Tämä alkaa jo pikku hiljaa kyllästyttämään. Siis onko Aaltosella joku pointti vai onko tarkoitus nyt saada kaikki ymmärtämään että olet kova jätkä? No, olet kova jätkä, erittäin vahva ja hyväkuntoinen, entä sitten? 32kg on painava kuula ja sillä nostavat myös ns. ammattilaiset itäeuroopassa. KOVA JUTTU. Laita ihmeessä treenipäivyri pystyyn. Uskon että jos jatkat lajia ja opettelet tekniikkaa niin saat todella kovia tuloksia vuosien mittaan tuolla fysiikalla. Ketjun pointti oli kuitenkin se, että millä tavalla on hyvä idea noin yleisesti edetä painoissa. En tiedä tosin koskeeko se lainkaan sellaista, joka on jo kovimmassa painossa kiinni?
No jos alkaa kyllästyttämään niin kuka pakottaa lukemaan tätä topiccia?
Mun tarkoitus on herättää keskustelua ja saada jengi oikeesti kelailemaan miten reenaa...
Se saattaa vaatia aika koviakin mielipiteitä, mutta mä voin mielestäni kyllä olla ihan mitä mieltä mä haluan....
Sitäpaitsi mun käsityksen mukaan tämä on aika suosittu ketju lukijoiden keskuudessa, joten muita ei näytä kyllästyttävän.
Miika Aaltonen
Ok, tavallaan aiheeseen:
http://usgsf.com/downloads/GS_Qualifications.docTuolla näkyy tuo ranking -systeemi 32kg:lla. Voi olla että on vanha mutta en nyt tähän hätään löytänyt uuttakaan. Tässä puhuttiin huippujen tuloksista, ja siitä ettei niihin pääse muulla kuin douppaamalla. Väittäisin että MS -tasoon pääsee ilman douppia. MS ei ole huipputasoa mutta se on hyvää tasoa.
Esim. Aaltosella tuo on suunnilleen: 140 pistettä. Eli esim. 70 työntöä ja 70/70 tempausta. Sen voi myös jakaa toisin, esim. tehdä 90/90 tempausta ja 50 työntöä. Ei ole edes kaukana nykytuloksista. Ehkä jo ensi vuonna?
En pysty siihen ensi vuonna, kun rahat ei riitä roinaan. Ehkä 5 vuotta elovenalla niin voi olla lähellä, jos silloinkaan....Mulla, koska olen kynäniska enkä kova jätkä eli alle 90kg siihen MS:ään riittää vaivaiset 103 pistettä. 53 työntöä + 50/50 tempausta. Uskon että jonain päivänä pääsen tuohon, mutta aikaa ja treeniä se vaatii, sekä varmasti ihan keskittymistä 32kg treeniin.
Sitten, tuo MSIL menee jo tuplasti vaikeammaksi.
Tuossa ei ole lainkaan 24kg:ta, jossain toisessa taulukossa sekin löytyy. 24kg:lla ei ole MS titteliä lainkaan, sillä KOVIEN kuulien arvostus on olemassa myös itäeuroopassa.
Mietin kuitenkin että miten tuohon siirtymiseen kannattaisi lähteä. Vääntää pelkästään 20 ja 24:llä? Tehdä vain 32:lla? Ehkä sekoitus noita kaikkia? Haluan kuitenkin itse saada hyvää tulosta aikaiseksi ensin 24kg:lla, koska nyt vielä loppupäässä tekniikka hajoaa. Varmasti vaikka jossain vaiheessa tulokset menevät eteenpäin, silti siirtyminen isompaan painoon vaatii varmasti paljon totuttelua. Ehkä on hyvä idea pitää mukana säännöllisesti 32kg treeni, ainakin silloin kun ei ole 24kg tai 20kg kisaa lähellä?
Lainaa:
Sitäpaitsi jos nyt joku vahva voittaa sm-kisat voimalla, niin mitä sitten? Pitäskö voittajaksi mieluummin julistaa joku kynäniska kenellä on suomen söpöin tekniikka?
Voittaja on se, kellä on eniten toistoja. Tyylilllä ei ole väliä, kunhan toistot ovat hyväksyttävissä rajoissa.