jake heke kirjoitti:
Jukka,jos sulla tuli jumeja ja ylikuntotila,olisiko se johtunut enemmän vääränlaisesta ohjelmasta kuin GS.stä
Kovin monelle ei käy samalla tavalla ja kuitenkin sun lähtökohdat ovat paljon paremmat kuin monella muilla
Mä olen saanut itseni jumiin pahastikin ,vaikka treenasin samanaikaisesti: kickboxingia,kalia ja pentjak silattia.Lenkkeilyä ja kuntosali treenausta
Harjoitukset olivat monipuolisia ,mutta annostus mulle väärä
Nykyisin kehonhuolto(reset,mobbaus,venytykset) pitävät jumit loitolla,vaikken treenaakkaan muuta kuin GS:sää
Tietysti se pitää sisällään paljon muutakin kuin 3 kisanostoa.
Kyllä, nimenomaan vääränlainen ohjelma, joka oli liian paljon liian yksipuolista harjoittelua. GS lajina on monipuolinen ja sen takia sitä edelleen teen osana kokonaisuutta. Opin vain kantapään kautta, mitä tapahtuu kun tekee liikaa verenmaku suussa.
Korostan siis, että minun kohdallani GS ei ole se ongelma, vaan liian yksipuolinen harjoittelu! Kuten kirjoitin, toisille se sopii, minulle ei ja villi veikkaukseni on, että moni muukin saisi enemmän kokonaisvaltaisemmasta harjoittelusta.
Monessa lajissa pyöritään samojen ongelmien äärellä kilpaurheilussa. Siirrytään liian aikaisessa vaiheessa vain lajispesifiin harjoitteluun ja se näkyy monesti siinä, että kilpailukauden alussa kroppa vielä toimii( kun vielä GPP-kauden monipuolinen harjoittelu potkii tehoja), mutta loppupuolella kun niitä tehoja oikeasti pitäisi saada irti, on kroppa vedetty vähintään paikallisesti ylirasitustilaan, tai jopa hermostollisesti laajemminkin.
Tätä pyrin nykyään välttämään ja uskon vakaasti crosstraining- tyyliin,jossa kausijaksotuksella otetaan tarvittaessa huomioon GS-kisat. Nähtäväksi jää! Nyt tuntuu hyvältä. Loppu on kiinni motivaatiosta!