Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on La Huhti 27, 2024 9:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2008 9:28 am 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 10:48 am
Viestit: 5368
Heikki kirjoitti:
Mä olen vähän samassa veneessä kuin Pepe, eli kuusitoistasilla hankittua kuntoa olen siirtämässä kaksnelosiin. Ei ole helppoa, ainakaan mulle.

Kuustoistasilla pystyin helpostikin juuri tuohon samaan 200 toistoon yhdellä vaihdolla kymmeneen minuuttiin.
---

Mä nimittäin olen tehnyt nyt eräänlaisia tikapuusarjoja, joilla saa volyymia nostettua ja on toisaalta helppoa seurata kehitystä. esim 2-4-6-8-10-12... Käden vaihto siis aina lennosta eikä muita palautuksia. Tuolla tavalla saa helposti toistojen määrää lisää. Tilanteen mukaan voi sitten tehdä niin monta "nousua" kuin haluaaa tai tehdä yhdellä "nousulla" niin kauas kuin menee. Kuusitoistasella tein muistaakseni 24 toistoon asti, jolloin kokonaistoistomäärä nousee jo yli kolmensadan. Juonikasta, eikö totta?


Mulla oli sama tilanne, joskin kyseessä pienemmät kuulat. :) Tuo 200 tempausta 12-kiloisella oli mulle se raja, jonka jälkeen "tiesin" olevani valmis siirtymään 16 kg tempauksiin. "Valmistelin" itseäni 16 kg tempauksiin tekemällä sarjaa yhden käden vaihdoilla 12-kiloisella, ja hakemalla tuntumaa 16 kg työnnöillä ja 20 kg ja 24 kg yhden käden heilautuksilla.

Mun treeni kohti 16-kiloista oli aika mielenkiintoinen ja intensiivinen pari viikkoa. Sitä ennen maksimi 16 kg:n tempauksilla oli 40 toistoa, ja parin viikon kirityksellä sain sen nousemaan 110 toistoon. Tekemättä yhtään ainoaa 16 kg:n tempausta. :)

Yksi esimerkkitreeni:
12 kg: 10 min snatch set / one hand switch / 200 reps (20 rpm)
16 kg: 6 min jerk set / one hand switch / 90 reps (15 rpm)
20 kg: 20 swings per hand / total 80 reps

Nolona on pakko myöntää, että olen vaan tehnyt elukkamaisesti sitä mitä käskettiin, selvittämättä juurikaan metodin taustaa. Marks tai joku osannee valottaa tuon taustaa enemmänkin? :oops:

_________________
Kukkalaakso.com
https://www.facebook.com/KukkaLaakso


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2008 2:53 pm 
Poissa
Hang-around Girevik

Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 3:39 pm
Viestit: 56
Paikkakunta: Nurmo
Täytyypä ens kerralla kokeilla tikapuu systeemiä myös.

Tosin olkapäiden puolesta ei tarttis nyt hetkeen tehdä yhtään tempausta,eikä työntöä.Etuolkapäät ihan jumissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 08, 2008 8:56 am 
Poissa
Hang-around Girevik

Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 3:39 pm
Viestit: 56
Paikkakunta: Nurmo
Tikapuut toimii kyllä kunhan käret vaan kestäis,no eiköhän ne tuosta kovetu ajan myötä.

Ja hyvä pelotella kakaroita,omia ja naapurin noilla kämmenillä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2199140.jpg


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com