Kahvakuulaurheilu.net

Keskustelufoorumi
Tänään on To Loka 31, 2024 11:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 146 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 08, 2009 10:06 pm 
Poissa
Meikit, ketjut ja GS-vyöt

Juha R; eikohan se kondis sielta matolta tartu. 8)

Disclaimerina viela tahan ketjuun ja omiin kommentteihini; tiedan ettei mulla ole kompetenssia puhua raskailla kuulilla treenaamisesta viela yhtaan mitaan. Mutta Hameenlinnassa katsotaan, onko kenellakaan muullakaan. :twisted:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 4:26 am 
Poissa
Kaikkien pääkouluttajien äiti

Kukka kirjoitti:
Aaltonen kirjoitti:
Sitäpaitsi jos nyt jostain syystä kaikki suomen kahvakuulaakisoissa nostavat äijät laitettaisin johonkin autiolle saarelle kahden hyvännäköisen alusvaatemallin kanssa joiden majan ovi olisi lukittu laittamalla 32 kilon kuula oven eteen tapahtuisi seuraavaa:

OT, mutta jos sulla on mokissa kaksi naista jotka saa lukittua sisaan yhdella 32 kg kuulalla, niin opeta ihmeessa niille vahan kuulan nostamista. :) Tai tuo ne mulle. 8)

Me ollaan tultu kavereiden kanssa siihen tulokseen, että paremipi kun muijat pysyy sisällä ja hoitaa kotityöt.
Miehet hoitakoon kuulan nostamisen ja muut tärkeät työt.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 4:41 am 
Poissa

Juha kirjoitti:
On monta tietä Roomaan, mutta...

Urheilufysiologian tutkimusten mukaan yleensä noin yli 2 minuutin suorituksissa suurin osa energiasta tuotetaan aerobisella aineenvaihdunnalla. Toki vielä tämänkin jälkeen maitohappoa tuotetaan ja pitoisuudet voivat jopa lisääntyä, mutta pointti on että 10 minuutin suoritusissa suurin osa energiaa tuotetaan aerobisesti, joten olis hyvä treenata aerobinen systeemi kuntoon. Mitä parempi aerobinen kunto niin todennäköisesti pitkässä juoksessa parempi tuloskehitys. Useimmiten aerobisen aineenvaihdunnan optimaalinen treenaus vaatii ainakin jossakin vaiheessa että tehtään pitkää sarjaa. Tässä vahvoille kaiffarillekin oli hyvä paikka nörtyä tekemään vaikka sitten pimeässä kellarissa pitkää sarjaa kevemmämmillä kuulilla. Toki joku vahva voi voitaa GS SM-kisat VIELÄ pelkällä voimalla, mutta jos aikoo olla kansainvälisesti varteenotettava kilpailija, niin kannattaisi ehkä uskoa mitä urheilufysiologit ja valmentaja on vuosikymmenten ja tuhansien koehenkilöiden, urheilijoiden ja huippu-urheilijoiden avulla todistaneet toimivan.

Tarkoittaako se sitä, että jos nostaa 32 :lla, ei ole aerobinenkunto kohdillaan vai??????????
Sitäpaitsi energiatuoton anakynnys määräytyy sykkeen eikä ajan mukaan, tämä selviää monista teoksista jos vaan jaksat
lukea.
Sitäpaitsi jos nyt joku vahva voittaa sm-kisat voimalla, niin mitä sitten? Pitäskö voittajaksi mieluummin julistaa joku kynäniska kenellä on suomen söpöin tekniikka?
Jos haluaa olla kansainvälisesti menestyvä urheilija, kannatta siirtyä lukemaan pakkotoiston hienoja näkemyksiä urheilijan ravitsemuksesta. Toki en sano et kaikki starat roinais, ehkä vaan puolet....

