajin ammattilaisilta neuvoja! Siitä ei saa kun pahanlaatuisen masennuksen! :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 1:15 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: To Huhti 16, 2009 3:07 pm
Viestit: 654
lisää sekalaista sekoilua...



http://www.youtube.com/watch?v=s6a59lTUviw&context=C4637edaADvjVQa1PpcFO5ZTWRfRhh2oyHrCPQgE3D93GpeBPveCk=


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 6:01 pm 
Poissa
Kisamallin jylhät piirteet

Liittynyt: Su Marras 15, 2009 9:34 pm
Viestit: 484
Hyvää sekoilua ja hyvä flow. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 1:05 pm 
Poissa
Spartalainen asenne kahvaan

Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 9:02 am
Viestit: 312
aijai ku näytti kivalta :) Mieki haluun! :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 2:10 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2007 8:09 am
Viestit: 1462
Paikkakunta: Turku
Mä tänään jotain noita salilla kokeilin, en vaan osaa :)

_________________
The light that burns twice as bright burns half as long. (Eldon Tyrell, Bladerunner)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bodyweight Training
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 3:08 pm 
Poissa
Himotyöntäjä
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 2:40 pm
Viestit: 2024
Paikkakunta: Turku
heh, mä olen viimeiset 3kk harjoitellut kyykkyyn menoa... Melkein jo onnistuu :mrgreen:

_________________
Jos treenataan, treenataan täysii!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 84 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com