Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 7:35 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Helmi 06, 2013 8:41 am 
Poissa
Ensimmäinen heilautus takana

Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 11:41 pm
Viestit: 1
Olen 6. kuulla raskaana ja kävin eilen ensimmäistä kertaa reeneissä. Isompana kuulana käytin 8 kg, koska jostain luin että raskaana ollessa 8 kg olisi maksimi. Omaa kroppaa kuunnellen ja alkulämpän hyppynarut jätin väliin, mutta muuten menin muitten mukana kuitenkaan vetämättä itseäni piippuun.

Haluaisinkin kuulla muiden kokemuksia raskaana harjoittelusta sekä ohjaajilta vinkkejä. Oma ohjaajani ei osannut/ehtinyt oikein sanoa mitään...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 06, 2013 9:10 am 
Poissa
Metukka ja suolakurkku -uskovainen
Avatar

Liittynyt: To Elo 11, 2011 6:04 am
Viestit: 364
Äh, hitsit miten vaikeaa muotoilla, koska jokainenhan on yksilö mutta voin kyllä kertoa miten itse reenasin raskausaikana.

Aloitin tavoitteellisen kahvakuulareenin marraskuussa 2011 ja joulukuussa huomasin sitten olevani raskaana (ei, asioilla ei ole syy-seuraus-suhdetta). Tästä tilastani huolimatta halusin kisata kevään SM-Biathloneissa ja vaikka se 16kg:n kuula olisi ollut se oikea vaihtoehto noin niinkuin painoltaan, kisakuula oli 12kg. Kisasin SM-kisoissa toukokuussa 2012 jolloin olin rv 29. Tämän jälkeen olin vielä tanssinäytöksessä lavalla rv 31 jonka jälkeen heittäydyin mammalomalle. Heinäkuun lopulla syntyi terve, nostajan kokoinen tyttö :)

Ehkä tärkeintä mitä voi tehdä, on se että kuuntelee omaa kroppaansa. Mulle tää oli (jo) kolmas raskaus, joten osasin vähän ennakoida miten mun roppani toimii ja millasia viestejä se antaa. Enkä missään nimessä nyt sano, että mun tekemä valinta reenaamisen suhteen olis ollu se järkevin, mutta koska mun olo oli koko raskausajan hyvä, eikä supistellu eikä mitään, niin ei sille reenaamiselle mitään estettä ollut. Eikä kannata tietenkään millään riskirajoilla vetää eikä ennätyksiä (tahallaan) rikkoa.

Rehellisyyden nimissä mun on kyllä sanottava, että neuvolahenkilökunta lääkäreineen vähän kohottelivat kulmiaan. Itse oon kuitenkin sitä mieltä, että koska liikuin jo ennen raskausaikaa paljon, niin se, että olisin jäänyt laakereilleni lepäämään koko raskausajan, olis ollu mulle se huonompi vaihtoehto. Näin post-raskausaikaankin se raskaudenaikanen liikkuminen (maltillinen...) vaikuttaa positiivisesti.

Onnea loppuraskauteen :) Jos haluat kysellä lisää niin täällä voi varmaan jotain viestejä laittaa :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 06, 2013 9:38 am 
Poissa
Painovoima paras voima
Avatar

Liittynyt: To Tammi 26, 2012 7:20 am
Viestit: 94
Paikkakunta: Pohjanmaa
Koskee varmaan kaikkea liikuntaa, ei niinkään väliä mitä treenaa raskaana ollessaan vaan mitä on tehnyt sitä ennen.
Eli jos kroppa on tottunut liikkumaan ja tekemään, niin suurempi riski olisi varmaan jäädä samantien sohvalle makaamaan kuin jatkaa normaalia elämäänsä.

Omaa kroppaa ja tuntemuksia kuunnellen siis, järki päässä.

_________________
Entinen jumppapirkko, nykyinen kisanostaja


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 4:30 am 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Mä myös treenasin raskaana ollessa.
Kahvakuulan kanssa ulkotreeneissä hilluin vielä rv42, kun tyttö ei ihan laskettuna aikana halunnutkaan tulla ulos... :D

Painavilla kuulilla en enää loppuraskaudesta treenannut. (yli 12kg)
Monesti mulla oli sykemittari mukana, en siis (loppuraskaudessa) antanut sykkeen nousta yli 160- 170
Hyppelyt jätin väliin.

Mun mielestä voit 8kg kuulaa heilutella ihan loppuun asti.
Kyllä kroppa kertoo, milloin mennään liian lujaa ja mikä tuntuu vielä hyvältä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 6:25 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:22 pm
Viestit: 2523
Paikkakunta: Espoo
Lainaa:
Kuopuksen odotusaikana 2010 maltoin sitten perehtyä siihen (tempaukseen) kunnolla, sillä kasvava maha haittasi työntötreenejä.

Juttu.

_________________
aka traanitapiiri
Valiokunta | Koti | Kuulasauna | Katsoo ne jotkut golfiakin


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 83 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com