Miika Aaltonen

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 5:03 am 
Poissa

Kukka kirjoitti:
spolk kirjoitti:
Sergey totesi meidän työntötekniikasta, että ainakin mulla, Juhalla ja Jolilla on jo selkeä työntötekniikka olemassa, tasoltaan samaa kuin näkyi neukkuarmeijan kisoissa 80-luvulla (GS:han oli/on pakollinen laji NL:n /Venäjän armeijassa).
Jos ne kilpaili silloin 32 kiloislla sellaisilla tuloksilla, miksi me ei voitaisi tehdä sitä nyt?

Siitä olen Gurujen kanssa samaa mieltä että 24 kg:lla on saatava vähintään 80/10 minuuttia, ennenkuin maitohappokestävyys alkaa olla minimitasolla, se on tn. GS:n tärkein osa-alue tekniikan jälkeen. Mutta ei saa petää itseään myöskään 24 kg:n suhteen ja tuudittautua siihen uskoon, että kun saa 24 kg:lla sata, niin 32 kg:lla 50 on kohta varmaa kauraa.

No tietenkin jostain pitaa aina aloittaa, se on selva. Ja on loistava homma, etta Suomessa ylipaataan on tyyppeja jotka kisaavat 32 kg:lla. :)

Ma en vaan ihan ymmarra tan kusiaispesahomman perimmaista tarkoitusta, vaikka onkin tietty hauska sohia ja provosoida, ja onhan naiden lukeminen varsin hauskaa ja Mr. Aaltonen mun vanha tyokaveri. :twisted:

Koska vaikka tata nyt miten sohisi, perimmaiset lainalaisuudet ei koskaan katoa - vaikka niita ei haluaisikaan noudattaa. Viitteelliset (ei pakolliset) toistorajat on kaytossa myos Fedorenkolla, joskin kait vahan matalammilla luvuilla, ei tasoja satalukuja siis. Enka tajua, miksi on niin vaikea kokeilla sita rajan rikkomista? Jos nostaminen on lasten leikkia, senhan voi kokeilla vaikka yksin autotallissa ja todeta, etta ok, nyt on sitten "valmis".

Ja jos nostaa 32:lla jonkun verran, ei varmaan pida tuudittautua myoskaan siihen, etta 24 kg:lla menisi loistavasti? Silloin mennaan nopeammin ja pidempaan, ja voimaa tarvitaan kuitenkin.

Totta, jos ulkomaalaiset lukee suomen kahvakuulatuloksia, eikä siellä olisi yhtään 32:lla tehtyjä tuloksia,niin ne vois luulla, et kaikki Suomalaiset pelaa jotain niinkin turhaa lajia kuin salibandy ja nostelee huvikseen jossain saunailloissa...

Sitäpaitsi Suomenlainsäädännössä ei ole kriminalisoitu kusiaispesän sohimista. sen sijaan joku alipainoisen kahvakuulan pito julkisellapaikalla pitäis kyllä mahd pian kriminalisoida.

Minkä takia jengi hehkuttaa jotain Fedorenkoa, eihän se ole edes Suomalainen....

Jos mä törmään joskus johonkin yksinäiseen tyyppiin autotallissa kenellä on kuula kädessa ja kertoo olevansa nyt valmis, niin kyllä mä lähden saatanasti karkuun...

Eli jos nostaa 32:lla paljon niin nostaa 24:lla vähän vai? Siis niinkun hä? No oikeestaan ihan sama, koska ketään ei maailmallakaan juuri kiinnosta kuinka paljon joku nostaa 24:lla...Paitsi ehkä jotain Tamperelaisia...

Miika Aaltonen

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 5:07 am 
Poissa

Juha R kirjoitti:
Mä laitan rahani Marksin puolesta tuossa 32-tempauksessa!

Täytyy Marks tulla sulle joskus tässä työntötekniikka oppiin, niin voin joskus lähteä mukaan kolmekakkosten kisailuihin.. Tähän asti on tullu vaan punnerreltua. On sen verran kovaa puhetta, että rupee pieni kisakärpänen puremaan, mä tykkään haasteista. 8)

Lupaan Marksille myös siksarin kaljaa, jos pääsee 15 toiston päähän mun tempaustuloksesta.

