Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 7:35 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Heinä 23, 2013 5:55 pm 
Poissa
Villalangan mitalla

Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:27 am
Viestit: 686
Paikkakunta: Eteläinen Häme
Hyvää kuntoa mikä tarkoittaa minulla kroonisen sairauden aisoissa pitämistä ja lihaskunnon ylläpitoa. Niin kauan kuin pystyn tuntuu myös LC kisailu mielekkäältä tavalta haastaa itseään ja asettaa uusia tavoitteita.

_________________
"Emme lopeta leikkimistä siksi, että vanhenemme vaan vanhenemme siksi, että lopetamme leikkimisen"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 23, 2013 9:34 pm 
Poissa
Funktionaalisuuden ruumiillistuma
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 8:04 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Helsinki
Mä olen ollut oikeastaan vain kiinnostunut näkemään, kuinka pitkään voin pitää voima-ja lihaskuntoharjoitteluni nousujohteisena.
Aloitettuani urheilemisen kuutisen vuotta sitten olen joka syntymäpäivänäni ollut paremmassa kunnossa kuin vuotta aiemmin. Kuulien tultua mukaan muutos parempaan jyrkkeni huomattavasti.
Ajan myötä treenaamiseen jää myös koukkuun, siitä tulee tärkeä osa elämänlaatua ja -sisältöä. Pitää päästä vertailemaan voimiaan nuorempien seurassa :mrgreen: , mikä puolestaan ruokkii treenimotivaatiota lisää. Jossain vaiheessahan tulee tietysti stoppi, mut toivottavasti ei ihan vielä. :)

_________________
an ko määki nosta, iha yhtäkkii vaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 24, 2013 5:44 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 7:16 am
Viestit: 1272
teija kirjoitti:
Mä olen ollut oikeastaan vain kiinnostunut näkemään, kuinka pitkään voin pitää voima-ja lihaskuntoharjoitteluni nousujohteisena.
Aloitettuani urheilemisen kuutisen vuotta sitten olen joka syntymäpäivänäni ollut paremmassa kunnossa kuin vuotta aiemmin. Kuulien tultua mukaan muutos parempaan jyrkkeni huomattavasti.
Ajan myötä treenaamiseen jää myös koukkuun, siitä tulee tärkeä osa elämänlaatua ja -sisältöä. Pitää päästä vertailemaan voimiaan nuorempien seurassa :mrgreen: , mikä puolestaan ruokkii treenimotivaatiota lisää. Jossain vaiheessahan tulee tietysti stoppi, mut toivottavasti ei ihan vielä. :)

Saman ikäluokan edustajana yhdyn hyvin pitkälti teijan sanoihin. :mrgreen: Mittailin enimmäkseen maantietä ja uima-allasta hyvin aktiivisesti vuosikaudet, ja taustalla takoi ajatus, että lihaskuntotreeniäkin pitäisi olla istumatyön vastapainoksi. Koska salitreeni ei napannut yhtään, olin hyvin innoissani löydettyäni itseni ensimmäisen kahvakuulatreenin jäljiltä koko kropan lihakset hellinä. Siitä se sitten lähti, yli nelikymppisenä. Ensiksi tavoite oli vain saada parempaa lihaskuntoa, mutta hyvin äkkiä huomasin innostuvani haastamaan itseäni aina vaan isomman kuulan/kuulien kanssa. Sehän sitten vaati taas sen, että piti ruveta ottamaan selvää turvallisesta tekniikasta, joka puolestaan kiskaisi itsensä haastamiseen kisapuolella. Haasteita tuntuu löytyvän aina vain lisää jokaisella osa-alueella, ja ihan reilusti tunnustan olevani koukussa itse treenaamiseen. Minulla se tapahtuu sekä yksin että ryhmässä, sekä GS-painotteisesti että jumppakuulaten, ja molempia tarvitsen. Treenien vetäminenkin on tullut osaksi elämää, ja siitäkin saa joka kerta itselleen jotain, kun porukalla hiotaan tekniikoita ja hikoillaan.

_________________
”Jos sinulla ei ole aikaa syödä, liikkua, ajatella ja levätä oikein, on sinulla oltava aikaa sairastaa myöhemmin!” -Kristian Ekström


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 24, 2013 3:06 pm 
Poissa
Himotempaaja
Avatar

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 12:49 pm
Viestit: 1702
Paikkakunta: Lieto
Mun tavoite on, että mikäli musta vaan on kiinni, jaksan heilutella kuulaa lopun elämää.
Siitä sitten suorilta jaloilta kuoppaan. :D

Uskon myös että kun fysiikka on kunnossa, on psyykelläkin helpompaa.
Haluan olla hyvässä kunnossa, en siis huippukunnossa, eikä mulla oikeastaan ole sellaista kisakunnianhimoa, mikä oikeita urheilijoita ajaa eteenpäin.

Olen myös osittain jäänyt teknisen hifistelyn koukkuun.
Toisaalta parantamisen varaa tekniikasta löytyy multa paljon. :mrgreen: Silloin on hyvä että on koukussa.
Tuskin olen koskaan sen suhteen valmis.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 24, 2013 3:19 pm 
Poissa
Käsi joka pommia heiluttaa

Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 2:56 pm
Viestit: 25
Oma tavoitteeni kohentaa puristusvoimaa, kahvakuulaharjoittelun aloituksesta on n 1 vuosi. Kävin tammikuussa SuomiMies-testissä ja puristusvoima oli huonoin osaalue, tarkoituksena on käydä jälleen syksyllä testattavana, jotta näkee minkälaisia tuloksia treeni on tuottanut. Harjoituksina on käytetty tempausta, 1-käden heiluria, farmarikävelyä ja hammer curl:ia. Kyllähän kahvakuulaharjoittelu on auttanut myös istumatyöläisen niskajumeihin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 25, 2013 9:19 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Liittynyt: Su Marras 20, 2011 1:11 pm
Viestit: 1994
No nyt seuraavan muutaman vuoden jaksolla tarkoitus on katsastaa oma potenttiaali kahvakuulaurheilun saralla, Varsinainen konkreettinen tavoite olisi ensin CMS niin LC:ssä kuin biathlonissa, siitä sitten MS:ää kohti. Se että mihin asti rahkeet riittää on toinen juttu.

Sen pidemmälle kristallipallo ei kerro. Mutta on tässä ajatuksia viimeisen vuoden aikana kehkeytynyt sen suuntaan että mitä kaikkea sitä liikunnan saralla kokeilee jolle ei nyt ole aikaa eikä energiaa. Voipi olla että kahvakuulailun saralla on silloin vähän hiljaisempaa... [smilie=11.gif]


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 91 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com