Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 11:07 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2013 4:03 pm 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 2:11 pm
Viestit: 24
Edit: Jätin otsikon noin yleiseksi että muutkin voivat kysellä apua tässä ketjussa!

Etsin siis "vaivaani" sopivinta kehonhuollon asiantuntijaa.

Vähän taustaa: täytän tänä vuonna 30 ja olen nyt pari vuotta treenannut yläkroppaani enemmän kuin koskaan aiemmin elämässäni, lähinnä kuulilla, mutta myös esim. painoja ja pilatesta. Alakroppa on aina ollut ratsastuksen ja pyöräilyn myötä vahvempi. Kroonisia kiputiloja tai jatkuvasti pahasti mäsäksi meneviä paikkoja ei ole. Päivittäiset vaivat liittyvät lähinnä päätetyöhön ja siihen että olen krooninen jännittäjä: lantion seutu, niska-hartiat ja rintalihakset ovat aina jumissa, ja olen hoidattanut niitä tavallisella ja shiatsu-hieronnalla. Lantioni on kuitenkin vino (oikea lonkka vasenta edempänä) ja oikea jalkani on aina vaikuttanut pidemmältä kuin vasen, liekö SI-nivelongelma? Ilmeisesti tämä aiheuttaa kaikkea hauskaa alavartaloon. Muun muassa vasemman ja oikean puolen liikkuvuuksissa on huimat erot. Oikeassa lantiossa on ollut bursiitti, jonka fysioterapeutti korjasi pohjallisella, mutta ei muuten tutkinut lantiota. Pilateksella olen mielestäni saanut vartalon asennon muuten ihan kohtuulliseen kuntoon. Selkärangassa saattaa olla joitain alueita, joiden liikkuvuus on huonompi ja lisäksi ainakin olkien liikkuvuus voisi olla huomattavasti parempi. Omaan lihashuoltoon kuuluu lähinnä venyttelyä, joogaa ja foamrolleria, mobbausta kuulailun yhteydessä.

Lähinnä haluaisin löytää ihmisen, joka tutkisi selkärankani ja lantioni asennon ja voisi jopa tehdä niille jotain, mutta joka pystyisi myös tutkimaan vartaloni lihastasapainon ja kertoisi, mitä lihaksia voisi vielä erityisesti kehittää ja mistä lisätä liikkuvuutta. Haluaisin jotenkin nyt tässä vaiheessa tietää olenko ennen pitkää menossa metsään, kun lihasta on kuitenkin jo tullut aika paljon entiseen verrattuna. Eli osteopaatti? Fysioterapeutti? Jäsenkorjaaja? Soitanko vaan esim. Selkäcenteriin?

Kiitos avusta, otan mielelläni vastaan myös suosituksia (pääkaupunkiseutu)!


Viimeksi muokannut Neko päivämäärä Su Tammi 20, 2013 2:11 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2013 5:02 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
jake heke tai dingle vois auttaa sua. Kumpaa tahansa voi lämpimästi suositella.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2013 5:28 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Sijainnistasi riippuen, voin lämpimästi suositella myös Suomalaista perinnehoitoa.
http://www.perinnehoito.fi/
On kokonaisvaltaisempaa hoitoa. Jäsenkorjauksen lisäksi myös hierotaan.
Kestää noin 1,5h mutta silti mun mielestä edullinen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 20, 2013 2:15 pm 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 2:11 pm
Viestit: 24
Kiitos! En ollutkaan vielä yhdistänyt jake heken nimimerkkiä henkilöön. Muutamalta ystävältä on myös tullut pari osteopaattisuositusta, pääsen näillä varmasti eteenpäin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 84 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com