Miika Aaltonen

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 5:13 am 
Poissa

marks kirjoitti:
Juha kirjoitti:
Eikö tämä ketju pitäis jakaa ainakin kahdeksi: eli alkuperäine aihe ja uhoaminen ja kolmantena ehkä kolmantena kisahaasteet :wink:

Pitäisi kyllä :) En jaksa nyt, ehkä myöhemmin.

Alkuperäiseen aiheeseen, ehkä nyt keskusteluun osallistuvalla porukalla on joku kirkkaampi idea tästä vaikka parin vuoden päästä? Nyt ollaan yksimielisiä siitä että kaikki on yksilöllistä ja kaikki saavat treenata niinkuin huvittaa :) Vuoden 2011 SM:ssä nähdään onko painavilla kuulilla "ennen aikojaan" nostaminen vienyt enemmän eteenpäin kuin mestaroinnin kautta eteneminen.

Saatais nyt ne ekatkin sm.mät pidettyä, niin sen jälkeen jo tiedetään kuka nostaa ennenaikojaan ja kuka ei.
Sitäpaitsi mun käsityksen mukaan jos joku nostaa ennen aikaansa (siis omaa vuoroaan) niin se on kyllä aika pirun tyhmä.

Miika Aaltonen

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 5:25 am 
Poissa

Kukka kirjoitti:
Heikki kirjoitti:
Mutta yksi Aaltosen pointti oli tuo elovena-treeni. Siinä uskon että monet ovat ikäänkuin menneet vipuun. En voi toki sanoa ettei mestarit voi olla puhtaita, mutta itse olen skeptinen. Mutta se että mestari douppaa ei toki muuta sitä, että se voi silti olla äärimmäisen lahjakas ja fiksu harjoittlija. Se on vaan huomiotava kun alkaa soveltaa itselle noita ohjelmia. Ihan kaikesta vaan ei voi palautua.

Ja sitten kannattaa vilkaista myos esimerkiksi amerikkalaisten tuloksia, jotka ovat kuitenkin naita uusia tulokkaita GS:n suhteen, kuten mekin. OK - eihan sita voi sanoa josko Elovena 2.0 maistuu heille siina missa kenties joillekin itamaalaisille, mutta hulluinta olisi touhuta taalla keskenamme ja verrata tuloksia vain omiin suomalaisiin tuloksiin. Ehka parempi olisikin jattaa venalaisten tuloslistat valiin, ja katsoa miten amerikassa ollaan kehitytty muutamassa vuodessa.

Siirtyma 24 kg:n hyvista tuloksista ei tietenkaan takaa sita, etta 32 kg nousee valttamatta yhtaan mihinkaan. Mutta edelleen luukutan tekniikan puolesta; "heikompikin" pystyy hyvalla tekniikalla nostamaan 32 kg:ta, kun taas woima ei suoraan kylla siirry kisaliikkeisiin, ellei sita pirun tekniikkaa ole olemassa. JOS on seka voima ETTA tekniikka JA tulokset, sitten voidaan jo huudella, IMO. :)

Se on muuten totta, että aika moni joka tekee kovia tuloksia 24:lla ei jaksa nostaa 32:den kuulaa ylipäätään yli kynnyksen, jos sattuisi edes yrittämään. Sen takia me 32:lla nostavat kovat äijät(meitä on noin 2) voidaan pitää kuulia ulkona yön yli ilman vartiointia, koska juuri ketään ei niitä suomessa jaksa nostaa. Tämä käy ilmi viimeaikaisista kahvakuulatuloksista.
Eli jos on ihan tajuttomat tulokset, muttei tippaakaan voimaa tai tekniikkaa, niin kannattaa pitää turpa kiinni vai?? (kuulostaa ihan tyypilliseltä naisen logiikalta)

Miika Aaltonen

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 7:41 am 
Poissa
Pro-kahvakuulajauhaja

"Mietin kuitenkin että miten tuohon siirtymiseen kannattaisi lähteä. Vääntää pelkästään 20 ja 24:llä? Tehdä vain 32:lla? Ehkä sekoitus noita kaikkia? Haluan kuitenkin itse saada hyvää tulosta aikaiseksi ensin 24kg:lla, koska nyt vielä loppupäässä tekniikka hajoaa. Varmasti vaikka jossain vaiheessa tulokset menevät eteenpäin, silti siirtyminen isompaan painoon vaatii varmasti paljon totuttelua. Ehkä on hyvä idea pitää mukana säännöllisesti 32kg treeni, ainakin silloin kun ei ole 24kg tai 20kg kisaa lähellä?"

Mun mielestä Sergeillä on ihan toimivat systeemit tuohon, mullanyt 3 krt viikossa treeni, jossa yksi painottuu voimaan (40 kg kuulat käytössä), 32 kg painottuva tekniikka/voimakestävyys ja 24 kg painottuva kestävyys. Ohjemani on mmixattgu Sergein ja Vorotintsevin ideoista. Saa nähdä miten toimii,80 kg syväkyykkyä kuulilla + 150 krt 64 kg hypärit toimivat reisille kuin tauti ainakin mulla, suorastaan tuntee kuinka reidet muotoutuvat Girevikin malliin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 9:58 am 
Poissa

Aaltonen kirjoitti:
Eli jos on ihan tajuttomat tulokset, muttei tippaakaan voimaa tai tekniikkaa, niin kannattaa pitää turpa kiinni vai?? (kuulostaa ihan tyypilliseltä naisen logiikalta)

Miika Aaltonen

No silloin kun tulokset on laskettavissa yhden ihmisen sormilla ja varpailla, kannattaa ehkä vielä pitää turpa kiinni.

Eli missä on ne tajuttomat tulokset? Mäkään en enää jaksa tätä keskustelua, kyse oli toistorajoista - ei siitä kenellä on isoin (kuula). :) Lisäksi tää alkaa olla sekä rasistista että sovinistista, joten pitää varmaan alkaa moderoimaan viestejä kohta. :shock:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 11:39 am 
Poissa

marks kirjoitti:
Tämä alkaa jo pikku hiljaa kyllästyttämään. Siis onko Aaltosella joku pointti vai onko tarkoitus nyt saada kaikki ymmärtämään että olet kova jätkä? No, olet kova jätkä, erittäin vahva ja hyväkuntoinen, entä sitten? 32kg on painava kuula ja sillä nostavat myös ns. ammattilaiset itäeuroopassa. KOVA JUTTU. Laita ihmeessä treenipäivyri pystyyn. Uskon että jos jatkat lajia ja opettelet tekniikkaa niin saat todella kovia tuloksia vuosien mittaan tuolla fysiikalla. Ketjun pointti oli kuitenkin se, että millä tavalla on hyvä idea noin yleisesti edetä painoissa. En tiedä tosin koskeeko se lainkaan sellaista, joka on jo kovimmassa painossa kiinni?

No jos alkaa kyllästyttämään niin kuka pakottaa lukemaan tätä topiccia?
Mun tarkoitus on herättää keskustelua ja saada jengi oikeesti kelailemaan miten reenaa...
Se saattaa vaatia aika koviakin mielipiteitä, mutta mä voin mielestäni kyllä olla ihan mitä mieltä mä haluan....
Sitäpaitsi mun käsityksen mukaan tämä on aika suosittu ketju lukijoiden keskuudessa, joten muita ei näytä kyllästyttävän.

Miika Aaltonen

Ok, tavallaan aiheeseen:
http://usgsf.com/downloads/GS_Qualifications.doc

Tuolla näkyy tuo ranking -systeemi 32kg:lla. Voi olla että on vanha mutta en nyt tähän hätään löytänyt uuttakaan. Tässä puhuttiin huippujen tuloksista, ja siitä ettei niihin pääse muulla kuin douppaamalla. Väittäisin että MS -tasoon pääsee ilman douppia. MS ei ole huipputasoa mutta se on hyvää tasoa.

Esim. Aaltosella tuo on suunnilleen: 140 pistettä. Eli esim. 70 työntöä ja 70/70 tempausta. Sen voi myös jakaa toisin, esim. tehdä 90/90 tempausta ja 50 työntöä. Ei ole edes kaukana nykytuloksista. Ehkä jo ensi vuonna?

En pysty siihen ensi vuonna, kun rahat ei riitä roinaan. Ehkä 5 vuotta elovenalla niin voi olla lähellä, jos silloinkaan....

Mulla, koska olen kynäniska enkä kova jätkä eli alle 90kg siihen MS:ään riittää vaivaiset 103 pistettä. 53 työntöä + 50/50 tempausta. Uskon että jonain päivänä pääsen tuohon, mutta aikaa ja treeniä se vaatii, sekä varmasti ihan keskittymistä 32kg treeniin.

Sitten, tuo MSIL menee jo tuplasti vaikeammaksi.

Tuossa ei ole lainkaan 24kg:ta, jossain toisessa taulukossa sekin löytyy. 24kg:lla ei ole MS titteliä lainkaan, sillä KOVIEN kuulien arvostus on olemassa myös itäeuroopassa.

Mietin kuitenkin että miten tuohon siirtymiseen kannattaisi lähteä. Vääntää pelkästään 20 ja 24:llä? Tehdä vain 32:lla? Ehkä sekoitus noita kaikkia? Haluan kuitenkin itse saada hyvää tulosta aikaiseksi ensin 24kg:lla, koska nyt vielä loppupäässä tekniikka hajoaa. Varmasti vaikka jossain vaiheessa tulokset menevät eteenpäin, silti siirtyminen isompaan painoon vaatii varmasti paljon totuttelua. Ehkä on hyvä idea pitää mukana säännöllisesti 32kg treeni, ainakin silloin kun ei ole 24kg tai 20kg kisaa lähellä?

Lainaa:
Sitäpaitsi jos nyt joku vahva voittaa sm-kisat voimalla, niin mitä sitten? Pitäskö voittajaksi mieluummin julistaa joku kynäniska kenellä on suomen söpöin tekniikka?

Voittaja on se, kellä on eniten toistoja. Tyylilllä ei ole väliä, kunhan toistot ovat hyväksyttävissä rajoissa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 11:53 am 
Poissa

Kukka kirjoitti:
Aaltonen kirjoitti:

Miika Aaltonen

No silloin kun tulokset on laskettavissa yhden ihmisen sormilla ja varpailla, kannattaa ehkä vielä pitää turpa kiinni.

Eli missä on ne tajuttomat tulokset? Mäkään en enää jaksa tätä keskustelua, kyse oli toistorajoista - ei siitä kenellä on isoin (kuula). :) Lisäksi tää alkaa olla sekä rasistista että sovinistista, joten pitää varmaan alkaa moderoimaan viestejä kohta. :shock:

Minkä takia pitäs olla turpa kiinni? Eikö foorumin idea ole juuri herättää keskustelua? Sitäpaitsi mä olin kaksvuotta turpakiiinni ja lueskelin kahvakuulajuttuja netissä. Mutta viimeviikolla päätin että nyt on aika kertoa omat näkemykset kuulannostoon liittyen ja muutenkin elämään...Ja kyllähän se vaan tuntuu jengiä aika pirusti kiinnostavan näin alle viikonperusteella kiinnostavan.
Sekin olisi mielenkiintoinen keskustelu, kenellä on isoin kuula.
Moderointiin liittyen totean, että kyllä mun tunnarit voidaan vaikka poistaa jos admin niin parhaaksi katsoo, mutta silloin munnäkemyksistä tulee tavallaan aika legendaarisia ja meitsista suomen ensimmäinen teoriittispoliittisenkahvakuulailun uhri.

Miika Aaltonen

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 11:59 am 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Kukka, ei kannata kyllästyä näihin juttuihin, mehän oltiin siellä sisällä hellan ja nyrkin välissä tekemässä kotitöitä 32 kg kuulan lukitseman oven takana sillä aikaa kun noi miehet tekee ne oikeet työt. :D :D :D :D :D

Mutta joo, ei tää keskustelun taso nyt hirveästi pistä kyllä miettimään treenimetodeja.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 12:07 pm 
Poissa

Aaltonen kirjoitti:
Minkä takia pitäs olla turpa kiinni? Eikö foorumin idea ole juuri herättää keskustelua? Sitäpaitsi mä olin kaksvuotta turpakiiinni ja lueskelin kahvakuulajuttuja netissä. Mutta viimeviikolla päätin että nyt on aika kertoa omat näkemykset kuulannostoon liittyen ja muutenkin elämään...Ja kyllähän se vaan tuntuu jengiä aika pirusti kiinnostavan näin alle viikonperusteella kiinnostavan.

Miika, älä viitti. Tiedät ihan hyvin, mitä tarkoitan. Jos tulokset ei vielä puhu puolestaan, en tiedä onko järkevää todeta että latvialaisten metodit on tyhmiä ja Fedorenko spede. Ja että sulla on enemmän annettavaa suomalaiseen GS-treeniin kuin heillä. Millä perusteella? Okei, voi olla että onkin, mutta ei se tuloksissa ainakaan vielä näy. Kerro toki näkemykset, mutta muista että kaikki se järkeväkin hukkuu tuon vittuilun alle.

Keskustelkaa toki, vaikka miten paljon, moderointia tapahtuu vasta kun aletaan solvaamaan henkilökohtaisella tasolla. :)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 12:11 pm 
Poissa
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Kukka kirjoitti:
Millä perusteella? Okei, voi olla että onkin, mutta ei se tuloksissa ainakaan vielä näy. Kerro toki näkemykset, mutta muista että kaikki se järkeväkin hukkuu tuon vittuilun alle.

Joo, siis tossapa se tulikin. Kyllä mulla huumori kestää, mutta siitä itse asiasta en nyt oikein saa kiinni ja ihan oikeasti kiinnostaisi kyllä saada selkoa, että mitäs tuolla Miikalla nyt oli asiaa. Muutakin kuin tuo vinoilu :wink:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 09, 2009 12:19 pm 
Poissa
Kahvakuulaholisti

Aaltonen kirjoitti:
Tarkoittaako se sitä, että jos nostaa 32 :lla, ei ole aerobinenkunto kohdillaan vai??????????Miika Aaltonen

Ei välttämättä. Riippuu myös mitä muuta sä teet. Mutta jos ne sarjat on omien sanojesi mukaan yleensä alle reippaasti 30 toistoa ja 100 toiston sarja kuulan koosta riippumatta on kova, niin ilmeisesti kestävyys/aerobinen kunto ei ole kovin hyvä.

Aaltonen kirjoitti:
Sitäpaitsi energiatuoton anakynnys määräytyy sykkeen eikä ajan mukaan, tämä selviää monista teoksista jos vaan jaksat
lukea.Miika Aaltonen

Anaerobinenkynnys on eri ihmisillä eri sykkeillä. Ja aina kun sä alat tekemään jotain fyysistä suoritusta ekat pari minsaa on suurimmaksi osaksi anaerobisesti tuotettua energiaa riippumatta sun sykkeistä, eli ns. happivelkaa syntyy. Jos paino ei ole liian raskas anaerobisellakynnyksellä toimiva ihminen pystyy suorittamaan lajiaan reippaasti yli kymmenen minuuttia. Jopa VO2 maxilla pitäs pystyä tekemään lähes sen 10 minuuttia.

Tunnustan , että mun heikoin lenkki on voima, eikä montaa toistoa työntöä mene 2 x 32 kg kuulilla, tempaus on helpompi.

Jos rehellisesti analysoit itseäs niin mikä on sun heikko lenkki? Kestävyys?

Kuten muutkin sanoi, kerroppa kun tunnut tietävät miten pitäis oikein reenata, sen sijaa että vain uhoat?

Tähän asti tällä foorumilla on keskesteltu mielestäni ihan asiallisesti. Kerro jotain järkevää tai lähde pois.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 146 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC